C# i ASP.NET. Szybki start.pdf
(
752 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
C# i ASP.NET. Szybki start
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Jose Mojica
T³umaczenie: Wojciech Moch (rozdz. 1 - 6),
Rados³aw Meryk (rozdz. 7 - 13)
ISBN: 83-7361-389-7
Tytu³ orygina³
u:
C# Web Development with ASP.NET:
Visual QuickStart Guide
Format: B5, stron: 456
Przyk³ady na ftp: 1127 kB
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
C# to ca³kiem nowy jêzyk programowania zaprojektowany przez firmê Microsoft.
Wygl¹da on jak mieszanka C++ i Javy, jest jednak tak prosty jak Visual Basic.
Z jego pomoc¹ mo¿na tworzyæ aplikacje WWW i programy wyposa¿one w graficzny
interfejs u¿ytkownika. Jêzyk ten zwi¹zany jest z platform¹ .NET, umo¿liwiaj¹c¹
tworzenie zaawansowanych aplikacji biznesowych dzia³aj¹cych w rodowisku
sieciowym, w tym tak¿e z technologi¹ budowania dynamicznych serwisów
internetowych ASP.NET. Programy dzia³aj¹ce na platformie .NET mo¿na pisaæ
w wielu jêzykach programowania, ale wiele wskazuje na to, ¿e w³anie C# stanie siê
najpopularniejszym z nich.
Ksi¹¿ka „C# i ASP.NET. Szybki start” jest doskona³ym podrêcznikiem dla
pocz¹tkuj¹cych programistów. Jak ka¿da pozycja z serii „Szybki start”, sk³ada siê
z kilkudziesiêciu rozdzia³ów, z których ka¿dy przedstawia kolejne kroki, które nale¿y
wykonaæ, by osi¹gn¹æ zamierzony cel. Dodatkow¹ zaletê stanowi¹ liczne ilustracje.
Opisano miêdzy innymi:
• Instalacjê niezbêdnego oprogramowania
• Sk³adniki jêzyka C#
• Instrukcje warunkowe i pêtle
• Pracê z ci¹gami znaków
• Programowanie obiektowe w C#
• Korzystanie z tablic i kolekcji
• Delegaty, zdarzenie, obs³ugê b³êdów
• Tworzenie dynamicznych serwisów WWW w jêzyku C#
Programista chc¹cy tworzyæ zaawansowane aplikacje internetowe ma wybór pomiêdzy
dwoma platformami: Java 2 EE Suna i .NET Microsoftu. Jeli wybierze tê drug¹, dziêki
ksi¹¿ce „C# i ASP.NET. Szybki start” szybko bêdzie móg³ tworzyæ funkcjonalne
aplikacje WWW w nowym, ekscytuj¹cym jêzyku C#.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Spis treci
Wstp
11
Rozdział 1. Zaczynamy 23
Jak zdoby C#...........................................................................................24
Instalowanie IIS.........................................................................................26
Tworzenie projektu aplikacji sieciowej w Visual Studio .NET................28
Uruchamianie projektów sieciowych za pomoc( Visual Studio .NET........31
Pisanie prostej strony ASP .NET..............................................................33
Wyszukiwanie bł/dów w aplikacjach ASP .NET.....................................35
R/czne uruchamianie kompilatora............................................................38
Kompilowanie i uruchamianie programów C# bez pomocy VS.NET........39
Wyszukiwanie bł/dów w programach bez pomocy VS.NET...................41
Rozdział 2. Składniki jzyka C# 43
Praca z elementami j/zyka........................................................................44
Pisanie kodu C#.........................................................................................48
Deklarowanie zmiennych..........................................................................50
Definiowanie stałych.................................................................................53
Grupowanie stałych w typy wyliczeniowe................................................54
Deklarowanie funkcji................................................................................56
Deklarowanie funkcji z parametrami........................................................58
Zwracanie warto:ci funkcji.......................................................................62
Definiowanie klas......................................................................................64
Dodawanie klas do przykładowej aplikacji...............................................67
Tworzenie i stosowanie obiektów.............................................................68
Tworzenie obiektów w przykładowej aplikacji.........................................70
Wł(czanie definicji klas ze <ródeł zewn/trznych......................................71
Grupowanie klas w przestrzeniach nazw..................................................74
Dodawanie pól do klas..............................................................................78
Inicjalizowanie pól w momencie ich deklarowania...................................79
Dodawanie wła:ciwo:ci do klas................................................................80
5
Spis treci
Dodawanie metod do klasy.......................................................................86
Dodawanie składowych do klas przykładowego programu......................89
Uruchamianie przykładowej aplikacji.......................................................90
Dodawanie komentarzy.............................................................................95
Kierunki parametrów w typach referencyjnych........................................97
Rozdział 3. Wyraenia warunkowe i ptle 99
Praca z p/tlami i warunkami...................................................................100
Porównywanie typów numerycznych.....................................................104
Porównywanie typów referencyjnych.....................................................105
Ł(czenie porówna> .................................................................................109
Instrukcje warunkowe.............................................................................110
Sprawdzanie wielu warunków za pomoc( instrukcji switch...................112
Operator warunku....................................................................................114
Dodawanie instrukcji warunkowych do przykładowego programu........115
Stosowanie p/tli while ............................................................................122
Stosowanie p/tli do.................................................................................123
Stosowanie p/tli for.................................................................................124
Zako>czenie i kontynuacja p/tli..............................................................126
Dodawanie p/tli do przykładowego programu........................................129
Rozdział 4. Ci"gi znaków 133
Przygotowanie komputera do pracy z ci(gami znaków..........................135
Praca z ci(gami znaków..........................................................................137
Inicjalizowanie ci(gów znaków..............................................................140
Porównywanie ci(gów znaków...............................................................142
Ł(czenie ci(gów znaków.........................................................................145
Okre:lanie długo:ci ci(gu znaków..........................................................147
Porównywanie i ł(czenie ci(gów znaków w przykładowej aplikacji........148
Tworzenie ci(gów z pojedynczych znaków............................................151
Znaki specjalne........................................................................................154
Stosowanie ci(gów literałów...................................................................156
Dost/p do poszczególnych znaków ci(gu...............................................158
Wyszukiwanie podci(gów wewn(trz ci(gów znaków............................159
Pobieranie wycinka ci(gu........................................................................160
Dzielenie ci(gu znaków...........................................................................161
Składanie ci(gów.....................................................................................163
6
Spis treci
Zamiana liter na małe lub wielkie...........................................................164
Formatowanie ci(gów znaków................................................................165
Uruchomienie przykładowej aplikacji.....................................................166
Zamiana obiektów na ci(gi znaków........................................................171
Tworzenie ci(gów znaków za pomoc( klasy StringBuilder.....................172
Rozdział 5. Dziedziczenie klas 173
Praca z dziedziczeniem klas....................................................................174
Dziedziczenie z innej klasy.....................................................................177
Udost/pnianie składowych klas i ograniczanie dost/pu do nich.............180
Rozbudowa przykładowej aplikacji........................................................183
Ukrywanie metod klasy bazowej............................................................188
Pokrywanie funkcji w klasie wywiedzionej............................................190
Dodawanie standardowego klawisza do przykładowej aplikacji............194
Stosowanie nowego klawisza na formularzu WorkOrder.......................197
Dodawanie funkcji, które musz( zosta pokryte.....................................200
Wymóg dziedziczenia.............................................................................201
Blokowanie dziedziczenia.......................................................................202
Rozdział 6. Składowe specjalne
203
Dodawanie wielu funkcji o takich samych nazwach,
czyli przeci(Canie funkcji........................................................................204
Definiowane funkcji o zmiennej liczbie parametrów.................................207
Dodawanie konstruktorów......................................................................209
Wywoływanie konstruktora klasy bazowej.............................................210
Dodawanie finalizerów ...........................................................................212
Tworzenie bibliotek kodu za pomoc( składowych statycznych..............213
Zmiana znaczenia operatora (przeci(Canie operatorów).........................216
Definiowanie równowaCno:ci klas przez przeci(Cenie
operatora równo:ci..................................................................................220
Definiowanie równowaCno:ci klas przez pokrycie funkcji Equals.........222
Praca ze składowymi specjalnymi...........................................................224
Rozdział 7. Typy 229
Działania z typami...................................................................................230
Uzyskiwanie typu klasy ..........................................................................234
Sprawdzanie zgodno:ci typów................................................................236
7
Spis treci
Konwersja jednego typu na inny.............................................................237
Rozwini/cie przykładowej aplikacji.......................................................240
Definiowanie reguł konwersji (przeci(Canie operatora konwersji)...........246
Rozdział 8. Interfejsy 249
Działania z interfejsami...........................................................................251
Definiowanie interfejsów........................................................................255
Niejawna implementacja składowych interfejsu.....................................257
Jawna implementacja składowych interfejsu..........................................260
Usprawnianie przykładowej aplikacji.....................................................261
Wykorzystanie obiektów poprzez interfejsy...........................................268
Rozpoznawanie interfejsu.......................................................................269
Wykorzystanie interfejsów do polimorfizmu..........................................271
Interfejs b/d(cy pochodn( innego interfejsu...........................................272
Refaktoryzacja.........................................................................................274
Ponowna implementacja interfejsów w klasie pochodnej.......................275
Ko>czymy przykładow( aplikacj/..........................................................277
Rozdział 9. Tablice i kolekcje 279
Działania z tablicami i kolekcjami..........................................................281
Tworzenie tablic warto:ci.......................................................................285
Tworzenie tablic typów referencyjnych..................................................287
Poruszanie si/ po tablicy.........................................................................291
Inicjowanie elementów tablicy w miejscu..............................................294
Tworzenie tablic wielowymiarowych.....................................................296
Usprawnianie przykładowej aplikacji.....................................................298
Odnajdywanie elementów tablicy
za pomoc( wyszukiwania liniowego..........................................................301
Sortowanie tablic.....................................................................................304
Odnajdywanie elementów tablicy
za pomoc( wyszukiwania binarnego..........................................................307
Klasy działaj(ce jak tablice (definiowanie indeksatorów)......................309
Wprowadzenie indeksatorów do przykładowej aplikacji........................312
Kopiowanie tablic...................................................................................313
Tworzenie list dynamicznych..................................................................314
Tworzenie kolejek...................................................................................316
8
Plik z chomika:
Varran
Inne pliki z tego folderu:
ASP.NET 2.0. Gotowe rozwi▒zania(1)(1).pdf
(707 KB)
Building an MVP Framework for .NET. Part 1.pdf
(471 KB)
Building an MVP Framework for .NET. Part 2.pdf
(316 KB)
Building an MVP Framework for .NET. Part 3.pdf
(243 KB)
Building an MVP Framework for .NET. Part 4.pdf
(216 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 19.01.2025
-=INSTALKI - NIEZBEDNIK=-
ACID DRINKERS - smaczki
Biznes plan
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin