KUBUŚ PUCHATEK I PRZYJACIELE (lub inna bajka do wyboru)
„Poznajemy Kubusia Puchatka”
1. przedstawienie postaci Kubusia Puchatka, rozpoznawanie Kubusia na różnych ilustracjach, wprowadzenie piosenki o Kubusiu, nazwanie poszczególnych postaci z bajki – dokładanie do ilustracji
2. składanie Kubusiowych puzzli (6 elementów), ćw. Graficzne – łączenie Kubusia Puchatka z miodem
3. zabawa ruchowa „Gdzie jest Kubuś? – dzieci swobodnie poruszają się po sali, na znak nauczyciela i pytanie „Gdzie jest Kubuś?” odnajdują Kubusia w różnych miejscach sali (maskotki lub ilustracje)
4. praca plastyczna – kolorowanie Kubusia Puchatka kredkami, doklejanie dzbanka z miodem
„Prosiaczek”
1. prezentacja postaci Prosiaczka, wskazywanie na ilustracji, porównywanie z Kubusiem (mały/duży)
2. ćw. Graficzne – rysowanie linii pionowych i poziomych, zabawa tematyczna z udziałem Kubusia i Prosiaczka, składanie postaci Prosiaczka z puzzli i naklejanie na kartkę, układanie rytmów z kolorowego papieru
3. zabawa ruchowa „Gdzie jest Prosiaczek?” – dzieci swobodnie poruszają się po sali, na znak nauczyciela szukają prosiaczka
4. wyklejanie ubranka prosiaczka kulkami z bibuły
„Królik”
1. prezentacja postaci Królika, wskazywanie Królika na różnych ilustracjach, memo z dopasowywaniem do konturu, teatrzyk kukiełkowy z poznanymi do tej pory postaciami
2. ćw. Graficzne – łączenie Królika z marchewkami (prosty labirynt), liczenie marchewek, próbowanie surowej marchewki
3. zabawa ruchowa „Gdzie jest Kubuś?”
4. praca plastyczna – wydzieranka „Marchewka”
„Kłapouchy i Tygrysek”
1. prezentacja kolejnych postaci z bajki, wskazywanie ich na ilustracji, poprawne nazywanie, odnajdywanie wszystkich postaci z bajki na różnych obrazkach (każde dziecko ma jedną postać i odnajduje ją wśród innych obrazków)
2. dopasowywanie części postaci do siebie (doklejone są połowy Kłapouchego i Tygryska, dziecko dopasowuje drugą połowę)
4. praca plastyczna – malowanie farbami
„W Stumilowym Lesie” (podsumowanie)
1. zabawa dydaktyczna „Czarodziejski worek” – dzieci kolejno losują maskotki z bajki z worka, nazywają je i dopasowują do ilustracji , memo „Kubuś Puchatek i przyjaciele” dopasowywanie takich samych obrazków (albo do konturu)
2. kolorowanie wybranej postaci (dzieci dokonują wyboru którą postać chcą kolorować), teatrzyk kukiełkowy „Kubuś Puchatek i Przyjaciele”, makieta z Kubusiem Puchatkiem (zdjęcia)
3. zabawa ruchowa „Gdzie jest Kubuś?” – w sali umieszczone są różne postacie z bajki, dzieci odnajdują te które wskaże nauczyciel (podpowiedź wizualna w postaci ilustracji prezentowanych przez nauczyciela)
4. praca plastyczna – składanie postaci Kubusia Puchatka z części (głowa, brzuch, ręce, nogi), doklejanie do wzoru
SCENARIUSZ
1. „ Podaj rękę lewą – podają rękę partnerowi
podaj rękę prawą- podają drugą rękę skrzyżnie,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą – podskoki w parach dookoła”
2. Podskocz na jednej nodze-jak Tygrysek
Połóż ręce na podłodze – jak Królik,
Podrap się za uchem – jak myślący Kłapouch,
Pokręć, pokręć brzuchem – jak najedzony miś Puchatek
3. Odgadują zagadki:
ü Jest znany ze swej brykającej natury,wiecznie skory do zabawy. Jego ulubionym zwrotem jest „co ...lubią najbardziej”.Lubi się przechwalać,że jest jedyny i niepowtarzalny.(TYGRY SEK)
ü O żadnym dniu nie mówi, że jest dobry, wyolbrzymia swoje niepowodzenia. Mimo to lubią go wszyscy dookoła za jego marzycielska naturę. Pomagają znajdować ogon, które stale gdzieś gubi (KLAPOUCHY)
ü Należy do starszyzny Stumilowego Lasu. Jest często wzywana na pomoc, aby rozwiązać problem albo wyjaśnić jakieś sprawy. Jej słowa mądrości są czasem niewłaściwe, trudno się w nich połapać, ale jej przyjaciele zdają się tego nie dostrzegać.(SOWA),
ü Tak, jak jego dobry przyjaciel Tygrys ma ogromne skłonności do "brykania" oraz absolutnie uwielbia swego prążkowanego kompana. Nie pragnie niczego innego, jak tylko zaimponować Tygrysowi i robić to, co Tygrys robi najlepiej.(MALEŃSTWO)
ü Najbliższy przyjaciel Puchatka Jest malutki, niezaradny i stale drżący ze strachu. Swoim wspaniałym charakterem przeważa skromny wzrost. Kubuś lubi GO odwiedzać. Czasem obaj wpadną na ten sam pomysł i wówczas.... (PROSIACZEK)
2
an28