Kierunkowy plan rozwoju linii dużych prędkości w Polsce.pdf
(
5548 KB
)
Pobierz
POLSKIE KOLEJE PAJ\STWOWE
DYREKCJA GENERALNA
Biuro
Inwestycji,Budownictwai Techniki
KIERUNKOWY
PROGRATI|I
ROZWOJU
TINII
DUZYCH
PREDKOSCI
w POISCE
Warszawa,maj 1995r.
i_
I
[*
Material opracowano w
ZesPole
DG PKP
-
KI,
w sktadzie:
mgr iruZ.Marek Bogucirtski
mgr ird. Andrzej
Kopicki
mgr inL. Kazimierz
Kozuchowski
mgr iri. Marian Smolec
iftL.
Marek Gaiewski
przy udziale:
mgra inz. Bogumila Gierahowskiego
z CBPBBK
"KOLPROJEKT"
pod kierunkiem:
mgra
inL. Ryszarda Sikory
Dyrektora
Biura Inwestycji, Budownictwa i
Techniki
SPIS
TRESCI
str.
I
Wprowadzenie
1.
str. 2
)
Generalny
plan siecitranseuropej
skiej
str.
3
Wainiej
szeuzgodnienia
europejskie
3.
str. 3
Ustalenia UIC
3.1
str. 3
3.2
Ustaleniakretefiskie
Przeglqd zamierzef
i ptan6w
rozwojovrych infrastruktury
kolejowej
s4siad6w
Polski
4.
str.4
str.4
4.1
Koleie niemieckie
str. 5
4.2
Koleie czeskie
str.5
Koleie
slowackie
4.3
str.
6
Koleje
bialoruskie
4.4
str.6
Koleje
ukrairtskie
4.5
str.6
4.6
Koleje litewskie
5. Kierunkowy programrozwoju
linii o Srednichi duiych
str.7
prgdko5ciachw Polsce
str.
7
5.1 Etap I
-
ho4,trotrt1t
lat 2000i 2010
Hory:ont
2000
-
:adaria priorytetov'e
str.
7
5.I.l
Linia
E 20
-
granicaDB AG /PKP-Kunowice-"Ponlan-
Konin{owicz-Warszawa-Terespol-granica
PKP/BC,
jako
5.1.l.l
linia
(r'
:
160kmft)
str'.
8
sredrriej
prEdkosci
5.1.1.2 Linia E 65
-
Maz.-Zawiercie-Kato-
wice-Zebrzydowice.
jako
linia srednieji du2ejprgdkosci
(odcirtkowo
v
:
200*-250'km/h
Warszawa-Crrodzisk
orazv
:
I60 kmAr)'
str.9
jako
linia
5.l. 1.3 LiniaE -59;odcinek
Poarari-Lesato-Wroclaw,
sreduich
prpdkosci(r'
:
str.l0
160krn/h)
jako
linia
lqczniko-
5.1.1.4 LiniaC
5912Wroclaw-Miqda,lesie.
do t'
:
str.
I0
120knlAr
rvadostoso\n'\\/atta
5.l.
1.5 LiniaE,6-5,oclcinekGdyrtia-Gdarisk-Daaldowo-Warszawa
-
lla utkorzystanie
I
etap
nrodenrizacji
ttakierorvany
str. I I
pociilgowz u1'cltyltrl'tttipudlanri
Horyzont
2000
-
dodatkowa
propozyclado ronttaienia
str. l2
5.t.2
Linia E 30;
odcinkiPrzemy6l-granica
RP (Lwow)
oraz.
(Dremo
)
Zgorzelec-Wroclaw
-
5.l.Z.l
dostosowanie'do
y
:
str. I 2
160
kmlh
str. 12
5.1.3
Kierunkowy
program
rorwoJuna lata 2000+2010
str. 14
5.2 Horyzont
roku 2030
(program
kierunkowy na lata 20182030)
str.
I 6
Korvtarz
Wschod-Zachod
5.2.I
str.
I 8
5.2.2 Korvtarz
Pohtoc-Pofudnie
str.
22
6. Podsumowanie
)k
)t
rk
1. Wprowadzenie
Idea
kolei o duzych
prqdkoSciach,
zapewniajqcej
korzystniejsze
wanurki podrozy,
zbl.,one
do warunkow
poarory
samolotem,
zostala
zealizowana
najpierw
w Japonii,
nastqpnie
w EuroPie.
Trrydnesci
lat ternu
w Japonii
powstalalinia
"Tokaid
o" z Tokio
do Osakrdla
po-
ciqg6wjad4cych
zprqdkosciaztio
km/h i
jej
wydfu2enie
"San-Yo"
dla
v:250 kmih.
Prak-
ty cznierown
ocze(ni
e zmieniono
konstruk"j
p taboru.
Nowo6ci
szybko
trafiaj4
do Europy.
We Wloszech
budowana
jest
"Direttissims"'
rqcz4ca
Rzym
, Flor"ocj4
dostosowanado
v
:250
kmnr- w Polsce
w latach
1971
'78
na
225
kilometrowym
odcinku
odZawtercia
do CnocliskaMaz.
powstajeCentralna
Magisrrala
K;"J";
..Slqsk-porry",
geometria
ktorej umodiwia
prowadzenie
ruchu
pociqgow z
prpdloSciq
250 km/h
r.
We Francji
w 1981
r. przekeznno
do eksploatacji
liniq TGV
paryL-Lyotr,
umozliwiajq,cq.
jazdEz
prgdko6ci4
300 km,/h:rv
Niemczech
w l99l r.
-
liniE
Hannover-Wiirzburg
dla v
:
250
km/h
"fJmott'Q
. 9
*
glorvnych
europejsk^q
formufuj4
kraje
Europy
1985r.
w
liniachkolejovvych"
2.,
orazwykaz
ci4gow
fworzEcych
sieceurope;skq
t
migdzynarodowych
zalecaneparametrY
techniczrn.e-
Sygnatariusze
umowy,
w fym Rrqd
Polski, uyra-anie
podkre6lali, n stworzenie
spojnegosystemu
kolei
durych prqdkosci
w Europie
w)'maga6bEdzie
pokonania
przeszliod
*y"if..iqcych
z ron'ic
techniczrych,
historycznych
i narodovvych.
UtrudnieritechnicarYclt
upatrywano
gl6wrrie
w:
.
toru,
szerokosci
tradycyjuie
stosowanej
.
rod zajuzasllania
w energiq
elektryczitE,
rucltu
pociqg6w,
.
systemachsygtnhzacji
r zaberyieczenia
stosowanycfu
technologii
wytwarzania
i stosowanychzasadach
eksploatacji
pojazdowszrynowych.
His4lania.
portugalia
.
totu.
Decy4a i{iszpanii
o budowie
linii Madryt-sewilla
jest przykladernzdetenniuowania
\v
dqzenrudo
integracjieuropejskiej,
ua
przekor zaszlosciom
(szerokosctotu
143-5mttt).
pierwsze
dyskusjezkolejami
kraj6w bylego
ZSRR wskazuj4
rownieLna
zainteresorvatrie
budowq
kolei o nonnahrej
szerokosci
toru, dotyczyto
avlaszczaprogralrlowallyclr
i krajebylegoZSRRnie
maj4linii
z europejskq
szerokosciq
przez
nie
lirriiduzych
prEdkoSci.
Ze wzglqdow
ekonomicznvchEuropa
bEdzie
jeszczeprzezpeu,ien
czasutrzYtltY\\ac
kilka
systemow
zasilania\\/ energig,
jako
Le taris4'm
ronvtqzaniem
wydaje siQ tt)'c
wykorzystywan
ie Iokornoryw
rvieloq'5temowych.
problernatyka
obejmujqca
systemy sterorvania
rucltem
jest
bardziej zlozotta.
Zagad"nieliedotyczy
zwlaszcza
urzqdzefi clo
przekaarvania
informacji w relacjach
po"iEg-tor-centrum
sterowania.
Obecnie prowadzone
prace wskazuj4
kierurlki,
lecz
unifikacjaronviqzari
technicznych
rvydajesiqbyi
jeszcze
odleglq,
mimo iz dosruadczettia
z
pociqgami duzej
prEdkosci
"E,urostar"
6wiadcz4
o istrieniu
techniczrych
trtozlir'l'osci
pokonaniabariei
wywolanych
zroznicowaniern
parametrow
tecltrticzrych
infi'astrukttttl'-
z
prgdkosciarrri120-l+0
I
w lggl r. wprowadzono
na CN1K
pociqgi pasazerskiekursulEce
pocz.ltko\\4c
knr/h;
obecnie
-
z prqdkosciq
160krtt/lt
t
,"".
rttl"-,
^aC. r.
.slrortoI
1il
ik t'tl(
)( ;R.
I
l:;.
l)(
)(' mu.1I
e()5r
I)(; l,Kl,
l\/
Plik z chomika:
Goofer86
Inne pliki z tego folderu:
II-5 Toolbox.pdf
(3190 KB)
II-2 Romania.pdf
(2047 KB)
II-1 Czech Republic.pdf
(3155 KB)
I-5b USA.pdf
(957 KB)
I-5a USA.pdf
(881 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dokumentacja Systemu Utrzymania
DTR
Eisenbahn Journal 2017
EISENBAHN ROMANTIC
FILMY KOLEJOWE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin