WPP_zrobione.doc

(49 KB) Pobierz
WPP

Budowa i integracja systemów                            Wstępny plan projektu

Nazwa i akronim projektu:

{nazwa projektu}

System rezerwacji biletów na Euro2012

Zleceniodawca:

{nazwa klienta zewnętrznego}

 

Zleceniobiorca:

{PJWSTK}

PJWSTK

Numer zlecenia:

{numer zespołu projektowego}

„h”

Kierownik projektu:

{kierownik zespołu projektowego}

…..

Opiekun projektu:

{opiekun projektu z ramienia uczelni}

M.Płotka

 

Nazwa / kod dokumentu:

Wstępny plan projektu

Nr wersji:

{wersja dokumentu, np. 02}

1.0

Odpowiedzialny za dokument:

{nazwisko, imię}

……

……

Data pierwszego sporządzenia:

{data wykonania pierwszej wersji dokumentu}

10.04.2010

Data ostatniej aktualizacji:

{data wykonania ostatniej wersji dokumentu}

10.04.2010

Historia dokumentu

Wersja

Opis modyfikacji

Rozdział / strona

Autor modyfikacji

Data

{wersja}

1.0

{opis, np. wstępna wersja}

Wersja wstępna

{np. całość}

Całość

{nazwisko, imię}

……..

{data zmiany}

10-04-2010

{wersja}

 

{np. poprawka wstępnego opisu}

 

{np. punkty 3.3 i 4}

 

{nazwisko, imię}

 

{data zmiany}

 

 

1        Cele i zakres systemu

{Produkty / usługi. Stan po zrealizowaniu. Spodziewane korzyści. MIERZALNE!}

 

Celem systemu jest umożliwienie sprzedaży przez Internet biletów na EURO 2012. System musi w krótkim czasie obsłużyć wiele jednoczesnych wejść na stronę. Musi zapewnić bezpieczeństwo przechowywanych danych. System ma przechowywać informację o wszystkich klientach (imię, nazwisko, adres, telefon, PESEL). Klientem może zostać osoba, która ukończyła 18 lat życia. System powinien weryfikować klientów po numerze PESEL (sprawdzenie wieku i czy nie chce wielokrotnie dokonać zakupu/rezerwacji)

Podstawą będzie utworzenie bazy danych zawierającej wszystkie bilety na EURO 2012 oraz spis wszystkich klientów rezerwujących/kupujących bilety.

2        Kontekst systemu

{Użytkownicy i ich specyfika. Powiązane systemy i ich interfejsy.}

 

Nadzór – kontrola projektu,

Działacz – kontrola systemu,

Klient – rejestracja, zakup biletów,

Pracownik obsługi klienta – weryfikacja danych klientów, rozprowadzenie biletów,

Księgowość – potwierdzenia dokonania wpłat,

Adminstrator obsługa (utrzymanie) systemu,

3        Plan realizacji systemu

{rozwiązania techniczne : koncepcja, standardy, technologia. Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze: cele, zadania, powiązania, produkty, miary}

 

System bazodanowy rozproszony obsługiwany przez niezależne serwery: osobne dla poszczególnych funkcji (rejestracja, przydział biletów, raporty kasowe), osobne dla poszczególnych obiektów (na życzenie Zamawiającego osobne dla każdej imprezy). Rejestracja i składanie zamówień dokonywana przez Internet za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej skrypty Java i PHP. Nadzór, kontrola, obsługa systemu dokonywana za pomocą dedykowanych programów zapewniających bezpieczne połączenia Internetowe.

Strategia prowadzenia prac etapy wytwórcze:

Cele, zadania, powiązania, produkty,

-         utworzenie baz danych (zbiór informacji o klientach, o dostępnych miejscach, o wpłatach) baza SQL;

-         aplikacje do zarządzania bazami program ,

-         aplikacje i interfejsy publiczne,

-         aplikacje nadzorujące system,

-         aplikacje księgowo rozrachunkowe (moduł kontroli kosztów),

-         system wysyłki e-biletów,

-         system weryfikujący danych podanych przez klientów,

4        Najważniejsze funkcje systemu

{wymagania funkcjonalne}

 

-         rezerwacja miejsc,

-         zakup biletów,

-         rejestracja klienta,

-         weryfikacja klienta,

-         kontrola sprzedaży,

-         sprawdzenie stanu rezerwacji,

-         wysyłka e-biletów,

-         weryfikacja wpływów ze sprzedaży,

-         wystawianie dowodów zakupów (np. faktur),

-         przegląd dostępnych miejsc z wirtualnym podglądem płyty stadionu z  danego sektora,

-         raporty i statystyki,

5        Zasady zapewnienia jakości

{analiza ryzyka}

 

Brak doświadczenia zespołu obsługi – zapobieganie: szkolenia, zatrudnianie pracowników z doświadczeniem na podobnych stanowiskach.

Przeciążenie systemów (zbyt duża liczba jednoczesnych wejść na stronę), nieefektywność czasowa – zapewnienie odpowiedniej przepustowości łącz i szybkich serwerów.

Różny poziom umiejętności użytkowników – intuicyjny, czytelny i prosty interfejs.

Kradzież danych osobowych – obsługa zewnętrzna systemu baz danych, wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców wyposażonych w odpowiednie zabezpieczenia.

Awarii sprzętu utrata danych - wynajem serwerów u profesjonalnych dostawców dysponujących macierzami dyskowymi.

Błędna identyfikacja wymagań w fazie analizy – nadzór nad projektem przez doświadczoną kadrę menadżerów.

 

WPP_GawronskiJablonowski.doc               2 / 2              Data ostatniego wydruku: 2112-12-31 11:00:00 PM

Zgłoś jeśli naruszono regulamin