Systemy KP w wybranych krajach Europy.doc

(175 KB) Pobierz

Urszula Wiśniewska

 

 

 

                                                  Uniwersytet Medyczny w Łodzi

 

                                             Wydział Pielęgniarstwa i Położnictwa

 

 

 

 

Program nauczania w roku akademickim 2008/2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uwagi:

Program realizowany dla studentów  studiów magisterskich.

 

KONSPEKT DO ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH

 

 

Nazwa szkoły:                  Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Wydział:                           Pielęgniarstwo i Położnictwo

Kierunek:                         Pielęgniarstwo-Niestacjonarne studia I stopnia

Rok studiów:                    2008/2009

Semestr:                            I

Przedmiot:                        Pielęgniarstwo Europejskie

Czas realizacji:                4 godziny

Typ lekcji:                        zaznajomienie z nowym materiałem

Rodzaj lekcji:                  podająca

Data:                                28.10.2008

Osoba prowadząca:       Urszula Wiśniewska.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat:  Systemy kształcenia w wybranych krajach Unii  Europejskiej (Polska, Wielka Brytania, Dania, Norwegia, Finlandia, Holandia, Grecja, Niemcy)

 

CEL OGÓLNY:

W wyniku realizacji treści nauczania student potrafi scharakteryzować systemy kształcenia pielęgniarek w wybranych krajach Unii Europejskiej.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE

Student potrafi:

Ø      omówić system kształcenia pielęgniarek w Polsce.

Ø      ocenić system kształcenia pielęgniarek w Wielkiej Brytanii.

Ø      wymienić istotne elementy kształcenia pielęgniarek w Danii.

Ø      scharakteryzować  system kształcenia pielęgniarek Norwegii.

Ø      omówić system kształcenia pielęgniarek Finlandii.

Ø      wyjaśnić na czym polega system kształcenia pielęgniarek Holandii.

Ø      opisać system kształcenia pielęgniarek w Grecji.

Ø      scharakteryzować  system kształcenia pielęgniarek w Niemczech.

Ø      porównać cechy poszczególnych systemów kształcenia pielęgniarek w omawianych krajach.

METODY KSZTAŁCENIA:

     1. Wykład.    

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

Ø      komputer

Ø      rzutnik

 

 

PLAN ZAJĘĆ

 

CEL

MATERIAŁ DYDAKTYCZNY

METODY, FORMY

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

CZAS REALIZACJI

 

Czynności organizacyjno – przygotowawcze:

 

Ø      przywitanie się z grupą,

Ø      przedstawienie się,

Ø      podanie tematu zajęć,

Ø      wymienienie umiejętności, które student ma nabyć w trakcie zajęć,

wykład

 

10min

1.

Opracowanie nowego materiału:

 

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Polsce,

wykład

 

15min

2.

Opracowanie nowego materiału:

 

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Wielkiej Brytanii,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Wielkiej Brytanii,

wykład

 

20min

3.

Opracowanie nowego materiału:

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Danii,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Danii,

wykład

 

20min

4.

Opracowanie nowego materiału:

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Norwegii,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Norwegii,

wykład

 

20min

5.

Opracowanie nowego materiału:

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Finlandii,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Finlandii,

 

wykład

 

20min

6.

Opracowanie nowego materiału:

 

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Holandii,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Holandii,

wykład

 

20min

7.

Opracowanie nowego materiału:

Ø      omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Grecji,

Ø      przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Grecji,

wykład

 

20min

8.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin