Masz-Wybór-Nr1.pdf

(2947 KB) Pobierz
424417550 UNPDF
424417550.008.png
Witajcie Drodzy Czytelnicy!
W końcu, po wielu perypetiach, udało nam się zakończyć
pracę nad pierwszym numerem jedynego w Polsce czasopisma
poświęconego fabularnym, interaktywnym gałęziom kultury. To
zdumiewające jak bardzo tak istotna część literatury, filmu, teatru
może być ignorowana przez krytyków, mimo jej wzrastającej
popularności i niesamowitego potencjału. Bardzo nas ucieszyła
informacja, że nie tylko my lubimy wpływać na fabułę
prezentowanych nam przez twórców historii, a być ich integralną i
ważną częścią.
W naszym czasopiśmie znajdziecie mnóstwo informacji o
grach książkowych, filmach interaktywnych, historię gatunku, a
także wywiady z zasłużonymi twórcami. To nie koniec. Postawiliśmy
sobie za cel nie tylko obserwować i opisywać ten szlachetny gatunek,
ale także pomóc w jego rozwoju. Właśnie dlatego stworzyliśmy dla
Was dział Warsztaty i Inspiracje , gdzie autorzy podzielą się z Wami
swoim doświadczeniem i pomysłami.
Jakby tego było mało, do każdego numeru dołączamy
profesjonalnie wydaną grę książkową. W tym numerze
monumentalna Szklana Twarz autorstwa Beniamina Muszyńskiego.
Oprócz niej prezentujemy pełną intryg i zdumiewających zwrotów
akcji Megiddo. Opowieść o Władzy , której fabuła rozgrywa się w tej
samej alternatywnej rzeczywistości.
Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim fanom,
którzy wspierali naszą redakcję zarówno słowem, jak i czynem. Bez
Was inicjatywa nie miałaby szansy się narodzić.
Zespół Redakcyjny:
Mikołaj Kołyszko – red. nacz.
Beniamin Muszyński - z-ca red. nacz.
Pinkel
Łukasz Luis Kostuch - komiks
Xellos
Arthil
Recoil
Maciej Korben Kogut – twórca strony
internetowej, wsparcie informatyczne
http://www.webkogut.com/
Agnieszka Kufel – autorka logo
wydawnictwa i e-zinu
http://agnesis.pl/pl/
Marta Derylak – autorka zdjęcia
widocznego na okładce
Anastazja Kcharhuk – modelka na
zdjęciu
druk (dot. materiałów rozdawanych
jako promocyjne):
____________________________
Zespół redakcyjny
Szklanej Twarzy:
Beniamin Muszyński – autor
Mikołaj Kołyszko – redakcja
Arkadiusz Arius Ostrycharz – autor
Mikołaj Kołyszko,
Justyna Podlaszewska,
Arkadiusz Arius Ostrycharz – zdjęcia
___________________________
Zespół redakcyjny
Megiddo. Opowieść o Władzy:
Beniamin Muszyński – autor
Mikołaj Kołyszko – redakcja
Mikołaj Kołyszko
redaktor naczelny
Cezary Wyszyński – autor zdjęcia
Legio XXI Rapax – na zdjęciu
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru
(grupa nieformalna)
e-mail:
magazyn.masz.wybor@gmail.com
424417550.009.png 424417550.010.png 424417550.011.png 424417550.001.png
CZY GRY KSIĄŻOWE SĄ PEŁNOPRAWNĄ FORMĄ
LITERACKĄ?
424417550.002.png 424417550.003.png
WSTĘP
2
Mikołaj Kołyszko
Komiks
CZY GRY KSIĄŻOWE SĄ PEŁNOPRAWNĄ FORMĄ LITERACKĄ?
3
Łukasz Louis Kostuch
Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru prezentuje:
BENIAMIN MUSZYŃSKI SZKLANA TWARZ
5
Xellos
Publicystyka
WSTĘP DO PARAGRAFOWEGO ŚWIATA
7
Beniamin KrowaQ Muszyński
Publicystyka
HISTORIA GAMEBOOKÓW
10
Arthil
Recenzja
SAMOTNY WILK. UCIECZKA PRZED MROKIEM
14
Mikołaj Kołyszko
Publicystyka
GRY KSIĄŻKOWE W FIGURKACH
17
Jaczu
Recenzja
KSIĘGA LABIRYNTU
20
Pinkel
Recenzja
DRESZCZ `
21
Recoil
Recenzja
SĄSIEDZI LONESBURY
23
Beniamin KrowaQ Muszyński
WYWIAD Z OBYWATELEM J
24
Mikołaj Kołyszko
Publicystyka
INTERAKTYWNE FILMY
26
Pinkel
Publicystyka
GRY KSIĄŻKOWE DO KIESZENI
28
Pinkel
Warsztaty gamebookowe
KUŹNIA KROWAQA
30
Beniamin KrowaQ Muszyński
Inspiracje
NAWIEDZONY DOM (NA KOSOCICKIEJ)
33
Mikołaj Kołyszko
Inspiracje
SZOKOWANIE. DOM NA WZGÓRZU
38
Beniamin KrowaQ Muszyński
ZAPOWIEDŹ KOLEJNEGO NUMERU
43
424417550.004.png
WYDAWNICTWO WIELOKROTNEGO WYBORU
PREZENTUJE:
SZKLANA TWARZ
W pierwszym numerze naszego zinu
przedstawiamy niezwykłą grę książkową. Szklana
Twarz, dzieło autorstwa Beniamina Muszyńskiego,
uznanego już twórcę w środowisku polskich
gamebooków. Warto wspomnieć, iż jest to pierwsza
pozycja Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru.
Została profesjonalnie wydana w formie e-booka,
który został dołączony w całości, zupełnie za darmo,
do niniejszego magazynu.
W Szklanej twarzy wcielamy się w bohatera
zwanego Cieniem , którego piętno przeszłości zostało
odciśnięte na twarzy - jak czytamy w prologu - w
postaci licznych symboli i liczb bestialsko wypalonych
na skórze, które tworzą jakiś niezrozumiały (...) układ.
Nic nie wiemy o przeszłości Cienia , kim jest, skąd
pochodzi i w końcu, co oznaczają tajemnicze znaki na
jego twarzy, skrywanej za maską z zielonego szkła. Akcja powieści rozgrywa
się w alternatywnym świecie osadzonym w realiach średniowiecza. To ponura
wizja upadłego miasta, gdzieś na rubieżach królestwa zdominowanego przez
wszechmocną kastę kapłanów. Początek historii naszego bohatera spowija
mgła tajemnicy. Bohater pozbawiony tożsamości nie zabiega o jej odzyskanie
czując, iż przeszłość skrywa mroczne tajemnice, od których już raz musiał się
w jakiś sposób uwolnić. Jednak nie tak łatwo oswobodzić się z okowów
przeszłości, splot wydarzeń po raz kolejny skieruje go na dawny szlak.
Przygoda rozpoczyna się niewinne. Do miejsca pobytu Cienia - Megiddo -
przybywają dwaj nieznani wędrowcy, których miecze są zdobione pewnymi,
znajomymi symbolami…
Szklana twarz korzysta z spopularyzowanego przez samego twórcę
systemu informacji . Na czym on polega? W pewnych etapach gry dostajemy do
zapisania określone numery Informacji , które możemy wykorzystać w innych
paragrafach. Dokładniej mówiąc, informacja działa jak przedmiot, zapisujemy
go do ekwipunku, a w stosownym paragrafie możemy go użyć. Poza tym
należy wspomnieć, iż w grze nie uświadczymy systemu współczynników,
rzucania kością na testy podczas walki. Innymi słowy gra nam oferuje
minimum mechaniki, maksimum treści. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie
jesteśmy skupieni na kolejnym obliczaniu testów, trafień itp. - tylko możemy w
całości się skoncentrować na prezentowanej przez autora historii.
Książka podzielona jest na 6 rozdziałów, gdzie każdy stanowi odrębne
miejsce pobytu naszego bohatera. Mamy do zwiedzenia różne tereny (wieś,
miasto, jego peryferia, etc). Co ciekawsze, do rozdziałów nie trafiamy jeden po
drugim, tylko według naszych decyzji.
Skoro mowa o wpływaniu czytelnika na przebieg fabuły, należy
424417550.005.png 424417550.006.png 424417550.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin