Zajęcia teoretyczne
1. Trening zdrowotny – specyfika aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.
2. Medycyna sportowa i jej zastosowanie w aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.
3. Zasady, formy, środki i metody aktywności ruchowej adaptacyjnej, rekreacyjnej i treningu sportowego.
4. Proces nauczania – uczenia motorycznego niepełnosprawnych. Metody kształcenia sprawności fizycznej w szkoleniu osób niepełnosprawnych.
5. Przygotowanie sprawnościowe osób niepełnosprawnych – kształcenie siły mięśniowej.
6. Przygotowanie sprawnościowe osób niepełnosprawnych – kształcenie szybkości, skoczności, wytrzymałości, gibkości (stretching). Kształcenie zdolności koordynacyjnych.
7. Kontrola treningu sportowego i procesu rekreacji. Błędy i ich eliminacja.
8. Aktywność fizyczna osób starszych – przykłady dobrego działania.
9. Specyfika aktywności fizycznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Przykłady dobrego działania w obszarze APA dzieci i młodzieży.
10. Specyfika prowadzenia zajęć aktywności ruchowej z osobami głuchymi i niedosłyszącymi, a także z osobami z uszkodzeniem narządu wzroku.
11. Aktywność fizyczna osób z dysfunkcją narządu ruchu. Specyfika zajęć aktywności fizycznej z osobami z uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym.
12. Specyfika prowadzenia zajęć z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Adaptowana aktywność fizyczna a choroby cywilizacyjne.
13. Żeglarstwo i sporty wodne w aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.
14. Hipoterapia jako forma aktywności fizycznej osób z porażeniami mózgowymi.
15. Jednostka treningowa (lekcyjna) – umiejętność opracowywania właściwego programu zajęć adaptowanej aktywności fizycznej.
dziubusek30