Ksiega jakosci2.pdf
(
1183 KB
)
Pobierz
Dokument Systemu Zarządzania Jakością
Nr: KJ - 01
Wersja:
3
KSIĘGA JAKOŚCI
Str. 1 z 30
KSIĘGA JAKOŚCI
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
WG NORMY PN-EN ISO 9001:2001
OPRACOWAŁ:
Wojciech Piech
ZATWIERDZIŁ:
Ryszard Nowak
Prezydent Miasta Nowego Sącza
Pełnomocnik Prezydenta ds. SZJ
DATA:
14‐04‐2009
DATA:
14‐04‐2009
Aktualne dokumenty SZJ znajdują się w sieci intranetowej Urzędu Miasta Nowego Sącza w portalu pod adresem
http://qsystem.nowysacz.pl
2009-04-15
Dokument Systemu Zarządzania Jakością
Nr: KJ - 01
Wersja:
3
KSIĘGA JAKOŚCI
Str. 2 z 30
Spis treści
1
PREZENTACJA MIASTA NOWEGO SĄCZA ..................................................................................................... 4
1.1
STATUS
MIASTA
.................................................................................................................................................. 4
1.2
POŁOŻENIE ....................................................................................................................................................... 4
1.3
H
ISTORIA
............................................................................................................................................................ 4
1.4
GOSPODARKA .................................................................................................................................................. 4
1.5
EDUKACJA I NAUKA
................................................................................................................................................ 4
1.6
KULTURA .......................................................................................................................................................... 4
2
PREZENTACJA URZĘDU MIASTA NOWEGO SĄCZA........................................................................................ 5
2.1
ZADANIA
URZĘDU ............................................................................................................................................ 5
2.2
KIEROWNICTWO
URZĘDU................................................................................................................................ 5
2.3
G
ŁÓWNE DOKUMENTY WYZNACZAJĄCE KIERUNKI ROZWOJU
M
IASTA
............................................................................... 6
3
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ (SZJ) ....................................................................................................... 7
3.1
Z
AKRES
SZJ ......................................................................................................................................................... 7
3.1.1
Wyłączenia wymagań normy PN – EN ISO 9001:2001 ........................................................................... 7
4
POLITYKA JAKOŚCI ...................................................................................................................................... 7
4.1
DEKLARACJA PREZYDENTA
....................................................................................................................................... 7
5
MISJA URZĘDU ........................................................................................................................................... 7
5.1
CELE
S
YSTEMU
Z
ARZĄDZANIA
J
AKOŚCIĄ
..................................................................................................................... 8
5.2
KIERUNKI
DZIAŁAŃ.............................................................................................................................................. 8
5.3
K
ODEKS
ETYCZNY.............................................................................................................................................. 9
6
PODZIAŁ ODPOWIEDZIALNOŚCI .................................................................................................................. 9
6.1
KIEROWNICTWO
URZĘDU................................................................................................................................ 9
6.2
PEŁNOMOCNIK
PREZYDENTA
DS
.
SZJ .............................................................................................................. 10
6.3
K
ORRDYNATORZY DS
.
SZJ
I PROCESÓW
................................................................................................................... 10
6.4
R
ADA DS
.
SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I PROCESÓW
(SZJP).................................................................................. 10
6.5
AUD
Y
TORZY.................................................................................................................................................... 11
6.6
KIEROWNICY
KOMÓREK
ORGANIZACYJNYCH ................................................................................................ 11
6.7
WŁAŚCICIELE
PROCESÓW............................................................................................................................... 11
6.8
WŁAŚCICIELE
APLIKACJI.................................................................................................................................. 12
6.9
NADZORUJĄCY
ZAPISY ................................................................................................................................... 12
7
ZARZĄDZANIEM PROCESAMI I URZĘDEM.................................................................................................. 13
7.1
MAPA
PROCESÓW.......................................................................................................................................... 13
7.2
Z
ASADY ZARZĄDZANIA
URZĘDEM
I
PROCESAMI
....................................................................................................... 14
7.3
Z
ASADY PRZEPROWADZANIA PRZEGLĄDÓW ZARZĄDZANIA
........................................................................................... 16
7.3.1
ZASADY CZĄSTKOWYCH PRZEGLĄDÓW ZARZĄDZANIA W KOMÓRKACH ORGANIZACYJNYCH ............ 16
7.3.2
ZASADY PRZEGLĄDU CZĄSTKOWEGO PODCZAS ZEBRANIA ZESPOŁU STERUJĄCEGO
..17
7.3.3
ZASADY PRZEPROWADZANIA ROCZNEGO PRZEGLĄDU ZARZĄDZANIA................................................ 17
8
DOKUMENTACJA SZJ................................................................................................................................. 18
8.1
STRUKTURA
DOKUMENTÓW ......................................................................................................................... 18
8.2
DOSTĘPNOŚĆ
DOKUMENTÓW
I
ZAPISÓW ..................................................................................................... 19
8.2.1
PROCESY NADZORU NAD DOKUMENTAMI I ZAPISAMI SZJ .................................................................. 19
9
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI ......................................................................................................................... 21
Aktualne dokumenty SZJ znajdują się w sieci intranetowej Urzędu Miasta Nowego Sącza w portalu pod adresem
http://qsystem.nowysacz.pl
2009-04-15
Dokument Systemu Zarządzania Jakością
Nr: KJ - 01
Wersja:
3
KSIĘGA JAKOŚCI
Str. 3 z 30
9.1
PROCES
Y
ZARZĄDZANIA
ZASOBAMI
LUDZKIMI .............................................................................................. 21
9.2
ŚRODOWISKO
PRACY ..................................................................................................................................... 22
9.3
INFRASTRUKTURA.......................................................................................................................................... 22
9.3.1
Siedziby Urzędu .................................................................................................................................... 22
9.3.2
System łączności ................................................................................................................................... 22
9.3.3
Infrastruktura informatyczna ............................................................................................................... 22
10
REALIZACJA WYROBÓW/ USŁUG............................................................................................................... 23
10.1
WYROBY/
USŁUGI
........................................................................................................................................ 23
10.2
OBSŁUGA
KLIENTA..................................................................................................................................... 23
10.3
PLANOWANIE ............................................................................................................................................ 24
10.4
ZAKUPY...................................................................................................................................................... 24
10.5
DOSTARCZANIE
USŁUG..............................................................................................................................24
10.6
IDENTYFIKACJA
I
IDENTYFIKALNOŚĆ.......................................................................................................... 25
10.7
WŁASNOŚĆ
KLIENTA.................................................................................................................................. 25
10.8
ZABEZPIECZENIE
WYROBU ........................................................................................................................ 25
10.9
NADZOROWANIE WYPOSAŻENIA DO MONITOROWANIA I POMIARÓW
........................................................................ 25
11
POMIARY, ANALIZA I DOSKONALENIE ....................................................................................................... 26
11.1
PROCES
BADANIA
SATYSFAKCJI
KLIENTA
ZEWNĘTRZNEGO
I‐G2‐2............................................................ 26
11.2
AUDYT
WEWNĘTRZN
Y .................................................................................................................................. 26
11.3
PROCES
AUDYTU
WEWNĘTRZN
EGO
JAKOŚCI
I‐G2‐1..................................................................................... 27
11.4
MONITOROWANIE
I
POMIAR
WYROBÓW................................................................................................. 27
11.5
PROCES
NADZORU
NAD
NIEZGODNO
Ś
CIAMI
ORAZ
PROCES
ROZPATRYWANIA
SKARG
I
WNIOSKÓW. ..... 27
11.6
PROCES NADZORU NAD DZIAŁANIAMI USPRAWNIAJĄCYMI I DOSKONALĄCYMI NR
I‐G1‐3............................................... 28
11.7
OPRACOWANIE
,
ZATWIERDZENIE
,
AKTUALIZOWANIE I DYSTRYBUCJA KSIĘGI JAKOŚCI
..................................................... 29
12
DEFINICJE ................................................................................................................................................. 30
LISTA ZAŁĄCZNIKÓW
ZAŁACZNIK KJ-01-F1 - Schemat organizacyjny Urzędu
ZAŁACZNIK KJ-01-F2 - Wykaz właścicieli i procesów
ZAŁACZNIK KJ-01-F3 – Karta Celów, Mierników i Wyników Jakości
ZAŁACZNIK KJ-01-F4 – Formularz karty wyników jakości
ZAŁACZNIK KJ-01-F5 – Formularz karty wskaźników procesu
ZAŁACZNIK KJ-01-F6 – Formularz karty celów jakości na dany rok
ZAŁACZNIK KJ-01-F7 – Powiązania SZJ z punktami normy PN-EN ISO 9001:2001
ZAŁACZNIK KJ-01-F8 – Formularz notatki z przeglądu cząstkowego
Aktualne dokumenty SZJ znajdują się w sieci intranetowej Urzędu Miasta Nowego Sącza w portalu pod adresem
http://qsystem.nowysacz.pl
2009-04-15
Dokument Systemu Zarządzania Jakością
Nr: KJ - 01
Wersja:
1
KSIĘGA JAKOŚCI
Str. 4 z 30
1
Prezentacja Miasta Nowego Sącza
1.1
STATUS MIASTA
Nowy Sącz – miasto na prawach powiatu, siedziba władz samorządowych – Prezydenta Miasta i Rady Miasta Nowego
Sącza, w skład której wchodzi 23 Radnych, trzeci pod względem wielkości i znaczenia ośrodek miejski Województwa
Małopolskiego. Powierzchnia miasta wynosi 5706 ha. Liczba ludności: 84,5 tys. (GUS, 31 XII 2007).
1.2
POŁOŻENIE
Nowy Sącz położony jest w południowej Polsce, w południowo – wschodniej części Województwa Małopolskiego, na
skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych z zachodu na wschód (droga krajowa nr 28: Zator – Wadowice - Nowy Sącz –
Medyka – Granica Państwa) i z południa na północ kraju (droga krajowa nr 75: Branice – Niepołomice – Brzesko. - Nowy
Sącz - Krynica). Dzięki usytuowaniu w odległości ok. 40 km od granicy ze Słowacją Nowy Sącz jest miastem tranzytowym na
trasie Kraków – Koszyce – Budapeszt (droga nr 87 prowadząca do przejścia granicznego w Mnišku n/Popradem).
1.3
HISTORIA
Nowy Sącz - lokowany 8 listopada 1292 przez króla Wacława II. Od 1772 r. w granicach Cesarstwa Austriackiego. Od 1889
r. stał się gminą miejską. W wyniku rozstrzygnięć I Wojny Światowej powrócił w 1918 r. do Rzeczypospolitej. Podczas II
Wojny Światowej był pod okupacją niemiecką w ramach tzw. Generalnej Guberni. W styczniu 1945 r. wkraczające jednostki
Armii Sowieckiej zakończyły niemiecką okupację Miasta. W 1951 r. uzyskał status miasta na prawach powiatu. W latach
1975-1998 był stolicą Województwa Nowosądeckiego. Od 1 stycznia 1999 r. w wyniku reformy ustrojowej Państwa, Nowy
Sącz stał się ponownie miastem na prawach powiatu i jednocześnie siedzibą władz Powiatu Nowosądeckiego.
1.4
GOSPODARKA
Nowy Sącz jest siedzibą dużych firm, m.in. w dziedzinach: produkcji i naprawy taboru kolejowego (Newag), produkcji
elektrod węglowych (SGL Carbon), budownictwa (Fakro, Dako), produkcji spożywczej (Konspol Holding, Koral), nowych
technologii (Novitus SA.). Na terenie Miasta działa ok. 7000 drobnych i średnich przedsiębiorców. Nowy Sącz dysponuje
potencjałem inwestycyjnym w zakresie turystyki, nowoczesnego, nieuciążliwego dla środowiska naturalnego przemysłu
różnych branż i przetwórstwa rolno-spożywczego.
1.5
EDUKACJA I NAUKA
Na terenie Nowego Sącza działa kilkadziesiąt różnego typu szkół: podstawowych, gimnazjów oraz szkół
ponadgimnazjalnych. Swoją siedzibę mają tu uczelnie wyższe: Wyższa Szkoła Biznesu-NLU, Państwowa Wyższa Szkoła
Zawodowa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości oraz ośrodki zamiejscowe - Politechniki Krakowskiej, Akademii
Pedagogicznej i Akademii Górniczo-Hutniczej.
1.6
KULTURA
Nowy Sącz to najważniejszy ośrodek kulturalny Sądecczyzny i jeden z najważniejszych w Małopolsce ze względu na
działające w Mieście liczne instytucje kultury Województwa Małopolskiego oraz Miasta, a także ze względu na odbywające
się tutaj imprezy kulturalne o charakterze regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym.
Aktualne dokumenty SZJ znajdują się w sieci intranetowej Urzędu Miasta Nowego Sącza w portalu pod adresem
http://qsystem.nowysacz.pl
2009-04-15
Dokument Systemu Zarządzania Jakością
Nr: KJ - 01
Wersja:
1
KSIĘGA JAKOŚCI
Str. 5 z 30
2
Prezentacja Urzędu Miasta Nowego Sącza
2.1
ZADANIA URZĘDU
Urząd Miasta Nowego Sącza, zwany dalej Urzędem, jest jednostką budżetową, za pomocą której Prezydent Miasta Nowego
Sącza, zwany dalej Prezydentem, jako organ wykonawczy realizuje gminne i powiatowe zadania publiczne (zadania własne),
a także zadania z zakresu administracji rządowej (zadania zlecone), wynikające z ustaw oraz porozumień zawartych
z innymi jednostkami administracji publicznej.
Urząd działa na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591
z późn. zm.), Ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.),
Uchwały Nr XLII/479/2009 Rady Miasta Nowego Sącza z dnia 6 marca 2009 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego
Statutu Miasta Nowego Sącza oraz Zarządzenia nr
451/2008
Prezydenta Miasta Nowego Sącza z dnia 31 grudnia 2008 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Nowego Sącza z późn. zm.
2.2
KIEROWNICTWO URZĘDU
Urząd jest pracodawcą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94
ze zm.) i pracodawcą samorządowym w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych
(Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.).
Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału
czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań. Kierownikiem Urzędu oraz
zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych i powiatowych służb,
inspekcji i straży jest Prezydent.
Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępców Prezydenta Miasta – zwanych dalej Zastępcami Prezydenta,
Sekretarza Miasta – zwanego dalej Sekretarzem i Skarbnika Miasta – zwanego dalej Skarbnikiem, oraz dyrektorów
wydziałów / biur, kierowników referatów i koordynatorów zespołów – zwanych dalej kierownikami komórek organizacyjnych
Urzędu. Prezydent w drodze zarządzenia może powierzyć członkom Kierownictwa Urzędu prowadzenie określonych spraw,
a w szczególności nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi.
Ogólne zasady działania Urzędu, układ funkcjonalny komórek organizacyjnych oraz zasadnicze zadania poszczególnych
wydziałów, biur, referatów, zespołów i stanowisk samodzielnych, które są podstawą do opracowania zakresów czynności dla
wszystkich zatrudnionych pracowników - zawiera Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta.
Aktualne dokumenty SZJ znajdują się w sieci intranetowej Urzędu Miasta Nowego Sącza w portalu pod adresem
http://qsystem.nowysacz.pl
2009-04-15
Plik z chomika:
zirelh
Inne pliki z tego folderu:
Walidacja.pdf
(178 KB)
System zarzadzania jakoscia.pdf
(175 KB)
Wymagania karedytacyjne.pdf
(168 KB)
Ksiega_jakosci_7.pdf
(988 KB)
Ksiega jakosci2.pdf
(1183 KB)
Inne foldery tego chomika:
Archeae
Bakteryjne osłony komórkowe
Białka rekombinowane
Biokataliza w produkcji żywności
Biotechnologia grzybów
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin