Multimedialne zabawy z obrazem i dźwiękiem dla dzieci z zaburzeniami mowy(1).pdf

(635 KB) Pobierz
58682490 UNPDF
Multimedialne zabawy z obrazem i dźwiękiem dla dzieci
z zaburzeniami mowy
             Strona główna    >  Wykorzystanie komputera   >  Oprogramowanie
Co to? Kto to? Ćwiczenia i zabawy z dźwiękiem
Materiał dźwiękowo‐obrazkowy składający się z pojedynczych dźwięków, historyjek dźwiękowych i obrazków do układania
wprowadzający dzieci w jeden ze wspaniałych światów ‐ świat dźwięku.
Ćwiczenia przeznaczone dla:
l dzieci przedszkolnych i młodszych
l dzieci z zaburzeniami mowy
l dzieci niepełnosprawnych w różnym wieku.
Do wykorzystania w czasie zabaw przez:
l same dzieci
l rodziców podczas zabaw z dziećmi
l logopedów i terapeutów
l nauczycieli.
Zabawy mają na celu uczyć:
l uważnego słuchania
l koncentrowania uwagi na sygnałach dźwiękowych
l identyfikowania i różnicowania bodźców akustycznych i wzrokowych.
rozwijać:
l pamięć słuchową
l wrażliwość słuchową i wzrokową
l wyobraźnię
l wzbogacać mowę bierną i czynną.
Pomoc składa się z płyty CD z nagraniami:
l odgłosów zwierząt domowych
l odgłosów na spacerze
l odgłosów w domu
l odgłosów zwierząt z ZOO
l odgłosów mieszanych
l scenek domowych
l „co to za miejsce?”
l historyjek
i 37 obrazków uzupełniających ćwiczenia i zabawy.
W programie zastosowano zasadę stopniowania trudności zadań, co pozwala na dobieranie zabaw i ćwiczeń do aktualnego poziomu rozwoju dziecka ‐
od pojedynczych, wyraźnie wyeksponowanych dźwięków, przez 2‐3 następujące po sobie, aż po całe historyjki dźwiękowe rozwijające wyobraźnię
i pozwalające na dowolną, twórczą interpretację ich przez dziecko, wzbogacając jego mowę.
Lektor w sposób przystępny prowadzi dzieci przez świat dźwięków, pozostawia czas na zastanowienie się i udzielenie odpowiedzi, nie ocenia,
ale zachęca użytkownika do twórczej zabawy.
Zwierzaki
Zwierzaki ‐ to program na płycie CD, praca zbiorowa, opracowany jako multimedialna, interaktywna prezentacja. Zawiera:
zagadki, ćwiczenia, piosenki do wspólnego śpiewania i kolorowanki . Zwierzaki ‐ zabawy z obrazem i dźwiękiem ‐ w rękach
twórczego rodzica, logopedy czy nauczyciela uczą, rozwijają i bawią . „Zwierzaki” przyciągają uwagę dzieci barwnymi obrazkami.
Program posiada także duże walory poznawcze (zwłaszcza dla dzieci z miasta, które nigdy nie słyszały np. prawdziwego koguta).
Pomoc ta w rękach twórczego logopedy czy nauczyciela pozwala rozwijać wyobraźnię dziecka, wzbogacać jego mowę bierną
i czynną. W programie starannie zaplanowano i zastosowano zasadę stopniowania trudności, co pozwala na właściwe dobieranie
zabaw i ćwiczeń do poziomu rozwojowego dziecka. Układ zabaw i ćwiczeń pozwala na ich wielokrotne powtarzanie, umożliwia
opanowanie różnych umiejętności w tempie dostosowanym do możliwości dziecka. Program przeznaczony jest dla
przedszkolaków i dzieci starszych, dla osób z zaburzeniami mowy . Jest bardzo przydatny w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w różnym wieku. Do
wykorzystania w czasie zabaw przez: same dzieci, rodziców podczas zabaw z dziećmi, logopedów, terapeutów i nauczycieli przedszkoli, którzy chcą
uatrakcyjnić proces dydaktyczno‐wychowawczy poprzez wprowadzenie nowej formy zabawy.
 
58682490.027.png 58682490.028.png 58682490.029.png 58682490.030.png 58682490.001.png 58682490.002.png 58682490.003.png 58682490.004.png 58682490.005.png 58682490.006.png 58682490.007.png 58682490.008.png 58682490.009.png 58682490.010.png 58682490.011.png
Materiał zawarty na płycie ma na celu rozwijanie:
l uważnego słuchania,
l różnicowania i identyfikowania bodźców wzrokowych i słuchowych,
l koncentrowania uwagi na sygnałach dźwiękowych, porównywania ich i naśladowania,
l pamięci i wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
l wyobraźni,
l koordynacji wzrokowo‐ruchowo‐słuchowej,
l logicznego myślenia,
l orientacji przestrzennej,
l słownictwa dziecka.
Program składa się z 3 części. Każda część może być wybrana w dowolnej kolejności z menu, które
uruchomi się po kliknięciu na ekran ze znakiem zapytania. Zakończenie pracy w każdej części
programu, powrót do poprzedniego ekranu możliwe jest po kliknięciu przycisku „buda”.
Wymagania techniczne do obu programów:
l komputer zgodny z PC,
l system operacyjny Windows, 32 MB pamięci RAM,
l 65 MB wolnego miejsca na twardym dysku,
l karta dźwiękowa, mysz
 
KONTAKT:
Wydawnictwo: Seventh Sea (wyd. styczeń, 2003 r.)
Księgarnia Edukacyjna, ul. Garbarska 1; 31‐131 Kraków
Kontakt: www.seventhsea.pl
58682490.012.png 58682490.013.png 58682490.014.png 58682490.015.png 58682490.016.png 58682490.017.png 58682490.018.png 58682490.019.png 58682490.020.png
e mail: seventhsea@poczta.onet.pl
Kontakt telefoniczny (422‐86‐13, 422‐93‐06)
Opracowanie: Marzena Mieszkowicz
58682490.021.png 58682490.022.png 58682490.023.png 58682490.024.png 58682490.025.png 58682490.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin