Sacropunk.pdf

(631 KB) Pobierz
122994926 UNPDF
122994926.001.png
Sacropunk
mangowa gra narracyjna
ł ę
(http://nibykonkurs.wikidot.com/)
Autor
Szabel
Tytu i korekta
Powsta a na XI Edycj Nibykonkursu
ł
BLACKs
B
XIX wiek
To czasy, gdy skostniałe monarchie upadają i rodzi się nowy
porządek. Komuniści, anarchiści i nacjonaliści przeprowadzają rewolucje,
bunty, rokosze i rewolty, starając się szkodzić zarówno staremu porządkowi
rzeczy, jak i sobie nawzajem. Wyciągają ludzi na ulice, wywołują zamieszki i
protesty.
Rozwarstwienie społeczeństwa wciąż się pogłębia. Wyzysk
proletariatu wzrasta z dnia na dzień. W miastach są dzielnice ruder i dzielnice
pałaców. Wszystko spowija wszechobecny smog. Ludzie odchodzą od Kościoła
– jedni dlatego, że złamały ich ciężkie przeżycia, inni w obliczu rozpasania i
utraty obyczajności duchownych, kolejni gdyż i tak nie byli pobożni, a teraz
wiara ciążyłaby im w rozpustnym życiu.
Krajobrazu miast dopełniają fabryki z buchającą parą i dymem
maszynerią, neogotyckie kościoły i eklektyczne kamienice – zarówno
zaniedbane czynszowe, jak i luksusowe, stanowiące dom dla bogatych.
Para i Stal
Technika rozwija się szybko i dynamicznie. Wciąż powstają nowe
urządzenia. Pociągi są już elementem codziennego krajobrazu. Parowce rzeczne
przewożą zarówno pasażerów jak i towary na sprzedaż. Bogacze kupują
niewielkie sterowce i skrzydło-balony (balon z czaszą w kształcie skrzydła i
wirnikiem za gondolą). Wojsko testuje nowe rodzaje broni: działa parowe,
pojazdy gąsienicowe, karabiny wielopowtarzalne, miotacze ognia i gazy bojowe.
W fabrykach tyleż wydajne, co niebezpieczne maszyny skracają życie dziesiątek
proletariuszy.
Wojna Dusz
Tymczasem w mistycznej warstwie wszechświata zwanej
Półcieniem, Anioły i Demony toczą ze sobą wojnę o rząd ludzkich dusz. Obie
strony starają się wciągać do walki jak najwięcej Wyzwolonych, żeby przeważyć
na swoją stronę szalę zwycięstwa. Część z nich jednak zamiast przyłączać się do
konkretnej strony, działa na własną rękę, dążąc do różnych celów. Walka jest
bezpardonowa i nikt nie szczędzi środków na zwalczanie wroga.
3
X
z
P
p
W
b
122994926.002.png
P cie
ół ń
Półcień to kraina będąca spirytystycznym odbiciem rzeczywistości.
Wszystkie budynki są bardziej 'gotyckie'. Zwierzęta są czarne, z czerwonymi
ślepiami i zachowują się zdziczałe. Jest tak cicho, że ludzie zdają się nie istnieć
(choć maszyny i tak pracują). Święte przedmioty i miejsca mają jasną, nieco
błękitną, poświatę, zaś wszystko co przeklęte i okultystyczne tonie w czerwieni.
Reszta świata rysuje się w barwach bieli, czerni i licznych odcieniach szarości
(jeśli jednak coś kolorowego zostanie doń przeniesione, zachowa swe kolory).
W powietrzu często unoszą się ślady dusz - barwne światła, z których można
wyczytać: kto i dokąd zmierzał, co myślał, czy też w jakim był stanie...
Ciekawą właściwością Półcienia jest zdolność do rezonansu ze
zwykłym światem. Czasem gdy w Półcieniu dzieje się coś wyjątkowo
widowiskowego, destruktywnego, bądź przepełnionego pasją, to w
nieprzewidywalny sposób wpływa to na świat realny. Również w drugą stronę
zwykły świat ma wpływ na Półcień. Zamach bombowy w normalnej
rzeczywistości niszczący całą kamienicę w Półcieniu może wywołać pojawienie
się krzyży tam gdzie padły ciała ofiar. Z kolei niszczące wieżę kościelną w
Półcieniu uderzenie może spowodować obrażenia, czy nawet śmierć
znajdujących się wewnątrz ludzi.
Wa niejsze miasta
ż
Poniższe opisy miast nieraz różnią się znacznie od ich
rzeczywistego wyglądu w omawianym okresie. Stworzyłem jednak ich obraz
tak, by dobrze komponowały się z resztą gry. Zazwyczaj cała rozgrywka będzie
się toczyć na obszarze jednego miasta, dlatego uznałem, że warto opisać te
bardziej charakterystyczne i pobudzające wyobraźnię.
Istambuł – miasto Islamu to miejsce, gdzie wschód łączy się z
zachodem. Wąskie uliczki, których dachy jednych są tarasami drugich. Cała
architektura wewnętrznej części miasta jest tradycyjna – bizantyjska i
muzułmańska. Wszystko wokół tętni arabeską, a przemysłu niemal wcale nie
ma. Istotną informacją jest to, że świętości muzułmańskie mają w Półcieniu te
same właściwości, co judeochrześcijańskie.
Londyn – o ile w każdym mieście jest dużo smogu, dymu i pary, o
tyle stolica Zjednoczonego Królestwa jest nimi wypełniona po brzegi. Nie
sposób wyjść na ulicę i nie wejść w gęstą chmurę gryzącego gazu. Większość
ludzi wychodząc zakłada gogle i maski gazowe. Oczywiście o ile ich na to stać.
Paryż – podczas jednej z anarchistycznych rewolt, doszło do walk.
4
P
z
W
b
122994926.003.png
Armia Republiki i zbuntowani mieszkańcy zmienili miasto w rozciągające się
na wiele kilometrów zgliszcza. Stolicę przeniesiono do Lyonu. Obecnie Paryż
to wyludnione siedlisko wszelakich męt, renegatów i banitów kryjących się
pośród ruin. W mieście działa kilku misjonarzy, jednak jest ich zbyt mało, by
pełnić posługę na całym jego obszarze.
Petersburg – stolica Rosji, wybudowana na polecenie cara Piotra I
Wielkiego. Obecnie podupada, dawną świetność zachował tylko pałac carski i
jego najbliższe otoczenie. Reszta miasta jest zaniedbana i brudna. Dominuje
niska zabudowa, jedynie kilka wież cerkiewnych góruje ponad miastem. Słynie
ono przede wszystkim ze srogich zim, gdy zaspy niemal uniemożliwiają
dotarcie gdziekolwiek, zamiecie śnieżne to codzienność, a ogromne sople
spadając zabijają ludzi.
Rzym – wieczne miasto jest pełne sprzeczności. Z jednej strony
tutaj znajduje się Watykan, stolica Kościoła i siedziba papieża. Z drugiej w
antycznych ruinach odprawiane są pogańskie i okultystyczne rytuały. Nigdzie
na świecie Wojna Dusz nie jest tak zaciekła jak tu.
5
122994926.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin