Praca korekcyjna - marzec (6 latki).docx

(14 KB) Pobierz

Praca korekcyjno kompensacyjna

dzieci 6- letnie

miesiąc Marzec

 

Usprawnianie orientacji przestrzennej , schemacie własnego ciała, kształtowanie lateralizacji

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      określanie położenia poszczególnych przedmiotów w przestrzeni, na obrazku;

Ø      rysowanie przedmiotów w odpowiednim położeniu (np. dorysuj pod oknem ławkę, obok drzewa dorysuj krzew, dorysuj dym z komina, nad drzewami dorysuj chmurkę, dorysuj

kamyki na drodze, pod drzewem dorysuj grzyba, pomiędzy lalkami dorysuj piłkę, włosy lalki z lewej strony pomaluj na żółto, a z prawej strony na czarno, obok lalki, która prawą rękę trzyma w górze;

Ø      udzielanie słownej odpowiedzi na pytania (np. gdzie leżą klucze?, w którym rogu namalowano słońce?, co znajduje się pod krzesłem?, gdzie leży pies?, obok czego stoi krzesło? ;

Ø      utrwalanie rozróżniania stron ciała (np. pokaż prawą rękę, lewą nogę, prawe oko, itp., podnieś lewą nogę, schowaj piłkę do prawej kieszeni, itp., co masz w lewej ręce, narysuj kreskę z prawej strony kartki, itp., skacz na prawej nodze, chwyć się za prawe ucho lewą ręką, podrap się w nos prawą ręką,

Ø      śledzenie przedmiotu wzrokiem – przedmiot przesuwa nauczyciel od lewej do praw

Usprawnianie analizatora kinestetyczno –ruchowego(motoryka)

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      kreślenie ręką dużych liter w powietrzu;

Ø      pisanie liter na tablicy kredowej;

Ø      pisanie liter za pomocą szablonu;

Ø      odwodzenie wzoru liter w zeszycie;

Ø      rysowanie wzorów po śladzie kropkowym;

Ø     kreskowanie - wypełnianie konturów kolorem za pomocą równoległych kresek poziomych lub pionowych z zachowaniem kierunku – od lewej do prawej i od góry do dołu.

Usprawnianie analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      całościowe czytanie sylab, wyrazów;

Ø      wyszukiwanie wyrazów z podana przez nauczyciela literą;

Ø      lepienie z plasteliny poznanych głosek;

Ø      wyszukiwanie znaków litero podobnych nie pasujących do pozostałych;

Ø      składanie danej litery z części (puzzle);

Ø      uzupełnianie brakujących liter w wyrazach;

Ø      tworzenie wyrazów rozpoczynających się od podanej sylaby ;

Ø      sylabowa sztafeta – tworzenie wyrazów rozpoczynających się sylabą końcową poprzedniego wyrazu;

Ø      rozpoznawanie określonej głoski w nagłosie;

Ø      dobieranie par obrazków (wyrazów) według pierwszej głoski ;

Ø      tworzenie wyrazów rozpoczynających się od danej głoski;

Usprawnianie myślenia i mowy powiązanej

Rodzaje ćwiczeń:

Ø      opowiadanie treści historyjek obrazkowych;

Ø      rozumienie treści pojęć ogólnych na podstawie segregowania  obrazków odpowiednich do podanej sytuacji;

Ø      rozumienie znaczeń przeciwstawnych ;

Ø      zabawa w teatr;

Ø      opowiadanie wysłuchanej bajki;

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin