dzien07.pdf

(57 KB) Pobierz
746949 UNPDF
Dzień 7
Ćwiczenie. Przypomnij sobie, jakie są kryteria dobrze sformułowanego celu.
Zapisz je rozszyfrowując akronim.
P ________________________________________________________________________
O ________________________________________________________________________
K ________________________________________________________________________
U ________________________________________________________________________
S ________________________________________________________________________
A ________________________________________________________________________
Czy chcesz wiedzieć jaki jest jeszcze jeden sekret motywującego celu?
Jednym z najważniejszych elementów, dzięki którym cel stanie się Twoją pokusą
jest jego ścisły związek z Twoim marzeniem. Znajdź sposób, aby Twoje cele łączyły się jak
najbardziej z Twoimi zainteresowaniami i marzeniami.
7. Prawo Motywacji -
Prawo Korzyści .
„Aby wzbudzić motywację do osiągnięcia celu,
dowiedz się po co chcesz ten cel osiągnąć”.
Pamiętasz z jakich dwóch słów składa się „MOTYWACJA”?
Ile znasz przyczyn dla, których masz zamiar osiągnąć swój cel?
Z jakiej przyczyny chcesz osiągnąć cel? Czy dlatego, że tak robią wszyscy i nie znasz innego
możliwego rozwiązania? Może Twoi rodzice zakodowali Ci, że to jest najlepsza droga?
Może większość Twoich znajomych tak robi? Zastanów się jakie są TWOJE WŁASNE
powody podejmowania działań prowadzących Cię do celu.
Za chwilę możesz przekonać się skąd prawdopodobnie bierze się Twoja niska motywacja do
2006 © Prawa zastrzeżone dla Synergia & Ententa
746949.003.png 746949.004.png 746949.005.png
nauki. Może się okazać, że masz np. 3 powody dla, których chcesz zrealizować swój cel.
Jak myślisz, która z dwóch osób będzie miała wyższą motywację do osiągnięcia celu:
1. osoba mająca 100 ważnych powodów, aby osiągnąć dany cel,
czy...
2. osoba mająca 3 ważne powody?
Oczywiście jest to przykład modelowy, ponieważ nie ilość powodów decyduje o motywacji
tylko ich jakość. Zakładając jednak, że waga przyczyn działania jest porównywalna to
odpowiedź jest jasna.
Powody czy przyczyny dla, których chcesz osiągnąć cel krótkoterminowy to
najczęściej będą Twoje cele średnio i długoterminowe.
„Chcę nauczyć się języka perswazji, ponieważ dzięki temu szybko zwiększę sprzedaż
o 100%, zarobię 30 000 zł miesięcznie i w ciągu 10 lat stanę się całkowicie niezależny
finansowo”. To jest sytuacja, w której zdajesz sobie sprawę z przyczyn, dla których chcesz
nauczyć się np. języka wpływu i motywacji.
Gdy rozmyślasz nad tym co przed chwilą przeczytałeś, może się zdarzyć, że zaczniesz
coraz lepiej wiedzieć co chcesz, a czego nie chcesz w swoim życiu osiągnąć.
Jeśli zaczniesz odkrywać, że Twoje aktualne zajęcia prowadzą Cię w zupełnie innym
kierunku niż naprawdę pragniesz to bardzo dobrze. Jesteś już o krok od osiągnięcia
sukcesu, ale dlaczego tak właśnie jest dowiesz się jutro przy okazji Prawa Informacji
Zwrotnej.
Jeśli to, co robisz teraz prowadzi Cię w kierunku, który czujesz, że jest Twoim
przeznaczeniem to świetnie, rób tak dalej.
Jeśli patrzysz na te słowa, czytasz je i myślisz to z każdym słowem coraz bardziej nie
możesz się zapewne doczekać ćwiczenia, które zacznie podsycać Twoją motywację do
działania.
Ćwiczenie. Wymyśl i zapisz poniżej jak NAJWIĘCEJ korzyści i pozytywnych
aspektów osiągnięcia swojego najbliższego celu (wzrost sprzedaży/założenie strony
www/cokolwiek). W jaki sposób ten cel przyczyni się do zrealizowania Twoich marzeń?
Niech będzie ich przynajmniej 20! Uaktywnij swoją wyobraźnię i zapisz każdą wizję i myśl
jaka przyjdzie Ci do głowy. UWAGA TECHNICZNA! Korzyści, powody, przyczyny formułuj
2006 © Prawa zastrzeżone dla Synergia & Ententa
746949.006.png
zgodnie z zasadmi formułowania celów. Zwróć uwagę zwłaszcza na szczegółowość,
pozytywność i samodzielność. (np. Zamiast „zdobędę lepszą pracę i wyższe zarobki” -
konkretnie o jaką pracę Ci chodzi i jakie dokładnie zarobki) .
I.__________________________________________________________________________
II.__________________________________________________________________________
III.__________________________________________________________________________
IV.__________________________________________________________________________
V.__________________________________________________________________________
VI.__________________________________________________________________________
VII.__________________________________________________________________________
VIII._________________________________________________________________________
IX.__________________________________________________________________________
X.__________________________________________________________________________
XI.__________________________________________________________________________
XII.__________________________________________________________________________
XIII._________________________________________________________________________
XIV._________________________________________________________________________
XV.__________________________________________________________________________
XVI._________________________________________________________________________
XVII.________________________________________________________________________
XVIII._______________________________________________________________________
XIX._________________________________________________________________________
XX._________________________________________________________________________
2006 © Prawa zastrzeżone dla Synergia & Ententa
746949.001.png
Im bardziej kierujesz się swoimi pasjami i zainteresowaniami wypisując korzyści,
tym większą moc będzie miało Prawo Korzyści. Możesz pomyśleć, że Twoje
zainteresowania nie spotkają się w przyszłości z przychylnością dobrze płacących
pracodawców.
To świetnie, ponieważ oznacza to, że jesteś wyjątkowy i tym bardziej powinieneś
pielęgnować swoje hobby. XXI wiek to era informacji. Informacja staje się największym
kapitałem ludzkości. Jeśli Twoje hobby jest unikalne, to także unikalna jest Twoja wiedza.
Gdy posiadasz bardzo specjalistyczną wiedzę wystarczy, że wykorzystasz potęgę
marketingu niszowego i nie potrzebujesz żadnych pracodawców, ponieważ sam zaczniesz
zatrudniać ludzi.
1. Napisz czego się nauczyłeś. Opisz własnymi słowami wszystko, czego nauczyłeś się z
dzisiejszej lekcji.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Napisz jak się zmienisz. Opisz jak zmieni się Twoje życie od dzisiaj, w świetle
powyższych informacji.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2006 © Prawa zastrzeżone dla Synergia & Ententa
746949.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin