LISTOPAD.docx

(1570 KB) Pobierz

LISTOPAD

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

TYDZIEŃ I  - CO NAM NIESIE PANI JESIEŃ?

Cel główny: zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym; poznanie znaczenia lasów w życiu człowieka;

Cel pośredni: umieszczanie w kąciku przyrody okazów przyrodniczych. określanie
ich cech i nazwy drzewa, z którego pochodzą; wdrażanie do systematycznego dbania
o porządek w kąciku przyrody; Wzbogacenie słownika dzieci o nazwy grzybów; rozpoznawanie i nazywanie grzybów na obrazkach. omawianie ich wyglądu.

 

 

TYDZIEŃ II – DOMY MAJĄ LUDZIEW I ZWIERZĘTA

Cel główny: rozmowy na temat domów zwierząt – miejsc, w których czują się dobrze
i bezpiecznie.

Cel pośredni: rozpoznawanie i nazywanie domów, dokonanie podziału na domy
zwierzęce i domy dla ludzi, utrwalanie określeń dotyczących położenia przedmiotów
w przestrzeni;

 

TYDZIEŃ IIIJEST CORAZ CHŁODNIEJ, PRZYGOTUJMY SIĘ DO ZIMY

Cel główny: Poznanie sposobu przygotowania zwierząt do zimy.

Cel pośredni: „Jesienne zmiany w przyrodzie” – wypowiedzi przy gazetce tematycznej, poznanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie zapasów; Rozumienie konieczności zmiany ubrań w związku
z aktualną porą roku.

 

TYDZIEŃ IV – KTO NAM SZYJE UBRANIA

Cel główny: poznanie pracy krawcowej.

Cel pośredni: oglądanie przyborów krawieckich i określanie, do czego służą; utrwalanie
z chętnymi dziećmi poznanych liter wielkich i małych;

 

 

 

 

ANDRZEJKI 2009



 


Rzut odbywa się przez lewe ramię, a czyja moneta wpadnie do wody, ten ma szansę na spełnienie wszystkich życzeń.

 

II WRÓŻBA
Na środku dywanu leży butelka, a wokół niej gwiazdy - symbole. Każdy kręci butelką i odczytuje symbol, który wskazuje butelka.
( korona) W przyszłości będziesz ważną osobą.
( książka) Przed tobą kariera naukowa, zaszczyty.
( serce) Czeka cię wielka miłość i szczęście rodzinne.
( moneta ) Będziesz bardzo bogatym biznesmenem.
( gwiazda) Przed tobą kariera aktorska lub piosenkarska Będziesz gwiazdą.
( palma) Czekają cię wspaniałe przygody. Zostaniesz podróżnikiem.
(cukierek) Będziesz miał(a) słodkie życie.

III WRÓŻBA
Dzieci przekłuwają szpilką papierowe serca, na których na odwrotnej stronie wypisane są imiona dziewcząt lub chłopców. Zaznaczone imię będzie imieniem przyszłej sympatii.

IV WRÓŻBA
Dzieci otrzymują plastikowe rurki i pojemniki z mydlaną wodą do robienia baniek. Kto zrobi największą bańkę, ten najlepiej będzie się uczył w szkole.

V WRÓŻBA
Dzieci zdejmują po jednym bucie. Ustawiają je jeden za drugim. Czyj but pierwszy wyjdzie za próg sali, ten pojedzie na daleką wycieczkę.


VI WRÓŻBA
Dzieci częstują się ciasteczkami. W każdym znajduje się szczęśliwy los.
 

VII WRÓŻBA
Dzieci losują karty z talii. Kto wybierze jokera - ma szczęście.

VIII WRÓŻBA
Nauczycielka mówi: A teraz wosku lanie. Co ma stać się niech się stanie..

Dzieci podchodzą kolejno do stolika na którym stoi miska z wodą i przy pomocy nauczycielki leją wosk przez klucz. Swoje odlewy kładą na kartce papieru, a następnie przy pomocy światła próbują odczytać swoją przyszłość.
Wróżby przerywane są zabawą przy muzyce.



Na zakończenie dzieci dzielą się swoimi wrażeniami z kolegami przy słodkim poczęstunku.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin