Spring Zapiski programisty.pdf
(
374 KB
)
Pobierz
Spring. Zapiski programisty
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Spring. Zapiski
SPIS TREŒCI
programisty
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Bruce A. Tate, Justin Gehtland
T³umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 83-246-0336-0
Tytu³ orygina³u:
Spring: A Developers Notebook
Format: B5, stron: 272
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Przyspiesz tworzenie aplikacji w Javie
Uproœæ okreœlanie zale¿noœci pomiêdzy klasami
Zastosuj narzêdzie Hibernate do usprawnienia komunikacji z bazami danych
Wykorzystaj mo¿liwoœci programowania aspektowego
Technologia J2EE mia³a w za³o¿eniu byæ prosta i szybka w u¿ytkowaniu. Praktyka
jednak okaza³a siê daleka od teorii. Mozolne tworzenie aplikacji wykorzystuj¹cych
dziesi¹tki interfejsów po³¹czonych wzajemnymi zale¿noœciami, setki deskryptorów
wdro¿enia oraz plików pomocniczych spowodowa³o, ¿e zaczêto poszukiwaæ rozwi¹zañ
alternatywnych. Jednym z nich okaza³ siê framework Spring, zyskuj¹cy coraz wiêksz¹
popularnoœæ wœród programistów Javy. Spring jest znacznie du¿o prostszy od wielu
alternatywnych rozwi¹zañ J2EE, znacznie u³atwia testowanie aplikacji, i pozwala na
usuwanie zale¿noœci z kodu oraz oddzielanie ich od serwera aplikacji. Spring umo¿liwia
równie¿ wykorzystanie programowania aspektowego.
Ksi¹¿ka „Spring. Zapiski programisty” to praktyczny przewodnik po mo¿liwoœciach
tego œrodowiska. Jeœli wolisz poznawaæ nowe zagadnienia w sposób praktyczny, a nie
wertuj¹c setki stron zape³nionych teoretycznymi wywodami, to ta ksi¹¿ka jest w³aœnie
dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie zagadnieñ zwi¹zanych z samym Springiem,
wspó³pracuj¹cymi z nim narzêdziami i sposobami wykorzystania ich w procesie
tworzenia aplikacji J2EE — pocz¹wszy do graficznego interfejsu u¿ytkownika
i interfejsu sieciowego, a skoñczywszy na dostêpie do relacyjnych baz danych.
Tworzenie klas z zastosowaniem zale¿noœci
Budowanie interfejsu u¿ytkownika
Integrowanie JSF z frameworkiem Spring
Dostêp do baz danych za pomoc¹ JDBC
Odwzorowanie baz danych na obiekty za pomoc¹ Hibernaete
Obs³uga i zabezpieczanie transakcji
Wysy³anie i odbieranie wiadomoœci e-mail
Jeœli poszukujesz wydajniejszych metod tworzenia aplikacji J2EE, wykorzystaj
mo¿liwoœci frameworka Spring. Dziêki tej ksi¹¿ce poznasz je wszystkie.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Przedmowa ............................................................................................ 5
Wstęp .................................................................................................... 9
Rozdział 1. Początki ............................................................................. 17
Tworzenie dwóch klas przy wykorzystaniu zależności ....................... 18
Stosowanie wstrzykiwania zależności ................................................ 23
Automatyzacja przykładu ................................................................... 28
Wstrzykiwanie zależności przy wykorzystaniu frameworka Spring ... 32
Tworzenie testu ................................................................................... 35
Rozdział 2. Tworzenie interfejsu użytkownika ..................................... 41
Konfiguracja Tomcata ......................................................................... 42
Tworzenie widoku przy wykorzystaniu Web MVC ............................. 46
Wzbogacanie aplikacji sieciowych ...................................................... 56
Testowanie .......................................................................................... 65
Rozdział 3. Integracja innych klientów ................................................ 69
Tworzenie interfejsu użytkownika w oparciu o framework Struts ....... 70
Stosowanie JSF wraz z frameworkiem Spring ....................................... 83
Integracja JSF z frameworkiem Spring ............................................... 92
Rozdział 4. Stosowanie JDBC ............................................................... 95
Konfiguracja bazy danych i utworzenie schematu .............................. 96
Stosowanie szablonów JDBC frameworka Spring .............................. 101
Wydzielanie często używanego kodu ................................................ 108
Stosowanie obiektów dostępowych .................................................... 110
Wykonywanie testów przy użyciu szkieletu EasyMock .................... 116
3
Rozdział 5. Odwzorowania obiektowo-relacyjne ................................ 121
Integracja frameworka iBATIS ..........................................................123
Stosowanie frameworka Spring z JDO ...............................................134
Stosowanie frameworków Hibernate oraz Spring ..............................142
Testowanie ........................................................................................150
Rozdział 6. Usługi i AOP ..................................................................... 151
Tworzenie usługi ...............................................................................152
Konfiguracja usługi ...........................................................................159
Stosowanie automatycznych obiektów pośredniczących ....................164
Porady operujące na wyjątkach .........................................................167
Testowanie usługi przy wykorzystaniu obiektów zastępczych ..........170
Testowanie usługi mającej efekty uboczne ........................................174
Rozdział 7. Transakcje i bezpieczeństwo ........................................... 177
Programowa obsługa transakcji ........................................................178
Konfiguracja prostych transakcji .......................................................182
Transakcje obejmujące kilka baz danych ..........................................184
Zabezpieczenie serwletów aplikacji ...................................................190
Zabezpieczanie metod aplikacji .........................................................200
Tworzenie obiektu przechwytującego ułatwiającego testowanie ........206
Rozdział 8. Obsługa wiadomości i praca zdalna ................................ 211
Wysyłanie wiadomości poczty elektronicznej ....................................212
Praca zdalna .....................................................................................216
Stosowanie JMS .................................................................................219
Testowanie aplikacji JMS ..................................................................224
Rozdział 9. Tworzenie grubych klientów ............................................ 229
Zaczynamy pracę ..............................................................................229
Tworzenie widoku BikeNavigator ......................................................244
Tworzenie formularzy edytora rowerów ...........................................249
Skorowidz ......................................................................................... 259
4
Spis treści
ROZDZIAŁ 1.
Początki
W tym rozdziale:
Tworzenie dwóch klas przy wykorzystaniu zależności
Stosowanie wstrzykiwania zależności
Automatyzacja przykładu
Wstrzykiwanie zależności przy wykorzystaniu frameworka Spring
Tworzenie testu
W weekendy z wielkim zapałem oddaję się sportom ekstremalnym. We-
dług standardów właściwych dla osób przeciętnych, robiłem na rowerze
górskim naprawdę zwariowane rzeczy, a oprócz tego uwielbiam kaja-
karstwo górskie. Tylko raz znalazłem się w poważnych kłopotach. Spływa-
łem na rzece o nazwie Piedra, na której byłem po raz pierwszy, w nowym
sprzęcie i z głową naładowaną nowymi technikami. W kajakarstwie
górskim przeżycie zależy od zachowania prostoty i szybkości, a ja byłem
niepewny i wolny. Zamiast atakować rzekę, to ona zaatakowała mnie;
przepłynąłem przez trzy bystrza klasy IV i naprawdę miałem szczęście,
że wyszedłem z tego bez żadnych obrażeń.
Szybkość i prostota ma równie duże znaczenie w przypadku tworzenia
oprogramowania. Spring Framework daje mi jedno i drugie. Kupiłeś tę
książkę, więc zapewne zgadzasz się z tym stwierdzeniem. Spring, choć
jest prosty, ma bardzo duże możliwości. Ogromne. Spring pozwoli Ci na pi-
sanie aplikacji o architekturze warstwowej, w której poszczególne warstwy
17
będę wyraźnie od siebie oddzielone. Spring sprawia, że będziesz mógł
testować tworzony kod w tak prosty i przejrzysty sposób, o jakim wcze-
śniej nawet nie mogłeś marzyć. W niniejszym rozdziale stworzysz pro-
stą aplikację, zautomatyzujesz proces jej kompilacji i przystosujesz ją do
korzystania z frameworka Spring.
Spring jest najpopu-
larniejszym produk-
tem z nowej grupy
tak zwanych
lekkich kontenerów.
Jeśli uwzględnimy
wszystkie wchodzą-
ce w jego skład mo-
duły, to się okaże,
że Spring nie jest aż
taki „lekki”, jednak
w tym przypadku
określenie to odnosi
się do tego wszyst-
kiego, co zazwyczaj
trzeba dodawać do
kodu umieszczanego
i wykonywanego
w kontenerze.
Tworzenie dwóch klas
przy wykorzystaniu zależności
Wielu nauczycieli i konsultantów pisze o zależnościach jako o czymś, co
można by porównać do majonezu zbyt długo pozostawionego na słońcu.
Jednak jeśli tworzona aplikacja ma robić cokolwiek interesującego, to za-
leżności muszą się w niej pojawić. Cała sztuka polega na tym, by ziden-
tyfikować ważne zależności i obsłużyć je w odpowiedni sposób. Sposób,
w jaki rozwiążesz zależności, będzie mieć znaczący wpływ na łatwość
utrzymania aplikacji, jej rozbudowy oraz testowania. Podczas lektury
niniejszej książki napiszesz system rezerwacji rowerów górskich. Sklep
sportowy mógłby korzystać z takiego systemu do rezerwacji i wypożyczania
rowerów. Zaczniemy od najprostszych rozwiązań, w których wszystkie
zależności będą określone na stałe w kodzie; w ten sposób będziemy mogli
się upewnić, że używana infrastruktura działa poprawnie. Następnie roz-
luźnimy powiązania za pomocą frameworka Spring i stopniowo będzie-
my dodawać do naszej aplikacji trwałość, warstwę prezentacji sieciowej,
deklaratywne transakcje i kilka innych usług.
Dla mnie tworzenie przy wykorzystaniu frameworka Spring ma charakter
iteracyjny. Najbliższych kilka ćwiczeń
jest poświęconych powolnemu
przygotowywaniu infrastruktury. W pierwszym upewnimy się, że dys-
ponujemy poprawnie skonfigurowanym oraz działającym środowiskiem
Javy i zaczniemy tworzyć podstawowy model aplikacji. Każdy z kilku
pierwszych przykładów jest poświęcony niewielkiemu fragmentowi śro-
dowiska, co ułatwi nam rozwiązywanie ewentualnych problemów, gdyby
jakieś się pojawiły.
18
Rozdział 1: Początki
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin