literatura.doc

(21 KB) Pobierz

literatura obowiązkowa:
Podręcznik podstawowy:

Stachowski, R. (2004, wyd.II popr.). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Warszawa: Scholar.

Inne:
Foucault, M. (1977). Archeologia wiedzy. Warszawa:PIW (s.5-26, 227-243)

Kurcz, I. (red.) (1993). Psychologia a semiotyka. Warszawa:PTS (s. 9-24, 25-46)

Maruszewski, M., Reykowski, J., Tomaszewski, T. (1966). Psychologia jako nauka o człowieku. Warszawa: KiW (s.11-40).

Rosińska, Z., Matusewicz, Cz. (1984). Kierunki współczesnej psychologii. Ich geneza i rozwój.Warszawa:PWN
(s. 27-69).

Rzepa,T.(1997). Psychologia w szkole lwowsko-warszawskiej. Warszawa:PWN
(wybrane fragmenty prac psychologicznych, dotyczące pojęć omawianych na wykładzie)

Tatarkiewicz, W. (1968). Historia filozofii. Warszawa:PWN.
Tom 1., s.92-106.
Tom 2., s. 164 -184.
Tom 3., s. 27-39, 109-115, 155-162.

Tomaszewski, T. (1986, wyd.II). Główne idee współczesnej psychologii. Warszawa:WP (wybrane fragmenty do powtórzenia materiału z wykładu).




literatura uzupełniająca:
Hock, R.R. (2003). 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Gdańsk: GWP

Kozielecki, J. (1995), wyd.V). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo ZAK

Leahey, T.H. (2004, wyd.6.). A history of psychology. Main currents in psychological thought. Upper Saddle River, NJ:Pearson Prentice Hall.

Paszkiewicz, E. (1983). Struktura teorii psychologicznych. Behawioryzm, psychoanaliza, psychologia humanistyczna. Warszawa:PWN

Zamiara, K. (red.), Materiały z historii psychologii. Poznań:Instytut Kulturoznawstwa UAM.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin