Microsoft PowerPoint - Wykład 7 Podstawy sterowania ruchem pociągów.pdf
(
163 KB
)
Pobierz
(Microsoft PowerPoint - Wyk\263ad 7 Podstawy sterowania ruchem poci\271g\363w)
7. PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW
Zasada bezpiecznej jazdy poci
Ģ
gu
Ruch poci
Ģ
gów na liniach kolejowych odbywa si
ħ
według
Ļ
ci
Ļ
le okre
Ļ
lonych
zasad i procedur, uj
ħ
tych przepisami, dzi
ħ
ki którym realizowany jest w sposób
bezpieczny i racjonalny.
Bezpieczne prowadzenie ruchu poci
Ģ
gów na linii kolejowej wymaga
oddzielenia jednego poci
Ģ
gu od drugiego:
- pewn
Ģ
długo
Ļ
ci
Ģ
toru kolejowego - dziel
Ģ
c tor na odcinki i prowadz
Ģ
c ruch
poci
Ģ
gów tak,
Ň
eby na okre
Ļ
lonym odcinku toru nie było wi
ħ
cej poci
Ģ
gów ni
Ň
jeden,
- odst
ħ
pem czasu - wysyłaj
Ģ
c ka
Ň
dy nast
ħ
pny poci
Ģ
g po upływie okre
Ļ
lonego
odst
ħ
pu czasu, uznanego za wystarczaj
Ģ
cy, liczonego od wyjazdu poci
Ģ
gu
poprzedzaj
Ģ
cego.
Pierwszy sposób prowadzenia ruchu całkowicie zapewnia bezpiecze
ı
stwo i
dlatego jest powszechnie stosowany. Wymaga on sprawdzania obecno
Ļ
ci taboru
na rozwa
Ň
anym odcinku toru. Dokładne miejsca podziału toru kolejowego na
odcinki, w terminologii kolejowej zwane odst
ħ
pami blokowymi, s
Ģ
na ogół na
liniach kolejowych wyznaczane przez semafory (linie zautomatyzowanego
metra mog
Ģ
nie mie
ę
semaforów).
II
I
odst
ħ
p blokowy (i - 1)
odst
ħ
p blokowy i
odst
ħ
p blokowy (i + 1)
Zasada bezpiecznego prowadzenia ruchu – jeden poci
Ģ
g na odst
ħ
pie
Poci
Ģ
g jest prowadzony przez maszynist
ħ
, który w oparciu o obserwacj
ħ
linii, w
tym wskazania semaforów, rozkład jazdy i parametry pojazdu odpowiednio
dobiera pr
ħ
dko
Ļę
poci
Ģ
gu tak, aby jazda odbywała si
ħ
bezpiecznie, racjonalnie
i zgodnie z rozkładem jazdy i obowi
Ģ
zuj
Ģ
cymi przepisami. Z uwagi na
zawodno
Ļę
człowieka, maszynista musi by
ę
wspomagany w swoich
czynno
Ļ
ciach.
słu
Ň
bowy
rozkład jazdy
parametry
poci
Ģ
gu
ń
ródła informacji przy prowadzeniu poci
Ģ
gu przez maszynist
ħ
Najstarsze urz
Ģ
dzenia wspomagaj
Ģ
ce maszynist
ħ
w prowadzeniu poci
Ģ
gu były
instalowane przy torze obok semafora i gdy wskazywał on sygnał „stój”,
oddziaływały na urz
Ģ
dzenia pojazdowe, które uruchamiały hamowanie nagłe
poci
Ģ
gu.
Jako urz
Ģ
dzenia oddziaływania mi
ħ
dzy torem a pojazdem stosuje si
ħ
urz
Ģ
dzenia bezstykowego oddziaływania elektrycznego. Rozwój tych urz
Ģ
dze
ı
,
poczynaj
Ģ
c od oddziaływania indukcyjnego pr
Ģ
du stałego, doprowadził do
szeroko stosowanych obecnie urz
Ģ
dze
ı
oddziaływania indukcyjnego pr
Ģ
du
przemiennego, z obwodami rezonansowymi w torze i na poje
Ņ
dzie.
V
Nadajnik N i odbiornik O
punktowego przesyłania
wiadomo
Ļ
ci do poruszaj
Ģ
cego
si
ħ
pojazdu
O
tor
sprz
ħŇ
enie magnetyczne
N
czas na wci
Ļ
ni
ħ
cie
przycisku
V
h
n
h
s
E
f
s
h max
Jednopunktowe hamowanie poci
Ģ
gu przed semaforem z sygnałem „stój”
Plik z chomika:
Goofer86
Inne pliki z tego folderu:
Microsoft PowerPoint - Wykład 7 Podstawy sterowania ruchem pociągów.pdf
(163 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 6 Obliczenia trakcyjne.pdf
(434 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 5 Regulacja prędkości obrotowej silników trakcyjnych.pdf
(4322 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 4 Teoria ruchu pojazdów szynowych.pdf
(352 KB)
Microsoft PowerPoint - Wykład 3 Struktura układu zasilania.pdf
(286 KB)
Inne foldery tego chomika:
Eisenbahn Journal Archiv - Bayern
Eisenbahn Journal Archiv - Preussen
Eisenbahn Journal Archiv - Sachsen
Eisenbahn Journal Archiv - Wurttemberg
Eisenbahn Journal Archiv Dampflok
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin