awans ze stazysty na kontraktowego.pdf

(76 KB) Pobierz
Microsoft Word - 01. PlanRozwojuANGDoDruku.doc
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
STA ņ YSTY
NA STOPIE İ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
I.
DANE OSOBOWE
1. Imię i nazwisko: Magdalena Wyrwa
2. Nazwa placówki: Zespół Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicza w Lublińcu
I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza
3. Stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
4. Posiadane kwalifikacje:
- dyplom licencjata na kierunku filologia angielska (specjalizacja nauczycielska).
II.
STAŻ
1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2009
2. Termin zakończenia stażu: 31.05.2010
3. Opiekun stażu:
III. CELE STAŻU
1. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela
kontraktowego
2. Cele szczegółowe:
poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania zespołu,
poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej
prowadzenia,
poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i
higienicznych warunków odbywania zajęć,
doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych
przez opiekuna stażu i omawianie tych zajęć z prowadzącym,
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
uczestniczenie w wewnątrzszkolnych , pozaszkolnych i
samokształceniowych formach doskonalenia zawodowego,
pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.
1
IV. PLAN DZIAŁANIA
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w
której odbywa się staż
(§6 ust.2 pkt 1)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY Sposób
dokumentowania
Poznanie procedury osiągania
awansu zawodowego.
Analiza przepisów
dotyczących awansu
zawodowego
nauczycieli.
wrzesień
2009
Poprawnie
opracowany plan
rozwoju
zawodowego.
Nawiązanie współpracy z
opiekunem stażu.
Rozmowa, ustalenie
zasad współpracy.
wrzesień
2009
Notatka.
Zapoznanie się z
podstawowymi aktami
prawnymi regulującymi pracę
Zespołu Szkół nr 1 w Lublińcu.
Analiza statutu,
programu
wychowawczego oraz
Oceniania
Wewnątrzszkolnego.
wrzesień
2009 oraz
cały okres
stażu
Notatki własne.
Zapoznanie się z rodzajem
oraz sposobem prowadzenia
dokumentacji szkolnej:
dziennik lekcyjny, arkusze
ocen itp..
Dokonywanie
samodzielnych
wpisów w dziennikach
lekcyjnych, arkuszach
ocen itp..
wrzesień
2009 oraz
cały okres
stażu
Prawidłowe
prowadzenie
dokumentacji
szkolnej.
Zapoznanie się z tygodniowym
rozkładem zajęć w szkole,
dyżurami, zastępstwami,
zasadami współpracy
dyrektora z nauczycielami.
Obserwacja, udział w
posiedzeniach rady
pedagogicznej, w
spotkaniach np.
zespołu klasowego.
wrzesień
2009 oraz
cały okres
stażu
Organizacja zajęć
własnych, udział w
spotkaniach
zespołów.
Zapoznanie się z
podstawowymi zasadami
bezpieczeństwa i higieny pracy
w szkole.
Udział w szkoleniu,
lektura
obowiązujących aktów
prawnych.
wrzesień
2009-maj
2010
Zaświadczenie o
ukończeniu kursu.
Notatki własne.
Dokumentowanie realizacji
planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie
dokumentacji,
zaświadczeń,
scenariuszy itp..
cały okres
stażu
Dokumentacja
stażysty
(zaświadczenia,
scenariusze
lekcyjne).
Przygotowanie projektu
sprawozdania z realizacji planu
rozwoju zawodowego.
Opis realizacji planu
rozwoju zawodowego.
maj 2010 Sprawozdanie z
realizacji stażu.
Złożenie wniosku o podjęcie
postępowania
kwalifikacyjnego na stopień
nauczyciela kontraktowego.
Sporządzenie wniosku
oraz przygotowanie
dokumentacji.
maj 2010 Wniosek oraz
dokumentacja z
realizacji stażu.
2
1.
726223751.013.png 726223751.014.png 726223751.015.png 726223751.016.png 726223751.001.png
2.
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą
realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa
staż
(§6 ust.2 pkt 2)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY Sposób
dokumentowania
Tworzenie własnego
warsztatu pracy.
Analiza programów
nauczania, podstawy
programowej,
podręczników.
Opracowanie planu
działań dydaktycznych
na dany rok szkolny.
Przygotowanie
scenariuszy zajęć.
Samoocena
efektywności własnej
pracy.
wrzesień
2009
Notatki własne.
Tworzenie i organizowanie
pomocy naukowych
niezbędnych do prowadzenia
zajęć językowych.
Współpraca z
wydawnictwami,
dyrekcją szkoły i
pozostałymi
nauczycielami języka
angielskiego.
cały okres
stażu
Wystrój sali
językowej,
gazetki, plansze,
kasety, płyty.
Obserwacja zajęć u opiekuna
stażu i innych nauczycieli.
Obecność na lekcjach
innych nauczycieli.
cały okres
stażu
Arkusze
obserwacji lekcji.
Wykorzystanie metod
aktywizujących podczas lekcji.
Lektura literatury
metodycznej, udział
warsztatach,
konferencjach
szkoleniowych.
cały okres
stażu
Notatki własne,
zaświadczenia.
Doskonalenie własnego
warsztatu pracy.
Udział w kursach
doskonalących,
konferencjach
metodycznych,
szkoleniach,
seminariach,
warsztatach, lektura
książek i czasopism o
tematyce
pedagogiczno-
psychologicznej oraz
literatury w języku
angielskim.
cały okres
stażu
Notatki własne.
Zaświadczenia,
certyfikaty,
dyplomy, studia
uzupełniające
magisterskie.
3
726223751.002.png 726223751.003.png 726223751.004.png 726223751.005.png
Studiowanie literatury
metodycznej. Udział w
opracowaniu
Oceniania
Wewnątrzszkolnego
dla poszczególnych
klas, zuwzględnieniem
uczniów z
dysfunkcjami i
orzeczeniami Poradni
Psychologiczno-
Pedagogicznej.
Doskonalenie technik
multimedialnych.
Przygotowanie
dokumentacji stażu w
formie elektronicznej.
Wykorzystanie
komputera do
przygotowania zajęć
lekcyjnych. Praca z
komputerem na
lekcjach z uczniami.
Publikacja w
Internecie Planu
Rozwoju
Zawodowego.
wrzesień
2009, maj
2010 oraz
cały okres
stażu
Płyta z zapisem
elektronicznym.
Konspekty
lekcyjne.
Zaświadczenia.
Dokumentacja własnych
działań pedagogicznych.
Gromadzenie
dokumentacji. Jej
analiza i korzystanie z
wniosków.
cały okres
stażu
Scenariusze zajęć,
programy, plany,
ankiety, testy,
sprawdziany.
4
726223751.006.png 726223751.007.png
3.
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność
współpracy ze środowiskiem uczniów
(§6 ust.2 pkt 3)
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMINY Sposoby
dokumentowania
Zapoznanie się z programem
wychowawczym szkoły.
Analiza programu
wychowawczego.
wrzesień
2009
Notatki własne.
Zapoznanie się ze sposobami
gromadzenia informacji o
środowisku uczniów.
Rozmowy ze szkolnym
pedagogiem,
wychowawcami klas.
cały okres
stażu
Notatki własne.
Poznanie instytucji
wspomagających pracę szkoły
i współpraca z nimi.
Rozmowy z
psychologami i
pedagogami Publicznej
Poradni
Psychologiczno-
Pedagogicznej w
Lublińcu.
listopad
2009
Notatki własne.
Współpraca z Samorządem
Uczniowskim.
Rozmowy z uczniami
oraz opiekunem
Samorządu
Uczniowskiego.
cały okres
stażu
Notatki własne.
Poszerzenia wiedzy i
umiejętności z zakresu
potrzeb opiekuńczo-
wychowawczych.
Lektura literatury o
tematyce
psychologicznej i
pedagogicznej.
cały okres
stażu
Notatki własne.
Współpraca z rodzicami
uczniów.
Udział w zebraniach
rodzicielskich, dniach
otwartych. Konsultacje
dla rodziców.
cały okres
stażu
Dokumentacja
szkolna.
Współpraca z uczniami.
Konsultacje dla
uczniów, współpraca z
uczniami poprzez
skrzynkę e-mail.
cały okres
stażu
Notatki własne.
5
726223751.008.png 726223751.009.png 726223751.010.png 726223751.011.png 726223751.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin