Java Programowanie, biblioteki open-source i pomysly na nowe projekty.pdf
(
519 KB
)
Pobierz
Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomysły na nowe projekty
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Java. Programowanie,
biblioteki open-source
i pomys³y na nowe projekty
Autor: Brian Eubanks
T³umaczenie: Grzegorz Borkowski
ISBN: 83-246-0624-6
Tytu³ orygina³
u:
Wicked Cool Java: Code Bits,
Open-Source Libraries, and Project Ideas
Format: B5, stron: 248
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Odkryj nieznane mo¿liwoœci Javy
Sieci semantyczne i neuronowe
Przetwarzanie grafiki i multimediów
Obliczenia naukowe
Java, mimo stosunkowo krótkiej obecnoœci na rynku, sta³a siê jednym z najpopularniejszych
jêzyków programowania. Codziennie korzystaj¹ z niej setki tysiêcy programistów z ca³ego
œwiata. Najwiêksze korporacje œwiata za jej pomoc¹ buduj¹ systemy informatyczne
przetwarzaj¹ce potê¿ne porcje danych. Aplikacje bazodanowe, serwlety i aplety to
najbardziej znane zastosowania Javy, jednak nie jedyne. W sieci dostêpna jest ogromna
iloœæ bibliotek tworzonych przez pasjonatów, którzy wykorzystuj¹ Javê do odmiennych
celów, takich jak przetwarzanie grafiki, modelowanie sieci neuronowych,
przeprowadzanie z³o¿onych obliczeñ i wielu innych zadañ.
Dziêki ksi¹¿ce „Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomys³y na nowe projekty”
poznasz mniej znane zastosowania Javy. Dowiesz siê, jak za pomoc¹ bibliotek
dostêpnych na licencji open-source tworzyæ ciekawe projekty i pisaæ nietypowe aplikacje.
Nauczysz siê przetwarzaæ pliki XML i HTML, obrabiaæ i generowaæ grafikê a tak¿e
wyœwietlaæ pliki multimedialne. Przeczytasz o sieciach semantycznych i neuronowych,
odczytywaniu kana³ów RSS i sterowaniu urz¹dzeniami pod³¹czonymi do komputera.
Nieznane funkcje standardowego API Javy
Przetwarzanie ³añcuchów tekstowych
Analiza plików XML i HTML
Stosowanie RDF w projektach
Czytanie kana³ów RSS
Obliczenia o dowolnej precyzji
Realizacja algorytmów genetycznych
Symulowanie sieci neuronowych
Generowanie plików SVG
Wspó³praca z interfejsem MIDI
Jeœli lubisz eksperymentowaæ z jêzykami programowania,
ta ksi¹¿ka bêdzie dla Ciebie doskona³ym Ÿród³em inspiracji
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
PODZIĘKOWANIA ...................................................................................... 9
WSTĘP ....................................................................................................... 11
1
STANDARDOWE API JAVY ....................................................................... 15
Użycie nowej wersji pętli for .................................................................................................16
Wykorzystanie konstrukcji enum ...........................................................................................18
Mapy bez rzutowania w dół ...................................................................................................21
Pisanie metod z parametrami generycznymi .........................................................................22
Metody ze zmienną liczbą parametrów .................................................................................25
Asercje w Javie .......................................................................................................................27
Użycie System.nanoTime .......................................................................................................29
Uśpienie wątku na czas krótszy od milisekundy ....................................................................30
Klasy anonimowe ...................................................................................................................31
Porównania == != .equals ...................................................................................................33
Podsumowanie .......................................................................................................................35
2
NARZĘDZIA DO PRACY Z ŁAŃCUCHAMI TEKSTOWYMI ....................... 37
Użycie wyrażeń regularnych do wyszukiwania tekstów ........................................................38
Użycie metody String.split .....................................................................................................40
Wyszukiwanie fragmentów w łańcuchach tekstowych ..........................................................41
Użycie grup w wyrażeniach regularnych ................................................................................42
Wykonywanie zamiany tekstów za pomocą wyrażeń regularnych ........................................44
Przetwarzanie z użyciem klasy Scanner .................................................................................47
Analiza skomplikowanej składni przy użyciu klasy Scanner ....................................................49
Generowanie przypadkowego tekstu ....................................................................................51
Drukowanie zawartości tablic w Javie 1.5 ..............................................................................52
Kodowanie i dekodowanie danych binarnych ........................................................................54
Formatowanie tekstów za pomocą MessageFormat ............................................................. 57
Powrót funkcji printf — formatowanie tekstów z klasą Formatter ...................................... 58
Podsumowanie ...................................................................................................................... 59
3
PRZETWARZANIE XML I HTML ................................................................61
Szybkie wprowadzenie do XML ............................................................................................ 62
Użycie WebRowSet do utworzenia dokumentu XML .......................................................... 63
Zapamiętywanie zależności między elementami w SAX ....................................................... 64
Bezpośrednie wywoływanie zdarzeń obiektu ContentHandler ............................................ 69
Filtrowanie zdarzeń interfejsu ContentHandler .................................................................... 71
Czytanie dokumentów XML z wykorzystaniem DOM4J ...................................................... 74
Użycie XPath do łatwego pobierania danych ........................................................................ 76
Niewidoczne tagi, czyli filtrowanie dokumentu przed załadowaniem do DOM4J ................ 80
Generowanie kodu analizatorów za pomocą JavaCC ........................................................... 83
Konwersja innych gramatyk na XML ..................................................................................... 87
Wykorzystanie techniki screen scraping do stron HTML ...................................................... 93
Wyszukiwanie z Lucene ........................................................................................................ 95
Podsumowanie ...................................................................................................................... 97
4
SIEĆ SEMANTYCZNA ................................................................................99
Krótkie wprowadzenie do N3 i Jena ................................................................................... 101
Tworzenie słowników RDF na własne potrzeby ................................................................. 103
Użycie hierarchii RDF w Jena .............................................................................................. 106
Dołączanie Dublin Core do dokumentów HTML ............................................................... 108
Zapytania w Jena RDQL ...................................................................................................... 109
Lojban, RDF i projekt Jorne ................................................................................................. 111
RSS i Informa ....................................................................................................................... 113
Czytanie źródeł RSS ............................................................................................................ 115
Odpytywanie i aktualizacja kanałów RSS ............................................................................. 116
Filtrowanie danych RSS ........................................................................................................ 117
Podsumowanie .................................................................................................................... 119
5
ZASTOSOWANIA W NAUKACH ŚCISŁYCH
I MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH ................................................121
Tworzenie i zastosowanie funktorów ................................................................................. 122
Użycie funktorów złożonych ............................................................................................... 125
Bity dużego kalibru — BitVector z biblioteki Colt .............................................................. 126
Tworzenie tablic prawdy za pomocą BitMatrix ................................................................... 128
Dwa terafurlongi w dwa tygodnie — wielkości fizyczne z JScience .................................... 130
Krnąbrne ułamki — arytmetyka dowolnej precyzji ............................................................. 133
Funkcje algebraiczne w JScience .......................................................................................... 135
Łączenie tablic prawdy za pomocą portów ......................................................................... 136
Łączenie za pomocą JGraphT .............................................................................................. 139
6
Spis treści
Łączenie ogólnych jednostek obliczeniowych ......................................................................141
Budowanie sieci neuronowych z Joone ................................................................................144
Użycie JGAP do algorytmów genetycznych .........................................................................146
Tworzenie inteligentnych agentów przy użyciu Jade ...........................................................149
Język angielski z JWorkNet ..................................................................................................153
Podsumowanie .....................................................................................................................155
6
PRZETWARZANIE GRAFIKI I WIZUALIZACJA DANYCH ....................... 157
Definiowanie graficznego interfejsu aplikacji Javy w XML ...................................................158
Wizualizacja danych w SVG ..................................................................................................160
Wyświetlanie obrazów SVG .................................................................................................163
Konwersja JGraphT do JGraphView .....................................................................................164
Użycie map atrybutów w JGraph .........................................................................................166
Tworzenie wykresów z JFreeChart .....................................................................................167
Tworzenie raportów w Javie ...............................................................................................169
Prosta dwuwymiarowa wizualizacja danych ........................................................................171
Użycie transformacji afinicznych w Java 2D .........................................................................174
Budowanie aplikacji graficznych z funkcją „zoom” na pomocą Piccolo ...............................176
Podsumowanie .....................................................................................................................177
7
MULTIMEDIA I SYNCHRONIZACJA WĄTKÓW ....................................... 179
Tworzenie muzyki z JFugue .................................................................................................180
Użycie JFugue razem z Java Sound MIDI ..............................................................................181
Wysyłanie zdarzeń do urządzeń wyjściowych MIDI ............................................................183
Tworzenie dźwięków w JMusic ...........................................................................................184
Użycie szumu i skomplikowanej syntezy w JMusic ..............................................................186
Niskopoziomowy dostęp do Java Sound ..............................................................................189
Czytanie dźwięku z linii wejściowej .....................................................................................191
Użycie Java Speech do tworzenia mówiących programów ..................................................192
Odśmiecacz i Javolution .......................................................................................................193
Synchronizacja wątków za pomocą CyclicBarrier ................................................................196
Podsumowanie .....................................................................................................................197
8
ROZRYWKA, INTEGRACJA I POMYSŁY NA NOWE PROJEKTY .............. 199
Użycie Javy do sterowania robotem LEGO .........................................................................200
Kontrolowanie myszy z użyciem klasy AWT Robot .............................................................201
Wybór dat z pomocą JCalendar ...........................................................................................202
Użycie klasy HttpClient do obsługi metody POST ..............................................................203
Symulacja systemu Cell Matrix w Javie .................................................................................204
Cell Matrix i algorytmy genetyczne ......................................................................................206
Uruchamianie aplikacji z Ant ................................................................................................207
Skrypty BeanShell .................................................................................................................208
Tworzenie testów JUnit .......................................................................................................210
Spis treści
7
Użycie JXTA w aplikacjach Peer-to-Peer ............................................................................ 211
Pakiet narzędziowy Globus oraz sieci rozproszone ............................................................ 212
Użycie Jabbera w aplikacjach ............................................................................................... 212
Pisanie w języku asemblera JVM .......................................................................................... 213
Połączenie programowania genetycznego z BCEL ............................................................. 214
Kompilowanie innych języków do kodu Javy ....................................................................... 215
Wizualizacja gramatyki języka Lojban .................................................................................. 215
Edytor instrumentów muzycznych ...................................................................................... 216
WordNet Explorer .............................................................................................................. 216
Automatyczny generator RSS .............................................................................................. 217
Sieci neuronowe w robotach ............................................................................................... 217
Narzędzie zarządzania metadanymi (adnotacjami) Javy 5 ................................................... 218
CVS i kontrola kodu źródłowego ........................................................................................ 218
Wykorzystaj SourceForge do swoich projektów ................................................................ 219
Posumowanie ...................................................................................................................... 219
SŁOWNICZEK ...........................................................................................221
SKOROWIDZ ............................................................................................235
8
Spis treści
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin