BAZA DANYCH
DOMOWA PŁYTOTEKA
Celem zadania jest przygotowanie programu umożliwiającego prowadzenie domowej płytoteki. Wprowadzanie, modyfikowanie i wyszukiwanie utworów, wykonawców i albumów muzycznych.
1. Otwórz program do obsługi bazy danych (MS ACCESS).
2. Na podstawie podanego niżej schematu utwórz strukturę bazy danych, składającą się z następujących tabelek i pól: Płyty (Id Płyty, Id Wykonawcy, Id Kategorii, Tytuł, Liczba utworów, Uwagi), Utwory (Id Utworu, Id Wykonawcy, Id Płyty, Uwagi, Tytuł utworu), Wykonawcy (Id Wykonawcy, Nazwa Wykonawcy, Uwagi), Kategorie (Id Kategorii, Nazwa kategorii). Tabele te należy tworzyć w Widoku projekt i określić im odpowiednie typy.
3. Na podstawie podanego niżej schematu utwórz również relacje między tymi tabelami, wymusić między nimi więzy integralności.
4. Wprowadzić przykładowe dane zaczynając od tabeli Kategorie (np. Rock, Pop, Techno, Hip-Hop), następnie tabela Wykonawcy (np. Sting, Santana, Prodigy) i tabele Płyty oraz Utwory.
5. Zmień typ danych dla pola Id Kategorii w tabeli Płyty na kreator odnośników, który pobierze wartości z tabeli Kategorie.
6. Wykonaj interfejs graficzny bazy danych czyli formularze.
Za pomocą kreatora formularzy utwórz następujące formularze:
Ø Płyty-formularz kolumnowy, zawierający wszystkie pola z tabeli Płyty ((Id Płyty- pole tekstowe, , Id Wykonawcy- pole kombi pobierające dane z tabeli Wykonawcy, Id Kategorii-pole kombi-powiązane z tabelą kategorie, Tytuł- pole tekstowe, Liczba utworów- pole tekstowe, Uwagi- pole tekstowe, podfomularz powiązany z tabelą Utwory, w którym dla każdej płyty będą pokazywane jej utwory);
Ø Kategorie- formularz kolumnowy, w którym będzie można dodawać kategorie muzyki
Ø Wykonawcy- formularz tabelaryczny pokazujące wszystkich wykonawców znajdujących się w płytotece oraz umożliwiający dodawanie nowych wykonawców.
Za pomocą widoku projekt utwórz formularz:
Ø Panel główny: na którym znajdą się przyciski otwierające powyższe formularze oraz w stopce funkcję podającą aktualną datę, a w nagłówku napis „DOMOWA PŁYTOTEKA”. Formularz umieść w autostarcie, tak aby po otwarciu bazy otwierany był automatycznie ten formularz.
7. Sprawdź teraz funkcjonalność swoich formularzy, czy można łatwo za ich pomocą wprowadzać, modyfikować i przeglądać dane.
8. Wykonaj raport na którym pokazane zostaną wszystkie płyty z Twojej bazy danych i utwory jakie znajdują się na każdej z nich, pogrupowane kategoriami.
9. Wykonaj kwerendę, która wybierze tytuły wszystkich utworów, których płyty zostały zaliczone do kategorii Rock, a następnie policz za pomocą kwerendy podsumowującej ile jest takich utworów
10. Zamień teraz kategorie Rock i Pop na jedną Rock-Pop, za pomocą kwerendy aktualizującej.
ropuszka1