charakterystyka fugi.doc

(29 KB) Pobierz

Charakterystyka fugi Bacha

I. Wiadomości wstępne

1)     Numer i tonacja fugi oraz jej pochodzenie (zbiór)

2)     Ilość głosów fugi

3)     Typ fugi – np. fuga z kontrekspozycją

4)     Ilość części

II.    Charakterystyka ekspozycji

1)     Typ ekspozycji

2)     Plan harmoniczny

3)     Kolejność wchodzenia głosów

4)     Charakterystyka tematu i typ odpowiedzi

5)     Analiza kontrapunktu

6)     Analiza łączników

III.  Dalsza charakterystyka zależy od typu fugi:

a)      Fuga z przekształceniami harmonicznymi

·         Podać tonacje kolejnych pokazów tematu

·         Wymienić tonacje kolejnych pokazów tematu

·         Określić ewentualny porządek w następstwie tonacji i wskazać, jaki to ma wpływ na budowę formy

·         Analiza kontrapunktu

·         Analiza łączników

b)     Fuga z przekształceniami polifonicznymi

·         Wymienić kolejne przekształcenia polifoniczne

·         Określić ewentualny porządek tych przekształceń i wskazać, jaki to ma wpływ na budowę formy

·         Dalsze działania analityczne bez zmian – analiza kontrapunktu i łączników

c)      Fuga z przekształceniami polifoniczno-harmonicznymi (patrz wyżej)

d)     Fuga z kontrekspozycją

·         Określić różnice kontrekspozycji w stosunku do ekspozycji

IV. Wnioski analityczne

 

Charakterystyka łączników powinna obejmować następujące zagadnienia:

·         liczbę łączników w kolejnych częściach i ich typy

·         analizę materiału wykorzystanego do budowy łączników

·         procesy modulacyjne występujące w łącznikach

 

Materiały przygotowane na podstawie książki Marka Podhajskiego Formy muzyczne

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin