Urszula Wiśniewska
Program nauczania w roku akademickim 2008/2009
Uwagi:
Program realizowany dla studentów studiów magisterskich.
KONSPEKT DO ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH
Nazwa szkoły: Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Wydział: Pielęgniarstwo i Położnictwo
Kierunek: Pielęgniarstwo-Niestacjonarne studia I stopnia
Rok studiów: 2008/2009
Semestr: I
Przedmiot: Pielęgniarstwo Europejskie
Czas realizacji: 4 godziny
Typ lekcji: zaznajomienie z nowym materiałem
Rodzaj lekcji: podająca
Data: 28.10.2008
Osoba prowadząca: Urszula Wiśniewska.
CEL OGÓLNY:
W wyniku realizacji treści nauczania student potrafi scharakteryzować systemy kształcenia pielęgniarek w wybranych krajach Unii Europejskiej.
CELE SZCZEGÓŁOWE
Student potrafi:
Ø omówić system kształcenia pielęgniarek w Polsce.
Ø ocenić system kształcenia pielęgniarek w Wielkiej Brytanii.
Ø wymienić istotne elementy kształcenia pielęgniarek w Danii.
Ø scharakteryzować system kształcenia pielęgniarek Norwegii.
Ø omówić system kształcenia pielęgniarek Finlandii.
Ø wyjaśnić na czym polega system kształcenia pielęgniarek Holandii.
Ø opisać system kształcenia pielęgniarek w Grecji.
Ø scharakteryzować system kształcenia pielęgniarek w Niemczech.
Ø porównać cechy poszczególnych systemów kształcenia pielęgniarek w omawianych krajach.
METODY KSZTAŁCENIA:
1. Wykład.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Ø komputer
Ø rzutnik
PLAN ZAJĘĆ
CEL
MATERIAŁ DYDAKTYCZNY
METODY, FORMY
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
CZAS REALIZACJI
Czynności organizacyjno – przygotowawcze:
Ø przywitanie się z grupą,
Ø przedstawienie się,
Ø podanie tematu zajęć,
Ø wymienienie umiejętności, które student ma nabyć w trakcie zajęć,
wykład
10min
1.
Opracowanie nowego materiału:
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Polsce,
15min
2.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Wielkiej Brytanii,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Wielkiej Brytanii,
20min
3.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Danii,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Danii,
4.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Norwegii,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Norwegii,
5.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Finlandii,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Finlandii,
6.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Holandii,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Holandii,
7.
Ø omówienie systemu kształcenia pielęgniarek w Grecji,
Ø przedstawienie różnic między systemem kształcenia w Polsce a w Grecji,
8.
Blackkalia