Zarządzanie kadrami pytania testowe.doc

(44 KB) Pobierz
1

1.          czemu służy rozmowa kwalifikacyjna?

- forma rekrutacji do pracy

2.          Co to jest list motywacyjny?

- gotowość podjęcia pracy

- dokument, który pisze się w celu podjęcia umowy

3.          od czego zaczyna się pisać CV?

- od danych personalnych

4.          informacje w CV powinny być:

- rzetelne, prawdziwe, precyzyjne, krótkie

5.          Która informacja jest prawdziwa?

- w latach......... pracując na stanowisku....... zdobyłem umiejętności.

6.          zaspokojenie których potrzeb dla prawidłowego funkcjonowania menadżerów jest najważniejsze?

- motorem działania menadżera są zaspokojone potrzeby bezpieczeństwa

7.          jakie są najczęstsze postawy wobec innowacji?

- przezornościowe

8.          menadżer znajduje się w pozycji:

- integrator 9:9

- atrapa 1:1

9.          co to jest delegowanie?

- przekazywanie obowiązków, uprawnień, odpowiedzialności

10.        jakie są główne korzyści delegowania

- lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich

- lepsze gospodarowanie kadrami

11.        co to jest komunikacja interpersonalna?

- porozumiewanie się członków organizacji

12.        jaka powinna być informacja zwrotna w komunikacji interpersonalnej

- precyzja

13.        który styl kierowania w najniższym stopniu obniża czas kierowania

- autokratyczny (nakazowy)

14.        na jakim szczeblu trzeba najwięcej umiejętności

- technicznych – na najniższym

- koncepcyjnych – na najwyższym

15.        podstawowe założenie koncepcji behawioralnej

- człowiek jako układ reaktywny

16.        w której koncepcji zachowaniami człowieka sterują informacje o świecie zewnętrznym i wewnętrznym

- poznawczej

17.        który kierunek skupia się na badaniu osobowości i strukturze charakteru

- psychodynamiczny

18.        podstawowe zalecenia kierunku humanistycznego

- ważniejsze jest to co człowiek uświadamia sobie, niż to co robi

19.        zdrowie należy do grona wartości:

- fizykalnych

- unikalnych

20.        podejmowanie decyzji należy do grona wartości

- intelektualnych

21.        prestiż należy do grona wartości

- emocjonalnych

22.        licząc od dołu hierarchii potrzeb Maslowa, na którym miejscu są potrzeby akceptacji

- na 4

23.        licząc od dołu w hierarchii Maslowa, na którym miejscu są potrzeby samorealizacji

- na 5

24.        w jakim modelu zarządzania podstawowym pragmatem jest orientacja na ludzi?

- w europejskim

25.        w jakim modelu zarządzania podstawowym pragmatem jest orientacja na sukces, zysk indywidualny?

- w amerykańskim

26.        w jakim modelu zarządzania podstawowym pragmatem jest orientacja na jakość?

- w japońskim

 

27.        jak najlepiej zacząć rozmowę kwalifikacyjną?

- przedstawić warunki wyboru oferty tej firmy

28.        na co pracodawca powinien zwrócić uwagę w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?

- na oczekiwania pracownika

29.        co powinno motywować ubiegających się o pracę?

- wybór oferty

30.        co to jest dekrutacja pośrednia?

- przenoszenie

- nie przedłużanie umowy

31.        co to jest dekrutacja bezpośrednia?

- zwolnienie

32.        co między innymi decyduje o wysokości wynagrodzenia?

- kwalifikacje, ryzyko, warunki pracy

33.        do czego służy asistance center?

- do rejestracji

- do selekcji

34.        do czego prowadzi sterowanie konfliktem w zakłądzie pracy?

- do wzmocnienia integracji i partnerstwa

35.        cechy konfliktu między menadżerami a pracownikami:

- konflikt formalny

- konflikt pionowy

- konflikt wewnętrzny

36.        jakie jest najważniejsze zadanie menadżera w związku z zaspokojeniem potrzeb?

- stworzenie warunków umożliwiających zaspokojenie tych potrzeb

37.        kiedy konflikt w miejscu pracy spełnia funkcję poznawczą?

- kiedy prowadzi do innowacji

38.        jaka jest najważniejsza reakcja menadżera na konflikt?

- sterowanie nim

39.        czemu głównie służy zarządzanie karierami pracowników?

- jak najlepszemu wykorzystaniu potencjału pracowników tkwiących w nich samych

40.        kto w pierwszym rzędzie powinien kierować karierami pracowników?

- sam pracownik

41.        co to jest kariera poziomu?

- zdobywanie nowych umiejętności, kwalifikacji na tym samym stanowisku pracy

42.        co to jest kariera pionowa?

- awans

43.        co to jest plan sukcesu (sukcesji?) w zarządzaniu kadrami?

- przygotowanie planu zastępowania odchodzących pracowników

44.        co to jest model „sita” z zarządzaniu kadrami?

- podejmowanie decyzji personalnych na podstawie oceny pracowników

45.        model kapitału ludzkiego w zarządzaniu kadrami polega na:

- podejmowaniu decyzji na podstawie możliwości pracownika, ich rozwoju, podnoszenie kwalifikacji, umiejętności

46.        na czym polega zarządzanie czasem?

- na ustaleniu priorytetów

47.        wewnętrzne źródła zatrudnienia?

- sami pracownicy

48.        kto powinien być objęty systemem okresowych ocen pracowników?

- wszyscy pracownicy

49.        podstawowe cechy systemu okresowych ocen pracowników:

- celowość, powszechność, adekwatność

50.        co to jest rangowanie?

- jedna z metod oceny pracowników

51.        co to jest proces kadrowy?

- etapy zatrudnienia

52.        efektem czego jest syndrom straty czasu menadżera?

- nieprawidłowego ustalenia priorytetów

53.        co oznacza termin zarządzania zasobami ludzkimi?

- zespół działań podejmowanych przez kierownictwo wobec innych i potencjalnych pracowników

54.        czemu służy inwestowanie w pracownika?

- identyfikacji pracownika z firmą

55.        najczęstszy błąd przy dokonywaniu okresowych ocen pracowników?

- subiektywizm

56.        cechy czynników motywacyjnych wg koncepcji Hertzoga:

- uznanie

57.        elementem czego jest kształcenie i dokształcanie kadr?

- elementem rozwoju

58.        blat Twojego biurka to?

- element gospodarowania informacją przez menadżera

59.        do czynników higienicznych w dwuczynnikowej teorii Herzberga należą m in.:

- wynagrodzenie

- pewność pracy

60.        do metod pozyskiwania personelu drogą naboru zewnętrznego nie należą:

- zmiana zadań

- przeniesiena

61.        właściwie połączone pary koncepcji oceny pracowników z przedmiotem jej oceny to:

- ocena wg cech – zdolności pracowników

- ocena wg czynności – zachowanie pracowników

62.        do metod absolutnych oceny pracownika nie zalicza się:

- ranking

- porównywanie parami

63.        źródła błędów w ocenie to m. in.:

- efekt kontrastu

- brak zgodności między oceniającymi

- nastawienie oceniającego

64.        do grupy potrzeb wynikających z braku lub niedostatku (w teorii Maslowa) należą m. in. potrzeby podstawowe:

- fizjologiczne

- bezpieczeństwa

65.        funkcja personalna w iranizacji występowała w następujących fazach:

- operacyjnej (1900 – 1945)

- menedżerskiej (1945 – 1980)

66.        przewodzenie, kierowanie ludźmi obejmuje:

- komunikowanie się w organizacji

- wywieranie wpływu na innych

- kierowanie działaniami ludzkimi

67.        przygotowując się do wystąpienia musisz pamiętać o wykorzystaniu swoich możliwości:

- utrzymaj kontakt wzrokowy ze słuchaczami

- poznaj swoje audytorium

- wybierz i uporządkuj materiał

- panuj nad nerwami i eliminuj napięcie

68.        program adaptacyjny w obszarze specyfika firmy obejmuje:

- organizację zakładu i jego strukturę

- główni klienci i partnerzy

69.        łagodząc konflikty międzygrupowe należy:

- usuwać ich przyczyny

- ustalić dobre stosunki między przywódcami grup (?)

- rozbudować kanały przepływu informacji

70.        do głównych obszarów specjalności i praktyki zawodowej Działu Kadr należy:

- doradztwo na rzecz kierowników liniowych

- planowanie organizacji i zasobów ludzkich

71.        kulturę liberalną cechuje:

- kompromis

- nieformalny przebieg informacji

72.        kulturę autorytarną cechuje:

- żadne z w/w

73.        przedstawicielami teorii procesu w odniesieniu do koncepcji motywowania są:

- McGregor

- V. Vroom

- J. Atkinson

74.        prawidłowe pary teorii motywacji i jej myśli przewodniej to:

- żadne z w/w (?)

75.        model motywacji zwany modelem stosunków współdziałania wiąże się z:

- F. Mavo

- funkcjonowaniem nieformalnych grup

76.        model zasobów ludzkich jako model motywacji cechuje:

- dążenie do rozszerzenia odpowiedzialności

- potrzeba osiągnięć i postrzeganie znaczenia pracy

77.        źródłami konfliktów wg. Stonera i Wankla są m. in.:

- różnice celów poszczególnych komórek

- różnice wartości i poglądów

 

78.        do źródeł rekrutacji zalicza się źródła:

79.        do zalet rekrutacji wewnętrznej nie należą:

80.        do zewnętrznych źródeł rekrutacji należą m. in.:

81.        wady rekrutacji za pomocą ogłoszeń prasowych:

82.        leasing kadrowy przynosi korzyści gdy:

83.        wybór ludzi, którzy będą najlepiej wykonywać pracę oraz eliminacja tych, którzy ze względu na cechy indywidualne nie nadają się do danej pracy, to:

84.        do technik doboru personelu zalicza się:

85.        praca zespołowa oparta na specjalności różnorodnej cechuje się:

86.        wśród etapów organizacji zespołu wyróżnia się:

87.        zespół pracowniczy traktowany jest jako system:

88.        do ważniejszych cech innowacji determinujących przebieg procesu jej przyswajania nie należą:

89.        wg Druckera innowacja ma charakter:

90.        do cech i umiejętności przedsiębiorcy należą:

91.        wg Dobrzyńskiego kwalifikacja kultur przedsiębiorstwa w oparciu o więzi i zachowania organizacyjne wyróżnia kulturę:

92.        zatrudnienie w firmie może być:

93.        kultura organizacyjna wg Ketsa i Millera dzieli się na:

94.        do etapów planowania personalnego zalicza się:

95.        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin