Sztuczki Magiczne i Karciane.doc

(1420 KB) Pobierz
1

 

1.     SZTUCZKA KARCIANA

 

 

 

Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania.

Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z

lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko

zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart  i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,

a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi

plikami. Następnie układaj karty  j.w.  i znów poproś o wskazanie

odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki

a wybrany wkładasz w środek.  I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,

ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta

karta we wskazanej kolumnie.

 

 

 

WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do

środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki

ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły.

Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali.

Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO,

DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII,

DZIEWIĄTKA KARO

Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na

początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki

wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś

bystry i odgadnie nasz sekret :)

 

 

 

 

2.     ZNIKANIE PRZEDMIOTU

 

Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinaszgumkę. Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.

Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.

 

 

 

 

 

 

3.     GENIALNY MATEMATYK

 

Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz

niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,

czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty

możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz

taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie

dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to

pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.

Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.

 

+ 4 8 3 7 5

 

+ 2 6 1 3 7

 

+ 7 3 8 6 2

 

+ 5 9 3 2 0

 

+ 4 0 6 7 9

 

========

2 4 8 3 7 3

 

 

4.     ZGADYWANIE DATY URODZENIA

 

Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).

 

 

 

 

5.     PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWKĘ

 

Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.

Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij

powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180

stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.

 

Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.

 

W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.

 

 

 

 

6.     MAGICZNA SIÓDEMKA

 

Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.

Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7.  (Jeżeli chcesz aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).

 

 

 

 

7.     TELEPATIA

 

Podaj koledze kartkę papieru i poproś aby przerwał ją na trzy równe części.

Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby na tych kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu kartek uważaj, aby krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu stronach oberwane krawędzie. Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty możesz pozwolić na zawiązanie sobie oczu. Pomimo tego i tak odnajdziesz kartkę z krzyżykiem, bo wystarczy, że przez dotyk odnajdziesz kartkę, której obie krawędzie nie są gładkie.

 

 

 

 

 

 

 

8.     MAGICZNE ASY

 

 

Cztery osoby podają liczby między 10 a 20, a ty odliczasz karty według podanych

liczb i za każdym razem wykładasz asa. Magia ? Dla widzów - tak, ale nie dla Ciebie.

Wcześniej musisz przygotować sobie talię kart w ten sposób, że włożysz do niej asy

na miejsca: 10, 11, 12 i 13 od góry talii. Następnie prosisz widzów o podanie dowolnych

liczb pomiędzy 10 a 20. Niech to będzie na przykład liczba 14. Odlicz więc 14 kart na

stół, obliczając w pamięci sumę cyfr tej liczby (w tym przypadku 5). Ten sam plik 14

kart odlicz jeszcze raz, odkładając 5 kartę na bok i cały odliczony do końca plik połóż

na pozostałe karty. Tę samą operację powtórz z pozostałymi trzema liczbami.

Jeżeli wszystko wykonasz dokładnie to odłożone karty okażą się asami. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.     ORZEŁ CZY RESZKA?

 

 

Do wykonania tego triku zaopatrz się w dziewięć jednakowych monet, najlepiej tej samej wartości (mogą być pożyczone od widza) oraz w małe pudełeczko, którym będziesz mógł zakryć dowolną menetę (ja użyłem w tym celu nakładkę z "Dynamic Coins" jednak może być to zwykłe pudełko od zapałek). Rozłóż sześć monet na stole , a następnie zaproś jednego z widzów do udziału w tej sztuczce. Powiedz widzowi, żeby odwrócił dowolne dwie monety jednocześnie. Wcześniej odwróć się jednak plecami w stronę widza, byś nie mógł obserwować ile razy widz odwraca monety. Czynność tę można powtarzać dowolną ilość razy. Może się zdarzyć, że niektóre monety zostaną odwrócone kilka razy, a inne z kolei w ogóle nie zostaną odwrócone. Kiedy widz skończy, poproś go, żeby dowolną monetę przykrył pudełeczkiem. W ten sposób nie będzie wiadomo, co kryje się pod nim: orzeł czy reszka. Odwracasz się, wyciągasz z kieszeni jeszcze jedną monetę i zbliżasz ją do pudełka. Mówisz "...odczuwam pozytywne wibracje..." czy coś w tym stylu, a następnie kładziesz monetę na pudełku. Okaże się, że obydwie monety będą zwrócone w tę samą stronę. Trik ten możesz powtórzyć kilka razy. Na zakończenie utrudniasz sobie zadanie - dokładasz jedną monetę. Teraz będziesz czarował z siedmioma monetami. Widz odwraca dowolną ilość razy po dwie monety jednocześnie, a następnie zakrywa monetę Ty jednak bezbłędnie odgadujesz, czy pod wieczkiem kryje się orzeł, czy też reszka. Jak to wykonać? Nic trudnego. wystarczy, że zanim widz zacznie mieszać monety, ty policzysz ile reszek, a ile orłów znajduje się na stole. Żeby nic się nie myliło, omówię przykład na "reszkach". Zapamiętujesz, czy liczba reszek jest parzysta, czy nieparzysta. Po "manewrach" widza odwracasz się w stronę stołu i ponownie zliczasz reszki, czy ich liczba jest parzysta, czy też nieparzysta. Jeśli będzie taka sama (tzn. przed i po liczba będzie np. parzysta), znaczy to, że pod pudełkiem kryje się orzeł. W przeciwnym wypadku będzie to reszka (z ang: "same head, different tail"). Zwiększenie liczby monet czyni trik na pozór "trudniejszym" w wykonaniu, lecz w rzeczywistości nie ma różnicy. System pozostaje ten sam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.    OSTATNI AS

 

 

Ten prosty trik możesz wykonać, jeśli zaopatrzysz się w zwykłą talię kart. Rozsypujesz karty na stole, a następnie szukasz czterech asów. Kładziesz je obok reszty kart. Wszyscy widzą cztery asy. Następnie jedną ręką mieszasz karty w ten sposób, by asy nie były widoczne. Prosisz widza, by ten odszukał wszystkie asy. Mimo usilnych prób, widzowi udaje się tylko odnaleźć trzy asy. Czwarty as zniknął ze stołu, a pojawił się w twojej kieszeni. Jak to zrobić? Przed prezentacją triku należy odszukać asa karo, wyjąć go z talii i schować w kieszeni spodni lub marynarki. Wykonując trik musisz odnaleźć trzy pozostałe asy i położyć je na stole. Jako "czwarty as" posłuży ci trójka karo, którą trzeba położyć w ten sposób, by pozostałymi asami zakryć symbole tej karty i widoczny był tylko duży, czerwony znak karo na środku karty. Trzeba to uczynić umiejętnie, by nikt z uczestników zabawy nie zorientował się. Gdy już to wykonasz, zwróć uwagę widzów na "cztery asy" leżące na stole. Zamieszaj karty, a następnie poproś kogoś, by odszukał wszystkie asy. Już w tej chwili możesz uśmiechać się pod nosem obserwując wysiłek, z jakim widz poszukuje ostatniego asa...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.        MAGICZNE ZAPAŁKI

 

 

Ten prosty w wykonaniu trik możecie wykonać w każdej sytuacji. Do jego wykonania potrzebne ci są dwie zapałki. Zaciśnij lewą rękę, następnie włóż w środek zapałkę główką skierowaną do góry. To samo uczyń z prawą ręką, zaciśnij ją w pięść i poproś jednego z widzów, by włożył drugą zapałkę, tym razem główką skierowaną w dół. Zwróć uwagę widzów na fakt, że zapałki skierowane są w przeciwnych kierunkach. Poproś widza, by wepchnął całe zapałki do środka zaciśniętych pięści, a następnie powiedz, że sprawisz, by obydwie zapałki były skierowane w tę samą stronę, i to bez otwierania dłoni. Uderz lekko pięściami o siebie trzy razy. Odwróć dłonie w kierunku widzów i powoli je otwórz. Widzowie zobaczą, że zapałki skierowane są teraz w tę samą stronę. Jak to zrobić? To jest jeden z najprostszych trików, ponieważ działa on automatycznie. Wystarczy wykonać go dokładnie wg. opisu. Widz odkryje tajemnicę tego triku, jeśli przemyśli wszystko powoli. Dlatego nie można pozwolić publiczności na zbyt długie zastanawianie się, najlepiej więc pokazać od razu kolejny trik z zapałkami, lub inny. Jeśli jednak znajdzie się bardziej spostrzegawczy widz na sali i odkryje tajemnicę tego triku, potraktuj tę sztuczkę jako żart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.        STOJĄCA ZAPAŁKA

 

 

Efekt: Iluzjonista wyjmuje z kieszeni pudełko zapałek i prosi jednego z widzów o wybranie dwóch dowolnych. Potem jedną z nich bierze dla siebie, a drugą zostawia dla widza. Następnie poleca mu robić dokładnie to samo co on. Wykonawca bierze zapałkę i pociera palcem wskazującym oraz kciukiem jej główkę. Widz cały czas robi to samo. Następnie iluzjonista stawia swoją zapałkę pionowo na stole, a ona, o dziwo, stoi w tej pozycji !!! Widz także próbuje w ten sposób postawić swoją zapałkę na stole, niestety bez rezultatów .Na zakończenie wykonawca bierze także zapałkę widza. "Magnetyzuje" ją tak jak poprzednio... i stawia ją pionowo na stole !!! Sekret: Cały trik polega na tym, że podczas pocierania główki zapałki tak naprawdę po prostu ją zwilżamy (wcześniej delikatnie "ślinimy" kciuk). Potem już po prostu stawiamy zapałkę pionowo na stole, główką w dół, na obrusie, a zapałka się do niego przykleja. No i cudowna zapałka stoi pionowo na stole. Ale uwaga !!! Zapałka MUSI stać na obrusie !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.        ZACZAROWANE JAJKO

 

 

 

Schowaj ugotowane na twardo jajko do kieszeni. Wyciągnij

surowe jajko z kapelusza i poproś widzów, aby spróbowali

postawić je na stole. Na pewno im się to nie uda.

Włóż z powrotem jajko do kapelusza. Niepostrzeżenie włóż

do kapelusza również ugotowane jajko. Wypowiadając zaklęcie

wyciągnij je i mocno postaw na stole.

 

 

 

 

 

 

 

14.    GDZIE JEST MONETA

 

 

 

Wsyp monety do kapelusza. Poproś widza o wyciągnięcie

jednej z nich. Teraz odwróć się tyłem, żeby nie widzieć, która

moneta została wyjęta. Poproś, by mocno zacisnął pięść, w

której trzyma monetę. Przez kilka chwil wypowiadaj magiczne

zaklęcia, po czym poproś widza o wrzucenie monety do kapelusza.

Z łatwością ją odnajdziesz, gdyż jest cieplejsza od pozostałych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.        MAGIA KOLORÓW

 

 

 

Pokrojone liście czerownej kapusty zalej wrzącą wodą. Po

ostygnięciu przelej płyn do szklanki. Trzy pozozsałe szklanki

napełnij do połowy wodą. Do jednej dodaj ocet, do drugiej sodę,

a w trzeciej pozostaw czysta wodę. Po kolei dolewaj do szklanek

fiololetowy płyn z kapusty. Szklanka z octem zabarwi sie na

czerwono, woda z sodą na zielono, szklanka z samą wodą będzie

fioletowa.

 

 

 

 

 

 

 

16.        ZACZAROWANY BALON

 

 

 

Schowaj jeden balon do drugiego. Nadmuchaj wewnętrzny balon i

okręć go nitką. Trochę mocniej nadmuchaj zewnętrzny balon i

również zawiąż go nitką. Nakryj balony chustką i przekłuj

delikatnie szpilką zewnętrzny balon. Widzowie usłyszą huk.

Sprawnym ruchem zdejmij chustkę. Zaskoczona publiczność

zobaczy, że balon jest nienaruszony!

 

 

 

 

 

 

 

17.    POŁKNIJ KAMIEŃ

 

BIERZEMY KAMIEŃ (LUB INNY MAŁY PRZEDMIOT). WKŁADAMY GO Z TYŁU SZYI, A WYJMUJEMY PRZEZ JAMĘ USTNĄ.

 

JAK ZROBIĆ: BIERZEMY KAMIEŃ W PRAWĄ RĘKĘ, A GDY "WKŁADAMY" KAMIEŃ W SZYJĘ, ROBIMY TO DWOMA RĘKOMA. WTEDY MUSISZ NIESPOSTRZEŻENIE WSUNĄĆ KAMIEŃ W LEWY ŁOKIEĆ. POKAZUJEMY WIDZOM, ŻE MAMY PUSTE RĘCE I PRZYKŁADAMY LEWĄ RĘKĘ DO UST, TAK JAK BYŚMY CHCIELI COŚ WYCIĄGNĄĆ. Z DUŻYM ZAMACHEM ODSUWAMY RĘKĘ OD UST, TAK ABY KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA DO GÓRY. WIDZOWIE NIE POWINNI SPOSTRZEC, ŻE KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA.

 

 

 

 

 

 

 

18.          3 KARTY

 

MAGIK ROZSYPUJE KARTY KOSZULKAMI DO GÓRY. WYBIERA SOBIE JEDNĄ KARTE NIE POKAZUJĄC JEJ WIDZOWI. TERAZ MÓWI WIDZOWI ABY WYBIERAŁ Z TALI KARTY NIE PATRZĄC NA NIE PODAWAŁ MAGIKOWI. MAGIK PRZED WYJĘCIEM PRZEZ WIDZA KARTY MÓWI CO TO MA BYĆ ZA KARTA. WIDZ PODAJE TAK 3 KARTY A NA KONIEC MAGIK POKAZUJE JE WIDZOWI I SIĘ OKAZUJE, ŻE SĄ TO TAKI KARTY O JAKIE PROSIŁ MAGIK.

 

JAK ZROBIĆ: ROZSYPUJEMY KART I BIERZEMY JEDNĄ, KĄTEM OKA PATRZYMY NA NIĄ I WIDZIMY NP.5 PIK. MÓWIMY WIDZOWI ABY WYBRAŁ NAM 5 PIK NIE PATRZĄ NA TĄ KARTĘ. ZNOWY PATRZYMY KĄTEM OKA ITD AŻ W RĘCE BĘDZIEMY MIELI 4 KARTY (ŁĄCZNIE Z WYBRANĄ PRZEZ SIEBIE NA POCZĄTKU. WYJMUJEMY WYBRANĄ PRZEZ WIDZA OSTATNIĄ KARTĘ MÓWIĄC ŻE JEST TO TA KTÓRĄ WYBRAŁEŚ SOBIE SAM. POKAZUJESZ POZOSTAŁE KARTY WIDZOWI. OKAZUJE SIĘ ŻE SĄ TO KARTY KTÓRE POWIEDZIAŁ WIDZOWI MAG PRZY WYBIERANIU.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.     ZACZAROWANE PUDEŁKO

 

Z PUDEŁKA, KTÓRE PRZED CHWILĄ ZADEMONSTROWALIŚMY JAKO PEŁNE ZAPAŁEK, WYCIĄGAMY JEDWABNĄ CHUSTECZKĘ. GDY CHUSTECZKĘ SCHOWAMY DO ŚRODKA, PUDEŁKO ZNÓW ZAMIENI SIĘ W PUEŁKO ZAPAŁEK!

 

JAK ZROBIĆ: PUDEŁKO NA ZAPAŁKI DZIELIMY W POZIOMIE NA DWIE CZĘŚCI. ODCINAMY DNO OD PUDEŁKA I PRZYKLEJAMY JE W ŚRODKU PUDEEŁKA TAK ABY MIAŁO ONO KIESZEŃ Z DWÓCH STRON. W JEDNEJ KIESZENI UMIESZCZAMY ZAPAŁKI A W DRÓGIEJ CHUSTECZKĘ. PODCZAS POKAZU TYLKO ODWRACAMY POTAJEMNIE PUDEŁKO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.                       Z TALERZA NA STÓŁ

 

 

 

STOSIK MONET, NAJLEPIEJ WIĘKSZYCH I CĘŻSZYCH OD (5 DO 15 SZTUK) USTAWIONY JEST NA TALERZU. ZADANIE POLEGA NA PRZESTAWIENIU TYCH MONET W TAKIM SAMYM PORZĄDKU, NA STÓŁ, ALE  ZA JEDNYM ZAMACHEM.

 

WYKONANIE: ABY TEGO DOKONAĆ, PODNIEŚ TALERZ NA WYSOKOŚĆ 30 CM NAD STOŁEM, PREDKO OPUŚĆ TALERZ DO (20 CM), PO CZYM POCIĄGNIJ GO KU SOBIE. MONETY WOBEC BRAKU PODSTAWY. SPADAJĄ NA STÓŁ, ZACHOWUJĄC SWOJĄ POZYCJĘ. NIEWTAJEMNICZENIY CZYNIĄ RÓŻNE INNE POCZYNANIA. SZTUCZKĘ NALEŻY PRZEĆWICZYĆ.

 

 

 

 

 

 

 

21.                       PŁYWAJĄCA SZPILKA.

 

 

 

JAK SPRAWIĆ ABY SZPILKA UNOSIŁA SIĘ AN POWIERZCHNI WODY? SPRÓBUJ NAJPIERW SAM TEGO DOKONAĆ, NIE CZYTAJĄC OPISU TEJ SZTUCZKI. ZOBACZMY CZY CI SIĘ UDA.

 

NIE UCZYNISZ TEGO KŁADĄC  RĘKĄ SZPILKĘ NA WODZIE. NALEŻY TU UCIEC SIĘ DO PEWNEGO SPOSOBU.

 

SZPILKĘ NALEŻY POŁOŻYĆ NA KAWAŁKU CIENKIEJ BIBUŁKI NP OD PAIEROSA, LUB POCZWÓRNIE ZŁOŻONEGO PAPIERU TOALETOWEGO, CZY CHUSTECZKI (CHODZI O TO AB...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin