KATECHEZA – KLASA I.
SCENARIUSZ
TEMAT : Niedziela Palmowa.
CELE : Uczeń powinien wiedzieć :
- czym jest Niedziela Palmowa
- czemu ją przeżywamy
METODY : - pogadanka
- rebus
- analiza tekstu biblijnego
- śpiew
- quiz
POMOCE : - ilustracje tematyczne
I. Wprowadzenie do tematu.
- rebus dla każdego dziecka.
- Co to znaczy Niedziela Palmowa?
- Z czym przychodzimy do kościoła?
- Kto z was ma w domu palmę?
II. Rozwinięcie tematu.
- czytanie fragmentu / Mt 21, 1 – 10/
- analiza tekstu:
§ Do jakiego miasta wjechał Pan Jezus?
§ Na czym Pan Jezus wjechał do Jerozolimy?
§ Jak ludzie przywitali Pana Jezusa?
§ Jakie wznosili okrzyki?
§ Jak Go nazwali?
Mieszkańcy Jerozolimy powitali Pana Jezusa jak króla. Dołączmy się do tego radosnego śpiewu ludzi z Jerozolimy, ponieważ Pan Jezus jest także naszym Królem.
- nauka śpiewu:
Śpiewaj Hosanna, śpiewaj Hosanna
Śpiewaj Panu, który Królem jest.
Śpiewaj Hosanna, śpiewaj hosanna,
Śpiewaj Panu cały dzień.
Ludzie, którzy radośnie krzyczeli na cześć Pana Jezusa i nazywali Go swoim królem, kilka dni później wydali Go na śmierć krzyżową. W Niedzielę Palmową kapłan ubrany jest w szaty koloru czerwonego, które przypominają, że Pan Jezus będzie cierpiał i umrze na krzyżu. W tym dniu przychodzimy do kościoła z kolorowymi palmami, aby wziąć udział w uroczystej procesji. W ten sposób okazujemy Panu Jezusowi, że wierzymy w Niego i uznajemy Go za naszego Króla.
III. Pogłębienie i zastosowanie.
- podsumowanie w formie Quizu
Grupa 1
Do jakiego miasta wjechał Pan Jezus:
a) Do Jerozolimy.
b) Do Rzymu.
c) Do Jerycha.
Grupa 2
Na jakim zwierzęciu wjechał Pan Jezus do miasta:
a) Na koniu.
b) Na osiołku.
c) Na wielbłądzie.
Co ludzie rzucali Jezusowi pod nogi:
a) Girlandy.
b) Kwiaty.
c) Gałązki palmowe.
Co ludzie kładli na drodze:
a) Dywany.
b) Swoje płaszcze.
c) Materace.
Jakie słowa ludzie śpiewali na powitanie Pana Jezusa:
a) Hosanna Synowi Dawidowemu.
b) Wiwat nasz Król.
c) Niech żyje Pan Jezus.
- dzieci rysują palmy
Zadanie domowe
W Niedzielę Palmową Pamiętaj o zabraniu ze sobą do Kościoła palmy.
prosze