kto wprowadzil termin "dydaktyka" odp to KOMENSKI16:17:09umysł, reka, jezyk to zdolnosci ludzkie wg? odp: KOMENSKIEGO JANA16:17:44kto mówił o swobodnym rozwoju dziecka? odp ROUSSEAU16:18:13prekursor nauczania poczatkowego : PESTALOZZI JAN16:19:01kto byl tworca teorii stopni formalnych? : HERBERT16:19:42jakie s ą stopnie teorii formalnych: odp: jasnosc, kojarzenie, system metoda16:20:21co to są czynnosci wiazania materiału nowego z przyswojeniem dawniej, K\odp: KOJAREZNIE16:21:11kto domagał sie oparcia nauczania na poznaniu: odp jan WLADYSLAW DAWID16:21:35kto byl tworca 5 stopni formalnych: JOHN DEWLEY16:22:29kto byl za przystosowaniem szkoly do dziecka, za wyposazeniem pracowni, : FREINET CELESTYN5689616:24:04co to jest samokszta łcenie?16:24:42dydaktyka jest nauka? odp humanistyczną i indukcyjną16:25:01nauki formalne to: odp dedukcyjne16:25:42byla definicja motoryki16:26:13koordynacja16:26:54byla definicja z zakresu pulmuno i trzeba zaznaczyc16:26:58atopia16:28:01co to są: sta łe zwiazki i zaleznosci miedzy zdarzeniami w procesie kszta łcenia: odp prawidlowosci PRZYCZYNOWE16:28:56nastepne pytanie to: stwierdzają prawdopodobienstwo wystepowania pewnych zjawisk z okreslona czestotliwoscia: odp PRAWIDLOWOSCI STATYSTYCZNE16:29:14zasada humanizacji pracy16:29:24zasada ekonomii w pracy16:29:58zespoł relacji miedzy elementami systemu to: STRUKTURA16:30:24co to nauczanie podajace16:30:30nauczanie problemowe16:31:53zespol norm ktore wywodza sie z prawidlowosci procesow ksztalcenia dotyczacych poznawania rzeczywistosci na podstawie obserwacji myslenia praktyki na drodze od konkretu do abstrakcji, i abstrakcji do konkretu : ZASADA POGLADOWOSCI16:32:17MYSLENIE NIESAMODZIELNE: reproduktywne16:33:04oderwanie procesu ksztalcenia od praktyki: ENCYKLOPEDYZM16:33:20UTYLITARYZM def16:34:14udzial bezposredni w procesie ksztalcenia biora: METODY PRACY NAUCZYCIELE I UCZNIOW, ORAZ ILOSC CZASU ZADANIOWEGO16:34:31kto bierze posredni udział?odp inteligencja, zdolnosc uczniow, wyksztalcenie, kultura pedag nauczycieli i srodowisko rodzinne16:35:26zasada efektywnosci: MIEDZY CELAMI A OSIAGNIECIEM16:36:01praca masowa: FRONTALNA16:36:21zasada stopniowania trudnosci: PRZYSTEPNOSCI16:36:45DEFINICJE UTYLITARYZMU, NATURALIZMU, BEHAWIOZTYZMU16:37:00co to są tresci kształcenia16:37:50proces uczenia sie przebiega w ukladzie i polega na przyjmowaniu i przetwarzaniu inf wraz z odpowiednia regulacja tych procesow: TEORIA CYBERNETYCZNA16:38:38CO TO JEST MATERIALIZM FUNKCJONALNY: łączy praktyke z teorias16:38:43teorią16:39:06metoda sytuacyjna, def5689616:39:32metoda samodzielnej nauki nie jest: burza mozgow16:39:44co to jest opis16:39:50co to jest pogadanka16:39:58ale to dwa pytanie strasznmie ;latwe16:40:37metody walorazycjne dziela sie: IMPRESYJNE, EKSPRESYJNE16:41:303 płaszczyzny uczenia są w teorii: FILOZOFICZNEJ16:41:59koneksonizm nalezy do metody: PSYCHOLOGICZNEJ16:42:47proces ktorego produkt stanowi wiedza i umiejetnosc to proces wg: BALEWA STEFANA16:43:17funkcja prognostyczna odpowiada na pytania: CO BEDZIE, JAK BEDZIE, JAK POWINNO BYC?16:43:31diagnostyczna: CO JEST, JAK JEST?16:54:09cechy celow: WYKONALNOSC, LOGICZNOSC, WYMIERNOSC, RZECZOWOSC , PRECYZYJNOSC, DOSTRZEGALNOISC17:04:25zespol przekonan okreslajacych poznawczy i uczuciowy stosunek czlowieka do przyrody i społeczenstwa i wplywajacy na jego postepowanie: POGLĄD NA SWIAT16:57:32nauka o zasadach, metodach klasyfikacji: TAKSONOMIA16:58:18srodki dydaktyczne: NATURALNE, TECHNICZNE, SYMBOLICZNE16:58:40tamto to wg jacobyego i fleminge16:59:40komputery, maszyny dydaktyczne, gabinety jezykowe SRODKI AUTOMATYZUJACE PROCES UCZENIA SIE17:00:56cos bylo o bezposrednich srodkach wzrokowych, ze okazy w srodowisku naturalnym należą czy cos takiego17:01:43podreczniki spelniaja funkcje: POZNANIE WIEDZY O RZECZYWISTOSCI17:02:32nauczanie heurystyczne zalicza sie do MYSLENIE PROBLEMOWE17:04:13rousseau prezentował NATURAL
fizjoterapia11