Prowadzący; Dorota Nejman-SteckaMiejsce zajęć SOS-W Piotrków Tryb.Cele główne:- utrwalenie znajomości nazw poszczególnych części ciała- rozluźnianie napięcia mięśniowego- rozwijanie samoświadomości- wyzwalanie aktywności dziecka- usprawnianie pracy rąk i dłoni- usprawnianie orientacji w schemacie własnego ciała- usprawnianie aparatu artykulacyjnegoCele operacyjne:- wychowanek wskazuje poszczególne części ciała- rozumie polecenia wydawane przez wychowawcę- rysuje postać uwzględniając poszczególne jego części- wyraża stany emocjonalne poprzez zabawy z lustremForma: indywidualna, grupowaMetody pracy: pokaz, obserwacja, działania praktycznego.Pomoce dydaktyczne: kartki, klej, wycięte z gazet części ciała, domek zapachowy, szminka, schemat ciała, chrupki, krem czekoladowy, lustro.PRZEBIEG ZAJĘĆ, WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO- METODYCZNE.CZĘŚĆ WSTĘPNA:1. Powitanie się z wychowankami- Zapalenie domku zapachowego wypełnionego miętowym olejkiem. wychowankowie poprzez wymawianie swojego imienia sygnalizują swoją obecność. Zapoznanie z tematem zajęć.CZĘŚĆ GŁÓWNA:2. Pokaz rysunku- schemat ciała, głośne nazywanie części ciała.- Wychowawca głośno nazywa i wskazuje poszczególne części ciała na schemacie rysunku, powtarzanie czynności przez wychowanków. Zadawanie pytań, pobudzanie wyobraźni, zachęcanie wychowanków do odpowiedzi.3. Wyklejanie postaci z gotowych, wyciętych już elementów części ciała.- wychowankowie powinni uwzględnić poznane części ciała wyklejając postać człowieka. Należy zwrócić uwagę na poprawne dobranie prporcji naklejanych elementów.4. ,,Robienie min,, przed lustrem.- Wychowawca pokazuje różne miny z odbiciem w lustrze przedstawiając różne stany emocjonalne. Próby odgadywania ich i naśladowania przez wychowanków.5. Gimnastyka buzi i języka- ćwiczenia warg i języka.- Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny z wykorzystaniem kremu czekoladowego i chrupek kukurydzianych.6. obrysowanie swojego lustrzanego odbicia szminką.- prowadzący, kierują ręką dziecka, obrysowuje na lustrze jego odbicie. Porównywanie obrysowanych postaci.7.Podsumowanie i pożegnanie.- Wspólne powtórzenie nazw części ciała. Ocena zaangażowania wychowanków, postaw, wysiłku, wykonanego zadania. Wystawa prac. Zdmuchnięcie świeczki w domku. Pożegnanie poprzez podanie sobie ręki.
Toudulenna