130dni.pdf
(
1766 KB
)
Pobierz
Teresa Kała, Jolanta Górnik
„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy."
Albert Einstein
1
Szanowna uczennico / Szanowny uczniu
Błędy są bardzo oryginalne. Wyróżniają Cię spośród tłumu. Może jest to
dla Ciebie jedyny sposób na to by się wyróżnić. Jeżeli w Twojej klasie jest 30
osób, to według statystyk 3-4 uczniów z takiej grupy może mieć kłopoty
podobne do Twoich. Pismo jest formą komunikowania się ludzi i jak w każdym
rodzaju komunikacji muszą istnieć pewne normy, których przestrzeganie jest
oznaką przynależności do grupy.
Jeśli na swojej drodze spotykasz przeszkodę to możesz : usiąść i płakać,
poczekać aż ktoś za Ciebie rozwiąże problem, albo samemu poszukać sposobów
usunięcia przeszkody. Ze swoimi problemami w czytaniu i pisaniu nie jesteś
sam / sama, możesz liczyć na pomoc rodziców, nauczycieli, możesz
uczestniczyć w grupie terapeutycznej. Gwarantuje Ci to prawo Rzeczpospolitej
Polskiej.
W swoim Rozporządzeniu z dn. 30.04 2007r. Minister Edukacji Narodowej
stwierdza, że :„ Uczniowie / Absolwenci ze specyficznymi trudnościami w
uczeniu się mają prawo przystąpić do sprawdzianu lub egzaminu
gimnazjalnego/maturalnego w warunkach i w formie dostosowanych do
indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia/absolwenta,
na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym
poradni specjalistycznej […].
Ważne jest też ile Ty sam / sama poświęcisz czasu i energii na pracę w tym
kierunku. Możesz zapytać : po co mam pracować ? Jeśli nie pielęgnujesz ogrodu
zarasta chwastami, jeśli nie płyniesz pod prąd, cofasz się – oto nasza odpowiedź,
prościej nie potrafimy.
Cała nauka szkolna opiera się na czytaniu i pisaniu, chociaż umiejętności te
nie są celem samym w sobie. Są kluczem do wiedzy, narzędziem
komunikowania się z innymi ludźmi. A książki i zeszyty to atrybuty ucznia. Z
roku na rok przybywa książek, wiadomości i materiału do opanowania a kiedyś
będzie egzamin............
Możesz siedzieć i nie robić nic, ale możesz też podjąć działanie.
Jeżeli w swoich pracach pisemnych popełniasz błędy, możesz wyruszyć z nami
w 130 dniową podróż w świat ortografii. Masz wybór, możesz z niego
skorzystać.
ZAPRASZMY.
2
Częstochowa………………….
Kontrakt
Zawarty pomiędzy : …………………..……………, a ………………………………….
Podejmując z dniem ………………………. pracę samokształceniową nad
poprawą pisowni i znajomością zasad ortografii zobowiązuję się do :
Założenia zeszytu ćwiczeń.
Codziennej, systematycznej pracy według instrukcji zawartych
w przewodniku „130 dni w krainie ortografii” zwanym dalej
przewodnikiem.
Wypełniania każdego dnia o ustalonej porze jednego zadania z
przewodnika.
Przepisywania poleceń z przewodnika do zeszytu.
Comiesięcznych konsultacji w poradni w trakcie, których
przedstawię wykonaną pracę, podzielę się wątpliwościami i
sukcesami.
W przypadku braku zrozumienia polecenia lub jakichkolwiek innych
trudności skontaktuję się z osobą prowadzącą (tel. (034)361-94-34).
Przyjmując powyższe zobowiązania jestem świadomy/a, iż jest
to jeden z warunków uzyskania opinii o dostosowaniu wymogów
edukacyjnych i egzaminacyjnych. Zaniechanie pracy
samokształceniowej oznacza oprócz rezygnacji ze zmagania się ze
swoimi trudnościami w pisaniu także rezygnację z opinii.
3
Dzień pierwszy ( wpisz datę )………………
Kup zeszyt, i na pierwszej stronie wpisz swoje imię, nazwisko, szkołę do, której
chodzisz oraz tytuł: Zeszyt ćwiczeń ortograficznych.
Wybierz i wpisz jakiś aforyzm, cytat, przysłowie. Np. Jedna jaskółka wiosny nie
czyni.
Dzień drugi ………………
Weź do ręki słownik ortograficzny, przypomnij sobie reguły pisowni „ó. Poniżej
przedstawiamy w postaci mapy myśli zasady pisowni „ó – przerysuj tę mapę do
swojego zeszytu. Użyj koloru, różnych form zapisu, wielkości liter po to, by jak
najwięcej zapamiętać.
Ó
4
Dzień trzeci ………………
Zrób wycieczkę po mieszkaniu, postaraj się znaleźć przedmioty, w których nazwie jest
„ó, zapisz ich nazwę i uzasadnij pisownię.
Np. nóż pióro
noże pierze
półka – wyraz do zapamiętania
temperówka – końcówka „ówka
Niech tych wyrazów będzie 10 do 20
Dzień czwarty……………
Pomyśl o czynnościach, które wykonujesz codziennie ( czasowniki) zawierających
„ó.
Np. wróciłem / am ( do domu)
skróciłem/ am ( drogę)
wyróżniłem / am ( swoją wiedzą)
pokłóciłem / am ( się z koleżanką)
Wypisz siedem innych czasowników i uzasadnij ich pisownię
Np. wróciłem skróciłem
wracać skracać
Dzień piąty ………………
Pomyśl o innych kategoriach: rośliny, zwierzęta, miasta, cechy, rzeczy. Postępując
analogicznie do zadania z dnia czwartego, wypisz po dwa wyrazy z „ó z każdej
kategorii i uzasadnij ich pisownię.
roślina
zwierzę
miasto
cecha
rzecz
inne
Dzień szósty ………………
Przepisz i postaraj się zapamiętać wyrazy z „ó niewymiennym, które zamieszczamy
na kolejnej stronie w postaci mapy.
5
Plik z chomika:
szpila59
Inne pliki z tego folderu:
Przedszkole przyszłości zeszyt.pdf
(11209 KB)
przedszkole_karty_diagnostyczne.pdf
(909 KB)
Przedszkole przyszłości zeszyt_1.pdf
(9523 KB)
zeszyt_2.pdf
(8663 KB)
Przedszkole przyszłości zeszyt_4.pdf
(9242 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABC młodego konsumenta
bajki
bal
bezpieczne dziecko
biblioteka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin