SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ
TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody?
TEMAT ZAJĘĆ: Przyjaciel ogrodnika – wykonujemy biedronkę na liściu.
KLASA: III
CZAS PRACY: 45 minut
FORMY PRACY:
· praca indywidualna
· praca zbiorowa jednolita
METODY:
· asymilacji wiedzy
· praktyczne
CELE:
§Doświadczenia i obserwacje:
· doskonalenie umiejętności obrysowywania szablonu i cięcia po linii – doskonalenie motoryki małej
· uczeń potrafi określić kształty i kolory biedronki oraz liścia
§ Wiedza o sztuce:
· uczeń za pojęcie papieroplastyka
§Umiejętności:
· uczeń potrafi ciąć po linii
· uczeń potrafi precyzyjnie łączyć elementy
· uczeń potrafi wykonać otwór odpowiedniej wielkości w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kolorowy blok techniczny (kartki zielone i czerwone), nożyczki, klej, flamastry, sznurek, szablony liści i biedronek, ołówek, gumka
Aktywność nauczyciela
Aktywność ucznia
Uwagi
1. Przypomnienie informacji dotyczących owadów pożytecznych w ogrodzie omawianych na poprzednich zajęciach. Wprowadzenie pojęcia papieroplastyka.
2. Prezentacja przykładowej pracy.
3. Rozdanie materiałów potrzebnych do wykonania pracy oraz szablonów. Podanie instrukcji o sposobie wykonania pracy.
4. Czuwanie nad bezpiecznym i starannym wykonaniem pracy przez uczniów. Udzielanie wskazówek w toku pracy.
5. Zachęcenie dzieci do zaprezentowania i oceny prac.
6. Podziękowanie za zajęcia i prośba o uporządkowanie stanowisk pracy.
1. Udzielanie odpowiedzi na zadawane przez nauczyciela pytania.
2. Oglądanie prezentowanej pracy.
3. Uważne słuchanie instrukcji nauczyciela.
4. Samodzielne wykonywanie biedronek na liściach.
5. Prezentacja prac. Wypowiadanie się na ich temat.
6. Uprzątnięcie stanowisk pracy.
Sfera poznania
Sfera tworzenia
Sfera przeżywania
Agnieszka Koraszewska
kornik.21