MARCIN ……….- PROGRAM INDYWIDUALNY 2004-2005
1) SAMOOBSŁUGA
CEL OGÓLNY
CELE SZCZEGÓŁOWE
UCZEŃ:
UWAGI O REALIZACJI
1.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego obsługiwania się przy stole.
A. samodzielnie nakłada pokarmy z półmisków na swój talerz,
Cel realizowany na lekcji gotowania.
2.
Doskonalenie umiejętności przygotowania prostego posiłku.
A. próbuje kroić chleb, ser, wędliny, owoce nożem,
B. używa noża do smarowania chleba masłem, dżemem.
3.
Estetyczne spożywanie posiłków.
A. korzysta z serwetek.
4.
Kształtowanie nawyków czystości.
A. dokładnie myje i wyciera ręce i twarz,
Cel realizowany codziennie na funkcjonowaniu w środowisku.
5.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i sprawnego rozbierania się i ubierania.
A. zawiązuje sznurowadła,
B. zapina i rozpina guziki i napy,
C. zasuwa i rozpina ekspres.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku, oraz na lekcjach kultury fizycznej.
2) KOMUNIKOWANIE SIĘ
Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem polskim.
A. opowiada treści obrazków,
B. recytuje wiersze,
C. używa form grzecznościowych,
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku, reedukacji oraz na logopedii.
Utrwalanie nazw dni tygodnia, miesięcy , pór roku i pór dnia.
A. wymienia w kolejności nazwy dni tygodnia, i pór roku,
B. nazywa na obrazkach pory roku.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku , reedukacji oraz na logopedii.
Doskonalenie prostych operacji matematycznych
A. układa rzeczy w kolejności od najmniejszej do największej,
B. dodaje w zakresie 5.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku reedukacji.
Doskonalenie umiejętności czytania.
A. zna litery,
B. czyta globalnie proste wyrazy.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku, reedukacji.
Doskonalenie umiejętności pisania.
A. odwzorowuje proste wyrazy,
B. podpisuje się imieniem i nazwiskiem.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku, reedukacji
3) USPOŁECZNIENIE
Rozwijanie współdziałania podczas gier zespołowych.
A. bierze udział w grach planszowych,
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku.
Angażowanie się w proste czynności porządkowe.
A. wyciera tablicę,
B. myje kubek i talerz.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku podczas czynności codziennych.
Utrwalanie wiadomości o sobie i swojej rodzinie.
A. samodzielnie podpisuje się,
B. zna własny adres.
Cel realizowany na funkcjonowaniu w środowisku, logopedii oraz reedukacji.
4) DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI MANUALNEJ
Usprawnianie posługiwania się nożyczkami.
A. tnie wzdłuż narysowanych linii prostych,
B. wycina obrazki.
Cel realizowany podczas lekcji plastyki i techniki.
Doskonalenie umiejętności malowania.
A. maluje formy kuliste, faliste, linie poziome i pionowe.
prosze