SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ3.doc

(31 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ

 

TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody?

TEMAT ZAJĘĆ: Przyjaciel ogrodnika – wykonujemy biedronkę na liściu.

KLASA: III

CZAS PRACY: 45 minut

FORMY PRACY:

·        praca indywidualna

·        praca zbiorowa jednolita

METODY:

·        asymilacji wiedzy

·        praktyczne

CELE:

§Doświadczenia i obserwacje:

·        doskonalenie umiejętności obrysowywania szablonu i cięcia po linii – doskonalenie motoryki małej

·        uczeń potrafi określić kształty i kolory biedronki oraz liścia

§ Wiedza o sztuce:

·        uczeń za pojęcie papieroplastyka

§Umiejętności:

·        uczeń potrafi ciąć po linii

·        uczeń potrafi precyzyjnie łączyć elementy

·        uczeń potrafi wykonać otwór odpowiedniej wielkości w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kolorowy blok techniczny (kartki zielone i czerwone), nożyczki, klej, flamastry, sznurek, szablony liści i biedronek, ołówek, gumka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność nauczyciela

Aktywność ucznia

Uwagi

1.      Przypomnienie informacji dotyczących owadów pożytecznych w ogrodzie omawianych na poprzednich zajęciach. Wprowadzenie pojęcia papieroplastyka.

 

2.      Prezentacja przykładowej pracy.

 

3.      Rozdanie materiałów potrzebnych do wykonania pracy oraz szablonów. Podanie instrukcji o sposobie wykonania pracy.

 

4.      Czuwanie nad bezpiecznym i starannym wykonaniem pracy przez uczniów. Udzielanie wskazówek w toku pracy.

 

5.      Zachęcenie dzieci do zaprezentowania i oceny prac.

 

6.      Podziękowanie za zajęcia i prośba o uporządkowanie stanowisk pracy.

1. Udzielanie odpowiedzi na zadawane przez nauczyciela pytania.

 

 

 

 

 

2. Oglądanie prezentowanej pracy.

 

3. Uważne słuchanie instrukcji nauczyciela.

 

 

 

 

4. Samodzielne wykonywanie biedronek na liściach.

 

 

 

 

5. Prezentacja prac. Wypowiadanie się na ich temat.

 

 

6. Uprzątnięcie stanowisk pracy.

Sfera poznania

 

 

 

 

 

 

 

Sfera poznania

 

 

Sfera poznania

 

 

 

 

 

Sfera tworzenia

 

 

 

 

 

Sfera przeżywania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agnieszka Koraszewska

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin