Budowa i integracja systemów Wstępny plan projektu
Nazwa i akronim projektu:
{nazwa projektu}
System rezerwacji biletów na Euro2012
Zleceniodawca:
{nazwa klienta zewnętrznego}
Zleceniobiorca:
{PJWSTK}
PJWSTK
Numer zlecenia:
{numer zespołu projektowego}
„h”
Kierownik projektu:
{kierownik zespołu projektowego}
…..
Opiekun projektu:
{opiekun projektu z ramienia uczelni}
M.Płotka
Nazwa / kod dokumentu:
Wstępny plan projektu
Nr wersji:
{wersja dokumentu, np. 02}
1.0
Odpowiedzialny za dokument:
{nazwisko, imię}
……
Data pierwszego sporządzenia:
{data wykonania pierwszej wersji dokumentu}
10.04.2010
Data ostatniej aktualizacji:
{data wykonania ostatniej wersji dokumentu}
Historia dokumentu
Wersja
Opis modyfikacji
Rozdział / strona
Autor modyfikacji
Data
{wersja}
{opis, np. wstępna wersja}
Wersja wstępna
{np. całość}
Całość
……..
{data zmiany}
10-04-2010
{np. poprawka wstępnego opisu}
{np. punkty 3.3 i 4}
{Produkty / usługi. Stan po zrealizowaniu. Spodziewane korzyści. MIERZALNE!}
Celem systemu jest umożliwienie sprzedaży przez Internet biletów na EURO 2012. System musi w krótkim czasie obsłużyć wiele jednoczesnych wejść na stronę. Musi zapewnić bezpieczeństwo przechowywanych danych. System ma przechowywać informację o wszystkich klientach (imię, nazwisko, adres, telefon, PESEL). Klientem może zostać osoba, która ukończyła 18 lat życia. System powinien weryfikować klientów po numerze PESEL (sprawdzenie wieku i czy nie chce wielokrotnie dokonać zakupu/rezerwacji)
Podstawą będzie utworzenie bazy danych zawierającej wszystkie bilety na EURO 2012 oraz spis wszystkich klientów rezerwujących/kupujących bilety.
{Użytkownicy i ich specyfika. Powiązane systemy i ich interfejsy.}
Nadzór – kontrola projektu,
Działacz – kontrola systemu,
Klient – rejestracja, zakup biletów,
Pracownik obsługi klienta – weryfikacja danych klientów, rozprowadzenie biletów,
Księgowość – potwierdzenia dokonania wpłat,
Adminstrator – obsługa (utrzymanie) systemu,
{rozwiązania techniczne : koncepcja, standardy, technologia. Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze: cele, zadania, powiązania, produkty, miary}
System bazodanowy rozproszony obsługiwany przez niezależne serwery: osobne dla poszczególnych funkcji (rejestracja, przydział biletów, raporty kasowe), osobne dla poszczególnych obiektów (na życzenie Zamawiającego osobne dla każdej imprezy). Rejestracja i składanie zamówień dokonywana przez Internet za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej skrypty Java i PHP. Nadzór, kontrola, obsługa systemu dokonywana za pomocą dedykowanych programów zapewniających bezpieczne połączenia Internetowe.
Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze:
Cele, zadania, powiązania, produkty,
- utworzenie baz danych (zbiór informacji o klientach, o dostępnych miejscach, o wpłatach) baza SQL;
- aplikacje do zarządzania bazami program ,
- aplikacje i interfejsy publiczne,
- aplikacje nadzorujące system,
- aplikacje księgowo rozrachunkowe (moduł kontroli kosztów),
- system wysyłki e-biletów,
- system weryfikujący danych podanych przez klientów,
{wymagania funkcjonalne}
- rezerwacja miejsc,
- zakup biletów,
- rejestracja klienta,
- weryfikacja klienta,
- kontrola sprzedaży,
- sprawdzenie stanu rezerwacji,
- wysyłka e-biletów,
- weryfikacja wpływów ze sprzedaży,
- wystawianie dowodów zakupów (np. faktur),
- przegląd dostępnych miejsc z wirtualnym podglądem płyty stadionu z danego sektora,
- raporty i statystyki,
{analiza ryzyka}
Brak doświadczenia zespołu obsługi – zapobieganie: szkolenia, zatrudnianie pracowników z doświadczeniem na podobnych stanowiskach.
Przeciążenie systemów (zbyt duża liczba jednoczesnych wejść na stronę), nieefektywność czasowa – zapewnienie odpowiedniej przepustowości łącz i szybkich serwerów.
Różny poziom umiejętności użytkowników – intuicyjny, czytelny i prosty interfejs.
Kradzież danych osobowych – obsługa zewnętrzna systemu baz danych, wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców wyposażonych w odpowiednie zabezpieczenia.
Awarii sprzętu utrata danych - wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców dysponujących macierzami dyskowymi.
Błędna identyfikacja wymagań w fazie analizy – nadzór nad projektem przez doświadczoną kadrę menadżerów.
WPP_GawronskiJablonowski.doc 2 / 2 Data ostatniego wydruku: 2112-12-31 11:00:00 PM
beziak