Usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej
Zaburzenia analizy i syntezy wzrokowo - ruchowej mają niekorzystny wpływ na naukę czytania i pisania. Aby je usprawniać trzeba wielu ćwiczeń. Scenariusz, który opracowałam z kolezanką zawiera kilka propozycji zadań w formie zabawy.Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej Wiosenna łąka - zabawy usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową. Cel główny: usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej Cele operacyjne: dziecko potrafi:
· odczytać sylaby i prawidłowo ułożyć je w hasło
· odszukać odpowiedni kształt pośród innych i dopasować go do schematu
· ułożyć wzór z figur geometrycznych
· przejść po wąskiej „kładce”
· skoordynować pracę rąk
Metody:
· zajęć praktycznych
· działań polisensorycznych (wzrok, ruch)
· zabawowa
Środki dydaktyczne: szarfy, wiosenny kwiat, rozsypani sylabowe, styropianowa „Pani Wiosna”, kolorowe kwiatki z kartonu i figury geometryczne podklejone taśmą dwustronną, zielony karton, pas szarego papieru o szer. 20 cm, błękitna włóczka, szablony z motylami, kartoniki z sylabami. Przebieg zajęć Część wstępna:
Literatura:
sandra.kowalczyk