literatura obowiązkowa:Podręcznik podstawowy: Stachowski, R. (2004, wyd.II popr.). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Warszawa: Scholar. Inne: Foucault, M. (1977). Archeologia wiedzy. Warszawa:PIW (s.5-26, 227-243) Kurcz, I. (red.) (1993). Psychologia a semiotyka. Warszawa:PTS (s. 9-24, 25-46) Maruszewski, M., Reykowski, J., Tomaszewski, T. (1966). Psychologia jako nauka o człowieku. Warszawa: KiW (s.11-40). Rosińska, Z., Matusewicz, Cz. (1984). Kierunki współczesnej psychologii. Ich geneza i rozwój.Warszawa:PWN (s. 27-69). Rzepa,T.(1997). Psychologia w szkole lwowsko-warszawskiej. Warszawa:PWN (wybrane fragmenty prac psychologicznych, dotyczące pojęć omawianych na wykładzie) Tatarkiewicz, W. (1968). Historia filozofii. Warszawa:PWN. Tom 1., s.92-106. Tom 2., s. 164 -184. Tom 3., s. 27-39, 109-115, 155-162. Tomaszewski, T. (1986, wyd.II). Główne idee współczesnej psychologii. Warszawa:WP (wybrane fragmenty do powtórzenia materiału z wykładu). literatura uzupełniająca:Hock, R.R. (2003). 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Gdańsk: GWP Kozielecki, J. (1995), wyd.V). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo ZAK Leahey, T.H. (2004, wyd.6.). A history of psychology. Main currents in psychological thought. Upper Saddle River, NJ:Pearson Prentice Hall. Paszkiewicz, E. (1983). Struktura teorii psychologicznych. Behawioryzm, psychoanaliza, psychologia humanistyczna. Warszawa:PWN Zamiara, K. (red.), Materiały z historii psychologii. Poznań:Instytut Kulturoznawstwa UAM.
bioeco