testy_zarzadzanie_strategiczne.doc

(54 KB) Pobierz

ZESTAW 11

 

1.       Procesy regulacyjne rynku to:

a.        procesy myślowe

b.       logistyka dystrybucji

c.        dostawy w odpowiednim czasie

d.       negocjacje warunków zawierania transakcji

2.       Co jest źródłem efektywnej przewagi konkurencyjnej:

a.        akceptacja nabywców

b.       kompozycja mix-u marketingowego

c.        sfera zasobów i sfera umiejętności

d.       cena i jakość

3.       Podstawowym źródłem procesów regulacyjnych rynku są:

a.        akty kupna i sprzedaży

b.       relacje pomiędzy popytem, podażą i cenami

c.        procesy realne rynku

d.       inspiracje i zamiary sprzedających oraz kupujących

4.       Jaka orientacja działań przedsiębiorczych jest istotą marketingu:

a.        tworzenie dogodnych warunków sprzedaży produktów

b.       orientacja na rynek i potrzeby nabywców

c.        orientacja na produkt i jego promocję

d.       orientacja na efekty ekonomiczne

5.       Które z wymienionych niżej ograniczeń nie jest typowym ograniczeniem wzrostu przedsiębiorstwa:

a.        ograniczenia płynące z braku zmian innowacyjnych

b.       ograniczenia finansowe

c.        ograniczenia popytu

d.       ograniczenia w systemie zarządzania

6.       Co jest istotą marketingu strategicznego:

a.        tworzenie domeny działania

b.       permanentne poszukiwanie przewagi konkurencyjnej

c.        wybór strategii marketingowej

d.       kształtowanie efektywnej polityki handlowej

7.       Istotą zarządzania strategicznego przedsiębiorstwa jest przygotowanie i podejmowanie decyzji w zakresie:

a.        analizy sytuacyjnej przedsiębiorstwa

b.       segmentacji i wyboru rynków docelowych

c.        rozwoju i wzrostu

d.       wyboru efektywnych strategii marketingowych

8.       Bezpośrednim celem analizy sytuacyjnej przedsiębiorstwa między innymi jest:

a.        określenie szczegółowych predyspozycji do realizacji działań w założonym obszarze rynku

b.       ustalenie głównych środków oddziaływania na rynek

c.        usprawnienie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa

d.       ocena wyników dotychczasowych działań marketingowych

9.       Strategia marketingowa jest systemem zasad i reguł działania wyznaczających:

a.        pole rynkowej działalności przedsiębiorstwa

b.       zestaw instrumentów marketingowych oddziaływania na rynek

c.        rynek docelowy przedsiębiorstwa i sposoby bieżącego oddziaływania

d.       ramy dla rynkowych działań operacyjnych przedsiębiorstwa

10.    Podstawą wyboru strategii normatywnych są charakterystyki par czynników:

a.        produkt i rynek

b.       jakość i cena

c.        atrakcyjność rynku i pozycja konkurencyjna

d.       produkt i cena

11.    Strategia selektywnego rozwoju ma charakter:

a.        ofensywny

b.       defensywny

c.        neutralny do sytuacji rynkowej

d.       może przybrać charakter ofensywny, defensywny jak i przejściowy

12.    Strategia penetracji rynku realizowana jest przez:

a.        wprowadzenie na dotychczasowy rynek nowych produktów

b.       dążenie do wykorzystania w pełni dotychczasowych rynków i produktów

c.        penetrację nowych rynków

d.       penetrację nowych rynków i produktów

13.    Która z wymienionych strategii nie jest zaliczana do strategii segmentacyjnej

a.        strategia działania zindywidualizowanego

b.       strategia działań niezróżnicowanych

c.        strategia działania masowego

d.       strategia działania zdywersyfikowanego

14.    Jaka jest prawidłowa sekwencja procesu planowania w marketingu strategicznym:

a.        ustalenie celów w zakresie rynków i produktów, analiza sytuacji, program

b.       program, ustalenie celów w zakresie rynków i produktów, analiza sytuacji

c.        analiza sytuacji, program marketingowy, ustalenie siatki produkt-rynek

d.       analiza sytuacji, ustalenie celów w zakresie rynków i produktów, program marketingowy

15.    Firma, zajmująca się dotychczas szyciem konfekcji damskiej planuje uruchomienie zakładu produkcji garniturów męskich. Taką strategię można określić jako:

a.        rozwój produktu

b.       dywersyfikację poziomą

c.        dywersyfikację pionowa w przód

d.       dywersyfikację pionowa wstecz

16.    Firma tapicerska postanowiła uruchomić własny zakład stolarski celem wyeliminowania dotychczasowych kooperantów. Obraną strategię rozwoju można określić jako:

a.        rozwój produktu

b.       dywersyfikację równoległą

c.        dywersyfikację pionowa w przód

d.       dywersyfikację pionowa wstecz

17.    Program asortymentowy firmy obejmuje szereg zróżnicowanych modeli gospodarstwa domowego, dostosowanych do potrzeb i możliwości poszczególnych kategorii gospodarstw domowych. Jest to strategia:

a.        marketingu skoncentrowanego

b.       marketingu masowego

c.        segmentacji pełnej

d.       segmentacji selektywnej

18.    Firma specjalizuje się w obsłudze konsumentów w grupie wiekowej od 2 do 5 lat w zakresie obuwia. Jest to strategia:

a.        marketingu skoncentrowanego

b.       segmentacji selektywnej

c.        segmentacji pełnej

d.       strategii preferencji

19.    Chcąc uzyskać duża sprzedaż na niewybrednym rynku stosujemy:

a.        strategię okazji rynkowej cena-ilość

b.       strategię marketingu skoncentrowanego

c.        segmentacji selektywnej

d.       strategię wysypową

20.    Strategia rozwoju przez dywersyfikację polega na:

a.        wchodzeniu na nowy rynek z nowymi produktami

b.       sprzedaży dotychczasowych produktów na nowych rynkach

c.        wchodzeniu z nowymi produktami na dotychczasowych rynkach

d.       sprzedaż dotychczasowych produktów na dotychczasowych rynkach

21.    Który z niżej podanych czynników określa pozycję konkurencyjną:

a.        formy konkurencyjnej

b.       intensywność konkurencji

c.        przewaga konkurencyjna

d.       wielkość rynku

22.    Jaki rynek jest adresatem przy ustalaniu ceny penetracyjnej:

a.        wysoce selektywni konsumenci poszukujący jakości

b.       taki sam rynek jak w przypadku skimingu

c.        rynek masowy

d.       rynek klientów niewybrednych

23.    Która z wymienionych strategii nie jest związana z pozycją przedsiębiorstwa na rynku:

a.        strategia poszukującego luk rynkowych

b.       strategia naśladowania

c.        strategia rzucającego wyzwanie

d.       strategia rozwoju rynku

24.    Strategia dyferencjacji oznacza osiąganie wyznaczonych celów przedsiębiorstwa przez:

a.        standaryzację produktu na jednorodnym rynku

b.       standaryzację produktu w wybranych segmentach rynku

c.        wyróżnienia produktu na jednorodnym rynku

d.       różnicowanie własnej oferty na jednym z wyodrębnionych segmentów rynku

25.    Która z wymienionych strategii prowadzi do przywództwa kosztowego na rynku:

a.        strategia dyferencjacji

b.       strategia masowego produktu

c.        strategia specjalna

d.       strategia segmentacji

26.    Która z wymienionych niżej strategii wymaga zaangażowania największych zasobów:

a.        strategia rozwoju rynku

b.       strategia rozwoju produktu

c.        skiming

d.       strategia dywersyfikacji

27.    Którego z wymienionych czynników nie można zaliczyć do czynników określających atrakcyjność rynku:

a.        pojemność rynku

b.       udział w rynku

c.        siła przetargowa nabywców i dostawców

d.       strategia wejścia i wyjścia

 

ZESTAW 12

 

1.       Którego z podanych elementów nie można zaliczyć do otoczenia makro:

a.        warunki polityczne

b.       instytucje rynkowe

c.        warunki ekonomiczne

d.       wiodące tendencje

2.       Co jest najważniejszym źródłem potencjalnej przewago konkurencyjnej:

a.        sfera zasobów i umiejętności

b.       udział w rynku

c.        akceptacja nabywców

d.       kompozycja mix-u marketingowego

3.       Co jest pierwotnym celem marketingu strategicznego:

a.   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin