Nadmorski.pdf

(167 KB) Pobierz
Załącznik do pisma
Warunki taryfowe oferty specjalnej
„Bilet Nadmorski”
1. Uprawnieni
Bilet jednorazowy wg oferty specjalnej może nabyć:
1) osoba nie korzystająca z innych ulg,
2) osoba uprawniona do korzystania z ulgi 37%, 49%, 78% lub 95% może nabyć bilet ulgowy.
2. Zakres ważności
1) osoby, o których mowa w ust. 1 mogą na przejazd na odcinku:
a) Lębork – Łeba (lub odwrotnie) ,
b) Słupsk – Ustka (lub odwrotnie),
nabyć bilet jednorazowy ze zryczałtowaną opłatą;
2) na życzenie podróżnego, na przejazd w każdej z relacji na odcinku objętym ceną zryczałtowaną, wydaje się
bilet jednorazowy w określonej relacji z zastosowaniem opłat normalnych lub ulgowych, zgodnie z indy-
widualnymi uprawnieniami. Ceny tych biletów wskazane są w Załączniku do TP-PR;
3) łącznie lub do okazanego biletu, podróżny może nabyć bilet ze zryczałtowaną opłatą za jednorazowy
przewóz rzeczy, roweru i psa, wskazaną w Załączniku do TP-PR.
3. Warunki stosowania
1) bilet ze zryczałtowaną opłatą uprawnia do jednorazowego przejazdu w dowolnej relacji na odcinku, o któ-
rym mowa w ust. 2 pkt. 1, w klasie 2 pociągów osobowych lub pospiesznych, uruchamianych przez „PKP
Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Przerwy w podróży są niedozwolone;
2) Bilet Nadmorski wydany na przejazd pociągiem pospiesznym, uprawnia również do przejazdu pociągiem
osobowym w klasie i na odcinku wskazanym na bilecie, z zastrzeżeniem ust. 5 pkt 8;
3) sprzedaż biletów prowadzona jest w:
a) kasach biletowych – na przejazd w dniu nabycia lub w przedsprzedaży do 7 dni naprzód, w określonym
na bilecie czasie ważności;
b) pociągu – wyłącznie na przejazd faktycznie realizowany tym pociągiem, na zasadach określonych
w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne” (RPO - PR);
4) bilet wydany z kasy elektronicznej jest zaopatrzony w nadruk „BILET NADMORSKI”;
5) na Bilecie Nadmorskim wydanym w pociągu, konduktor zamieszcza faktyczną relację przejazdu;
6) bilet wydany z kasy elektronicznej jest ważny 6 godzin w dniu wydania lub wskazanym przez nabywcę,
licząc od godziny wydania biletu lub wskazanej przez nabywcę. Czas ważności biletu jest na nim nadru-
kowany. Przejazd musi zostać zrealizowany w dniu i czasie ważności biletu.
7) bilet wydaje się na przejazd wyłącznie w jedną stronę;
8) oferty specjalnej „Bilet Nadmorski” nie można łączyć z innymi ofertami;
9) jeżeli podróżny odbywa przejazd tylko na części drogi, wówczas nie przysługuje zwrot należności za nie-
wykorzystany odcinek;
10) osoba odbywająca przejazd w pociągu na podstawie ulgowego biletu z ceną zryczałtowaną musi spełniać
warunki, o których mowa w postanowieniach § 23 TP-PR;
11) nie podlegają zwrotowi należności uiszczone z powodu nie okazania w pociągu biletu, choćby później
podróżny bilet ten okazał;
12) bilety zniszczone uznaje się za nieważne i nie zwraca się zapłaconych należności;
4. Opłaty
1) bilety jednorazowe wg oferty specjalnej „ Bilet Nadmorski ” sprzedawane są z zastosowaniem opłat zryczał-
towanych, wg taryfy normalnej i z ulgą ustawową 37%, 49%, 78%, 95%;
2) ceny biletów wskazane są w poniższej tabeli opłat:
Tabela opłat zryczałtowanych
za bilety jednorazowe wg oferty specjalnej „Bilet Nadmorski”
w klasie 2 pociągów osobowych lub pospiesznych
Ce ny biletów (brutto)
l.p.
odcinek
N
ulga 37%
ulga 49%
ulga 78%
ulga 95%
w złotych
1.
Lębork - Łeba
4,00
2,52
2,04
0,88
0,20
2.
Słupsk - Ustka
3,00
1,89
1,53
0,66
0,15
5. Zmiana umowy przewozu
1) na przejazd poza odcinek obowiązywania oferty należy nabyć nowy bilet, od ostatniej stacji (przystanku)
odcinka objętego ofertą do nowej stacji (przystanku), zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami, na zasa-
dach określonych w Regulaminie;
2) zwrot całkowicie niewykorzystanego biletu może nastąpić wyłącznie przed rozpoczęciem jego czasu waż-
ności, po potrąceniu 15 % odstępnego, z zastrzeżeniem pkt. 4 -5;
3) przejście do klasy 1 lub pociągu (wagonu) innego przewoźnika – nie jest dozwolone;
4) zmiana dnia i/lub czasu ważności biletu na przejazd w innym terminie jest możliwa najpóźniej przed roz-
poczęciem czasu ważności biletu;
5) podróżnemu, który posiada Bilet Nadmorski i:
a) nie może zrealizować przejazdu w czasie ważności biletu, a zamierza odbyć przejazd przed dniem waż-
ności biletu i/lub czasem jego ważności – tylko na stacji (przystanku) nabycia biletu, kasa biletowa do-
konuje wymiany biletu,
b) rozpoczął przejazd przed dniem i/lub czasem ważności biletu, konduktor – pod warunkiem dokonania
zgłoszenia, na zasadach określonych w Regulaminie – uznaje bilet za ważny i dokonuje legalizacji prze-
jazdu;
6) przedłużenie terminu ważności biletu, nie jest dozwolone;
7) w przypadku przejścia do pociągu pospiesznego podróżnego z Biletem Nadmorskim ważnym na przejazd
pociągiem osobowym, nie wystawia się biletu dodatkowego (dopłaty), a w razie nie zgłoszenia kondukto-
rowi zamiaru przejścia do pociągu pospiesznego – nie pobiera się opłaty dodatkowej za przejazd bez waż-
nego biletu, z zastrzeżeniem ust. 8 - 9;
8) osobom posiadającym ulgowy Bilet Nadmorski, zamierzającym odbyć przejazd w pociągu, w którym przy-
sługuje im inny wymiar ulgi, wydaje się nowy bilet z zastosowaniem przysługującej ulgi. Posiadany przez
podróżnego bilet podlega wymianie (zwrot na zasadach określonych w Regulaminie, bez potrącania od-
stępnego);
9) osobom posiadającym ulgowy Bilet Nadmorski, zamierzającym odbyć przejazd w pociągu, w którym ulga
im nie przysługuje, wydaje się Bilet Nadmorski wg taryfy normalnej. Posiadany przez podróżnego bilet
ulgowy podlega wymianie (zwrot na zasadach określonych w Regulaminie, bez potrącania odstępnego);
10) w sprawach nieuregulowanych stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu i Taryfy na przewóz
osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne” (TP-PR).
100952190.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin