Dom.doc

(36 KB) Pobierz
Dom

Dom

 

Twórca: wyw. Marek Korecki

 

Gra nocna, w budynku, najlepiej dużym. Pięć osób obstawy. Zasada główna - nie używamy przemocy.

 

Scenariusz:

   W starym domu mieszka rodzina Wielosławskich. Niestety, ostatnio śmiercią tragiczną zmarł pan domu - Hipolit. Według oficjalnej wersji poślizgnął się na skórce od banana i spadł ze schodów. W rzeczywistości zepchnęła go żona, ponadto kilka minut wcześniej córka otruła go arszenikiem.

Gracze przybywaja do posiadłości Wielosławskich i zaczyna się akcja. Domu nie można opuścić, na zewnątrz rozszalała się straszna burza, która odcięła telefony i prąd - nie ma światła, wolno używać tylko świeczek i latarek.

 

Potrzebne przedmioty:

Kubuś - jakieś zwierzątko, najlepiej na kółeczkach (trzeba go potem wyprowadzić na spacer). U nas był to żółw. Ulubieniec Hipolita. Należy mu przykleić w mało widocznym miejscu karteczkę z informacją o miejscu ukrycia testamentu.

Testament - Podobno istnieje, nikt nie wie gdzie jest. Należy podawać jakiekolwiek, najlepiej sprzeczne informacje na temat miejsca jego ukrycia. Schować gdzieś w budynku.

Ufoludki - około 10 sztuk, wyciąć z papieru i rozwiesić po całej szkole. Rodzina i służba powinna je ignorować, nie zauważać ich. Jeśli ktoś zwróci ich uwagę na ufoka, starają się go zbyć (tylko Róża zrobi inaczej).

Kołek - dla zabójcy wampirów

Skórka od banana - dowód rzeczowy nr1, dla agentów FBI

Słoik z arszenikiem - słoik z dużym napisem ARSZENIK, może zawierać np. sól

Identyfikatory - dla agentów FBI

Świecznik - dla Igora

Nóż lub siekierka, osełka - dla Babci

 

 

Osoby:

Trup - Hipolit Wielosławski. Nudziarz i pijak, powoli tracił majątek. Żona zepchnęła go ze schodów, córka otruła arszenikiem (nie występuje w grze).

 

Babcia - Hermenegilda von Bumstein. Stara, głucha, rozczochrana, ciągle kołysze się na krzesełku. Mamrocze pod nosem krwawe wyliczanki i ostrzy nóż (jak jej się znudzi, zacznie walić kijem w podłoge), od czasu do czasu chichocze. Opryskliwa, narzeka na rodzinę (bardzo), wspomnienie nieboszczyka wywołuje u niej pianę na ustach. Twierdzi, że upił się i spadł ze schodów. Narzeka też na swoje zdrowie (wylicza choroby i operacje), wspomina stare, dobre czasy. Mówi bardzo głośno, często wręcz wrzeszczy. Gdy ktoś ją zdenerwuje, może go gonić z nożem (tylko nie za szybko).

 

Żona - Konstancja. Typowa arystokratka, chłodna i dystyngowana. Zabiła męża spychając go ze schodów, gdyż była nim zmęczona, bała się utraty majątku (straciła by go też w wypadku rozwodu, jej rodzina była uboga). Wypytywana twierdzi, że to był wypadek. Gości podejmuje w swoim pokoju, popijając herbatę, na kolanach trzyma Kubusia (później każe Marii - pokojówce - wyprowadzić go na spacer. Kubuś ma przyklejony pod odwłokiem kawałek papieru - niech udaje, że go nie widzi. Jeśli gra się będzie przeciągać - "znajdzie" go i zwoła do pokoju wszystkich, np. przez Igora). Potem może przechadzać się po domu, ale nie za dużo. Najchętniej pozbyła by się też matki (stara zrzęda), kocha tylko córkę, choć ubolewa nad jej upadkiem.

 

Córka - Róża. Nawiedzona hipiska. Zaczytuje się czasopismami paranormalnymi, interesuje się okultyzmem i UFO. Od dłuższego czasu obserwowała podejrzane zachowanie ojca i parę dni temu nabrała pewności - to OBCY!(mały, zielony). Dosypała mu do kawy arszeniku i czekała na efekty. Jednak ubiegła ją matka - parę minut później zepchnęła go ze schodów. Róża wszystko widziała, ale trzyma język za zębami. Twierdzi, że to wypadek - to ona zjadła banana, na którego skórce "poślizgnął" się Hipolit. Jednak wyda matkę, aby chronić siebie. Zachowanie: kręci się tu i tam, nawiedzona, często mantruje, medytuje, wznosi okrzyki ku chwale Macierzy (?), wszystkich uważa za ignorantów, jedynie widok agentów FBI wzbudzi w niej ogromny entuzjazm (uwielbia "Archiwum X") - im może powiedzieć prawdę o ojcu (no, że był obcym).

SŁOIK Z ARSZENIKIEM: na jego widok może wpaść w lekką panikę, zacząć się mieszać w zeznaniach ("to przyprawa do zupy...")

SKÓRKA OD BANANA: na jego widok wpada w histerię - biedny tatuś

UFOLUDEK: "Złapaliście jednego z nich! (skok, łaps) Gadaj! (łup, łup) Co wiesz!!! Cooo, nie chcesz mówić?" itd.

 

Pokojówka - Maria (Celesta?). Służąca, z pochodzenia Hiszpanka. Cicha i małomówna. Miała romans z panem domu (buuu...). Boi się babci (niebezpieczna wariatka), uważa, że to ona zabiła Hipolita. Na początku usługuje gościom i Konstancji, później na jej polecenie wyprowadza Kubusia na spacer (Kilka minut tam i z powrotem. Kubuś ma przyklejony pod odwłokiem kawałek papieru - niech udaje, że go nie widzi), a następnie zostawia go w widocznym miejscu. Zaczyna sprzątać - naszykować miotłę - uderzając przy tym po nogach wszystkich w okolicy.

 

Igor - Lokaj, pochodzi z Transylwanii. Trochę dziwny, garbaty, powłóczy jedną nogą. Nosi ze sobą świecznik. Przyjmuje gości w drzwiach, jeśli bardzo chcą wejść to prowadzi ich do pokoju pani domu. Złośliwy dla wszystkich poza Różą i Konstancją, wszędzie szuka swojej siekiery.

 

 

Gracze:

Agenci FBI - Fox Mulder & Dana Scully. Właściciel domu (Hipolit Wielosławski) zginął śmiercią tragiczną - poślizgnął się na skórce od banana i spadł ze schodów. Jednak sekcja wykazała obecność arszeniku we krwi. Macie sprawdzić, co się tam właściwie stało. W domu mieszka Konstancja Wielosławska ze swoją matką oraz córką - Różą.

 

Spadkobiercy - Chcecie dowiedzieć się co odziedziczyliście i sprawić, aby tego było jak najwięcej - nieboszczyk miał duży dom i posiadłości.

 

Ziegfried von Flinkerchofen - Podajesz się za agenta ubezpieczeniowego (niby musisz sprawdzić, jak to było ze śmiercią nieboszczyka - był on ubezpieczony na wysoką sumę). W rzeczywistości jesteś łowcą wampirów. Jesteś pewien, że Hipolit Wielosławski był wampirem i chcesz zebrać na to dowody a na koniec uzyskać zgodę wdowy na ekshumację (niby żeby sprawdzić powód śmierci) i przebić go kołkiem.

A może cała rodzina to wampiry. A może służąca...

 

 

To tylko przykłady. Graczy należy wprowadzać do domu co 5 minut (przyjmuje ich Igor). Każdy musi mieć jakieś źródło światła.

 

 

Krótka informacja o rodzinie (dla grających):

Mąż - Hipolit Wielosławski: nudziarz i pijak, powoli tracił majątek. Zmarł spadając ze schodów (w środę, 23 czerwca) - poślizgnął się na skórce od banana. Kłócił się ze wszystkimi trzema babami, lubił wypić z Igorem. Babcia - Hermenegilda von Bumstein: stara, głucha, zrzędliwa wariatka, narzeka na cały świat, matka Konstancji

Żona - Konstancja Wielosławska: typowa arystokratka, chłodna i dystyngowana. Często kłóciła się z mężem (że pijak, leń itd.). Bardzo kocha córkę, wszystko jej wybacza. Córka Babci.

Córka - Róża Wielosławska: dziecko - kwiat (czyli HIPIS), zbuntowana, pochłonięta okultyzmem, UFO, zjawiskami paranormalnymi itp. Nie cierpiała ojca, matkę tolerowała.

Pokojówka - Maria: milcząca i małomówna

Igor- lokaj. Pochodzi z Transylwanii. Jest trochę dziwny, ale dba o cały dom i nie chce zapłaty.

 

 

 

Testament

 

   W dniu niniejszym ja, Hipolit Wieloslawski, będąc całkowicie zdrowym na ciele i umyśle, oświadczam co następuje: Swojej żonie, która wciąż zatruwała mi życie, zapisuje dom wraz z hipoteką. Mojej wyrodnej corce zapisuję 1 grosz - na więcej nie załużyła. Pozostałym krewnym nie zostawiam nic - przed moją śmiercią nie pamiętali o mnie, więc ja nie będę pamietał o nich.

Igorowi, wiernemu sludze, zapisuję moja kolekcję dubeltowek i broni palnej oraz wszystkie narzędzia ogrodnicze.

Marii, pokojowce, zapisuję 100.000 złotych i Kubusia - opiekuj się nim dobrze.

Resztę majątku przeznaczam dla Fundacji Badań Żółwi na Galapagos.

 

Hipolit Wielosławski

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin