Temat zajęć : Zajęcia z Metody Dobrego StartuOkres realizacji zajęć : 25.04 2008Czas trwania zajęć : 30 minutOgólne cele zajęć : Rozwijanie sprawności i koordynacji ruchów całego ciałaSzczegółowe cele zajęć : - poznawcze: utrwalenie nazw części ciała , utrwalenie piosenki „ Jawor”- kształcące: kształtowanie orientacji schematu ciała , ćwiczenia doskonalące ruchy rąk, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo-ruchowej i wzrokowo-słuchowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci.- wychowawcze: rozwijanie samodzielności i naśladownictwa, wykonywanie poleceń nauczyciela.Zasady nauczania: indywidualna.Metody nauczania: pokazowa, praktycznego działania.Materiały i pomoce wykorzystane na zajęciach: pojemnik z wodą, pędzel, farby, kredki, kartki papieru, tacka, kaszka manna, kreda, formy do rysowania wzoru, wzór kresek do odwzorowywania, woreczki z piaskiem, obrazek do uzupełnienia, kaseta(Knill), magnetofon, kocyk, paski folii samoprzyl.Skład zespołu: uczeń z zespołów rewalidacyjno-wychowawczych.Prowadzący: Ewa AniołaPrzebieg zajęć:1.N włącza kasetę z programem wprowadzającym Knilla i zaprasza U do zajęć. Poleca U usiąść na podłodze, demonstruje ćwiczenia ruchowe i zachęca U do wykonania zadania.2. N śpiewa piosenkę „Jawor” i poleca U klaskać do rytmu w poszczególne części ciała.3. N podaje U ręce i rytmicznymi ruchami rąk naśladują piłowanie drzewa, tworzą z rąk most i opuszczają ręce.4. N kładzie na podłodze woreczki i poleca U w rytm piosenki uderzać w nie całymi dłońmi, pięścią, palcami.5. N poleca U usiąść przy stoliku, pokazuje wzór kresek, które można rysować do rytmu piosenki. Zachęca do rysowania palcem po wzorze.6. N stawia przed U tackę z kaszką manną, przykłada szablon z kreskami i zachęca U do rysowania kresek.7. N poleca U stanąć przy tablicy, demonstruje wzór rysując go pędzlem na tablicy przez szablon, potem kredą. Zachęca U do naśladowania po każdej czynności.8. N poleca usiąść U przy stoliku, zachęca do namalowania wzoru pędzlem na kartce przez szablon(szeroki wzór, potem wąski)9. N podaje U obrazek i zachęca do dokończenia go .10.N zawiesza pracę U na tablicy, chwali go i gratuluje wykonania zadania.
Toudulenna