tematy.doc

(22 KB) Pobierz

Zajęcia teoretyczne

1.      Trening zdrowotny – specyfika aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.

2.      Medycyna sportowa i jej zastosowanie w aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.

3.      Zasady, formy, środki i metody aktywności ruchowej adaptacyjnej, rekreacyjnej i treningu sportowego.

4.      Proces nauczania – uczenia motorycznego niepełnosprawnych. Metody kształcenia sprawności fizycznej w szkoleniu osób niepełnosprawnych.

5.      Przygotowanie sprawnościowe osób niepełnosprawnych – kształcenie siły mięśniowej.

6.      Przygotowanie sprawnościowe osób niepełnosprawnych – kształcenie szybkości, skoczności, wytrzymałości, gibkości (stretching). Kształcenie zdolności koordynacyjnych.

7.      Kontrola treningu sportowego i procesu rekreacji. Błędy i ich eliminacja.

8.      Aktywność fizyczna osób starszych – przykłady dobrego działania.

9.      Specyfika aktywności fizycznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Przykłady dobrego działania w obszarze APA dzieci i młodzieży.

10.  Specyfika prowadzenia zajęć aktywności ruchowej z osobami głuchymi i niedosłyszącymi, a także z osobami z uszkodzeniem narządu wzroku.

11.  Aktywność fizyczna osób z dysfunkcją narządu ruchu. Specyfika zajęć aktywności fizycznej z osobami z uszkodzeniem rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym.

12.  Specyfika prowadzenia zajęć z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Adaptowana aktywność fizyczna a choroby cywilizacyjne.

13.  Żeglarstwo i sporty wodne w aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych.

14.  Hipoterapia jako forma aktywności fizycznej osób z porażeniami mózgowymi.

15.  Jednostka treningowa (lekcyjna) – umiejętność opracowywania właściwego programu zajęć adaptowanej aktywności fizycznej.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin