Smoky Eyes.pdf

(1001 KB) Pobierz
xcab26_red_makijaz_smoky.indd
makijaż
Smoky Eyes, czyli „przydymione oko”, to bardzo efektowny
makijaż, wymagający jednak umiejętności i odpowiedniej
techniki. Po raz pierwszy na łamach czasopisma podaję
prawidłową kolejność wykonywania tego makijażu.
Eyes
Smoky
trudną dla osób początkujących.
Wymaga umiejętności posługiwania
się kosmetykami matowymi, sypkimi
i w kamieniu, a także stosowania od-
powiednich instrumentów. W niektó-
rych paryskich szkołach przyszli wiza-
żyści uczą się tej sztuki przez dwa lata.
Ćwiczy się umiejętność rozcierania jed-
nego koloru, aby płynnie przechodził
od ciemnego do jasnego odcienia. Taki
wynik można osiągnąć wyłącznie z po-
mocą pędzelka, nigdy aplikatora.
mm, pędzelek punktowy 4,5 mm z wło-
sia syberyjskiej wiewiórki, szczoteczka
do brwi i rzęs
jącym w tym rodzaju makijażu czar-
nym pigmentem.
Przygotowanie
do makijażu
1. mleczko, peeling, tonik, krem pod
oczy, krem na twarz, szyję i dekolt
(wyjątkowo, w razie potrzeby sto-
sujemy krople do oczu)
2. korektor na powieki i na zasinienia
pod oczami
3. make-up
4. puder
5. brwi
6. oczy
7. usta
8. róż
Zestaw do wykonania
Smoky Eyes
Kolejność
wykonywania
makijażu
3101 – czarny kayal, czyli kredka do
malowania wewnętrznej krawędzi po-
wiek, 1301 – cake eyeliner, 1084 – czar-
ny aplikator, 143 – czarny cień, 1001
– płynny eyeliner, 531 – czarna ma-
skara, zalotka, pędzelek do eyelinera,
pędzel z włosia kolinsky szerokości 8
1. Zaznaczamy kontur oka czar-
nym kayalem nr 3101, na gór-
nej i dolnej krawędzi wewnętrz-
nej powieki.
2. Cake, czyli kremowy eyeliner o kon-
systencji stałej nr 1301, rozprowa-
Makijaż oka rozpoczynamy zwykle
od najjaśniejszych kolorów, jednak ko-
lejność w technice Smoky Eyes jest od-
wrotna. Spowodowane jest to dominu-
58 cabines | B | luty - marzec 2008
Smoky
S moky Eyes jest techniką bardzo
15215186.018.png 15215186.019.png 15215186.020.png 15215186.021.png 15215186.001.png 15215186.002.png 15215186.003.png
jakby muśnięty piórkiem. Małą ilość
np. szarego cienia i transparentne-
go pudru sypkiego nakładamy jako
ostatni element makijażu, osiągając
przydymione oko.
7. Teraz możemy rozjaśnić przestrzeń
pod brwią i zaznaczyć subtelnie
kształt nosa (tzw. modelaż).
8. Stosujemy płynny czar-
ny eyeliner, malując
kreskę na powiece
górnej. Wzmac-
niamy tym sa-
mym trójwy-
miarowość
makijażu.
9. Tuszujemy mocno rzęsy lub przykle-
jamy sztuczne.
Smoky Eyes na różnych
kształtach oczu
dzamy między
rzęsami za po-
mocą pędzelka
do eyelinera lub
nowego pędzla
do ust.
3. Pozostałą część
nakładamy na
powiekę ruchomą
pędzelkiem o szero-
kości 8 mm z włosia
Kolinsky.
4. Czarnym matowym aplikato-
rem (kosmetyk, który już za-
wiera aplikator) pogłębiamy
kontury oka u nasady rzęs.
5. Na tak przygotowaną po-
wiekę aplikujemy pędzelkiem
punktowym z włosia wiewiór-
ki syberyjskiej czarny, matowy
cień. Jeśli takiego aplikatora
brak, cień matowy aplikujemy
bezpośrednio na rozcieniowany cake
lub kredkę, tuż przy krawędzi rzęs.
Cała sztuka polega teraz na roztarciu
go w sposób widoczny, ale zarazem
delikatny, żeby przechodzenie kolo-
ru było płynne. Aby stworzyć jeszcze
bardziej miękkie przejścia, możemy
przypudrować pudrem sypkim gra-
nicę ostatniego koloru.
Smoky Eyes pasuje do wszystkich
kształtów oczu, jeśli dobierze się od-
powiednio sposób cieniowania. Nale-
ży tu uwzględnić elementarne zasa-
dy makijażu korekcyjnego. Najkorzyst-
niej jednak makijaż ten prezentuje się
na oczach wypukłych, okrągłych i du-
żych, o tęczówkach jasnych (niebie-
skich, zielonych i bursztynowych, czy-
li „piwnych”).
Oczy głęboko osadzone nale-
ży „skompletować”, używając dwóch
technik, co przedstawimy na rysun-
kach.
10. Kayalem popra-
wiamy kontur oka.
Należy pamiętać, że
osoby noszące szkła kon-
taktowe powinny zrezy-
gnować z malowania we-
wnętrznej krawędzi powieki.
Soczewki wyjmujemy przed
wykonaniem makijażu.
W klasycznym Smoky Eyes
używa się tylko czarnego mato-
wego koloru. W innych wersjach
tego makijażu możemy dodać ko-
lor szary, brązowy, cielisty, fioletowy,
bordowy, butelkowo zielony, granato-
wy, aż bo chabrowy. Można też użyć na
powiekach opalizującego światła lub
diamentowego pyłku.
Zastosowanie czarno-srebrnego
brokatowego eyelinera 1014 na po-
wiece ruchomej zapewnia spektakular-
ny efekt, doskonały na wielkie wyjście.
A jeżeli użyjemy „mokrych” czarnych
cieni, całość będzie się prezentować
wyjątkowo dziko i fascynująco.
6. Miejsce między powieką rucho-
mą i nieruchomą, gdzie normalnie
podkreślamy oko ciemniej, teraz jest
najjaśniejsze, tzw. cień banana jest
»
cabines | B | luty - marzec 2008
59
15215186.004.png 15215186.005.png 15215186.006.png 15215186.007.png
makijaż
Oczy głęboko osadzone
Po zaaplikowaniu czarnego lub brązo-
wego matowego cienia na roztartym
wcześniej kremowym eyelinerze kła-
dziemy szary cień. Najciemniejszy kolor
jest umiejscowiony w zewnętrznym ką-
ciku oka i staje się coraz delikatniejszy.
Rozprowadzamy go w kierunku koń-
cówki brwi. Powieka ruchoma i prze-
strzeń pod brwią akcentujemy jasnym,
cielistym, opalizującym kolorem. Rzę-
sy podkręcamy zalotką, by je mocno
wyeksponować, i intensywnie tuszu-
jemy. Oczy małe w ten sposób otwie-
ramy i powiększamy. Wyjątkowo sto-
sujemy tu technikę "kota", czyli tzw.
„kocie oko”.
Pomocny trik
Zręczne nanoszenie czarnego, suche-
go pigmentu w postaci pudru sypkie-
go za pomocą pędzelka jest wyjątko-
wo trudne.
Aby usunąć ciemne „podkowy” pod
oczami, które powstały na skutek osy-
pywania się ciemnych cieni, wystar-
czy zastosować puder. Wprowadziłam
tę metodę przed pierwszymi Polskimi
Eliminacjami do Międzynarodowych
Mistrzostw Makijażu w Düsseldorfie
i szybko została przyswojona przez
wizażystów.
Najlepiej użyć białego, sypkiego,
matowego pudru. Pędzelkiem nano-
simy „bryłkę” pudru w kilka punktach:
2 cm poniżej kącika zewnętrznego
i wewnętrznego oraz w dwóch punk-
tach mniej więcej pośrodku w tej sa-
mej odległości od linii rzęs. Po skończe-
niu pracy wystarczy zmieść puder z za-
nieczyszczeniami pędzlem-wachlarzem
w kierunku ucha.
Wspominałam Państwu na łamach
Cabines, że świadectwem poziomu pro-
fesjonalizmu wizażysty jest umiejęt-
ność użycia eyelinera, a także wykona-
nia klasycznego makijażu Smoky Eyes,
który obowiązuje każdego wizażystę na
egzaminie końcowym w naszej Szkole
Wizażystów.
Oczy wypukłe
Zamiast cienia czarnego możemy za-
stosować inny ciemny, np. chabrowy
lub fioletowy. Należy zwrócić szcze-
gólną uwagę, aby kolory rozpływały się
subtelnie w kierunku granicy między
powieką ruchomą i nieruchomą.
60 cabines | B | luty - marzec 2008
15215186.008.png 15215186.009.png 15215186.010.png 15215186.011.png 15215186.012.png 15215186.013.png 15215186.014.png
W niektórych
paryskich szkołach
przyszli wizażyści
uczą się thniki
wykonywania
makijażu Smoky
Eyprzezdwalata.
Co szkoła, to metoda
zostały jednak ustalone po to, by uła-
twić pracę i umożliwić ocenę pracy wi-
zażysty np. podczas konkursów.
Jaka reguła dotyczy makijażu Smoky
Eyes? Reguła dotycząca kolejności apli-
kowania kosmetyków: najpierw nakła-
damy make-up, następnie utrwalamy
pudrem i dopiero potem, podobnie jak
w innych makijażach, aplikujemy cie-
nie na przypudrowane powieki. Co do
pozostałych spraw, np. doboru instru-
mentów i metody pracy, zasady rów-
nież są dokładnie określone.
Ile szkół, tyle technik, ale Reguły Mię-
dzynarodowej Wizażystyki są jasno
określone i dotyczą wszystkich.
Jest wiele poglądów na temat kolej-
ności wykonywania makijażu, doboru
i rodzaju narzędzi pracy, samych spo-
sobów nakładania cieni i make-upu itd.
Międzynarodowe Reguły Wizażystyki
Jak dobrać kolor ust?
Kolor ust pasujący do makijażu Smo-
ky Eyes jest najczęściej jasny: blado-
różowy, beżowy, koralowy, łososiowy
lub pomarańczowy. Ale dobrze będzie
»
»
cabines | B | luty - marzec 2008
61
15215186.015.png
makijaż
Smoky Ey to nic
innego jak
wskrzzony
makijaż Kleopatry
i najstarsza
thnika
upiększania oczu.
sesjach fotograficznych czy pokazach
makijażu. Jest wreszcie ulubionym ma-
kijażem angielskich wizażystek.
Smoky Eyes wiosną i latem 2008 ro-
ku zamieni się w ekscytujący makijaż
dzienny, bardzo popularny wśród mo-
delek. Napiszę o tym więcej w kolej-
nym artykule, poświęconym trendom.
Jeżeli podobają się Państwu nasze
artykuły, polećcie je innym, a jeśli ma-
cie jakieś uwagi, zadzwońcie do nas!
095 722 99 92
Luiza Lenartowicz
wyglądał również kolor znacznie ciem-
niejszy, od czerwonego, poprzez śliw-
kowy, aż po czerń.
Wizażystka, make-up designer,
beauty stylistka, międzynarodowy
konsultant kolorów, kreator
wizerunku, członek jury Międzynarodowych
Mistrzostw Makijażu Profesjonalnego
w Polsce 1993-99 , w Niemczech 1994-1995,
na Węgrzech 1996, organizator I Mistrzostw
dla Wizażystów Haute Couture Visage
2000-2002, założycielka i prezes do 2005
roku PSW, autorka podręczników, pomocy
naukowych i artykułów dla wizażystów do
czasopism branżowych. Od 1990 właścicielka
Berlińskiej Szkoły Wizażystów w Niemczech,
a obecnie w kraju, od 1995 roku generalny
przedstawiciel w Polsce firmy Mercatura
Cosmetics - producenta marki STAGECOLOR.
Zakończenie
Smoky Eyes to nic innego jak wskrze-
szony makijaż Kleopatry i najstarsza
technika upiększania oczu. Należy do
klasyki makijażu i co jakiś czas jest lan-
sowany w odnowionych wersjach, raz
jako odmiana zupełnie matowa, a raz
w kolorach cielistych, opalizujących
i połyskujących. Jest typowym maki-
jażem wieczorowym - intensywnym
i bardzo efektownym. Chętnie wyko-
rzystywany jest w artystycznych przed-
sięwzięciach, na przykład w reklamach.
Jest także makijażem scenicznym, do-
brze prezentuje się na pokazach mody,
62 cabines | B | luty - marzec 2008
15215186.016.png 15215186.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin