Sprawdzian-domowa płytoteka.doc

(77 KB) Pobierz
BAZA DANYCH

BAZA  DANYCH

DOMOWA PŁYTOTEKA

Celem zadania jest przygotowanie programu umożliwiającego prowadzenie domowej  płytoteki.  Wprowadzanie, modyfikowanie  i  wyszukiwanie utworów,  wykonawców  i  albumów  muzycznych.

1.       Otwórz program do  obsługi  bazy  danych (MS ACCESS).

2.       Na  podstawie  podanego  niżej  schematu  utwórz  strukturę  bazy  danych,  składającą  się  z następujących  tabelek i pól: Płyty (Id Płyty, Id Wykonawcy, Id Kategorii,  Tytuł,  Liczba  utworów,  Uwagi)Utwory (Id Utworu, Id Wykonawcy,  Id  Płyty,  Uwagi,  Tytuł utworu), Wykonawcy (Id Wykonawcy,   Nazwa  Wykonawcy,  Uwagi),  Kategorie (Id Kategorii, Nazwa kategorii).  Tabele  te  należy  tworzyć w  Widoku  projekt  i  określić  im  odpowiednie  typy.

3.       Na podstawie podanego niżej  schematu utwórz również  relacje  między tymi tabelami,  wymusić  między  nimi  więzy  integralności.

 

4.       Wprowadzić przykładowe  dane  zaczynając  od tabeli Kategorie (np. Rock,  Pop,  Techno,  Hip-Hop),  następnie tabela Wykonawcy (np. Sting,  Santana,  Prodigy)  i  tabele  Płyty  oraz Utwory.

5.       Zmień typ danych dla pola Id Kategorii  w tabeli  Płyty na kreator odnośników,  który  pobierze  wartości z  tabeli Kategorie.

6.       Wykonaj  interfejs graficzny  bazy  danych  czyli  formularze.

Za pomocą  kreatora  formularzy utwórz następujące formularze:

Ø      Płyty-formularz kolumnowy,  zawierający  wszystkie pola  z  tabeli Płyty ((Id Płyty- pole tekstowe, , Id Wykonawcy- pole  kombi pobierające dane  z  tabeli  Wykonawcy, Id Kategorii-pole kombi-powiązane z tabelą kategorie, Tytuł- pole tekstowe,  Liczba  utworów- pole tekstowe,  Uwagi- pole  tekstowe, podfomularz powiązany z tabelą Utwory,  w  którym  dla każdej  płyty  będą  pokazywane  jej  utwory);

Ø      Kategorie- formularz kolumnowy, w którym będzie można dodawać kategorie muzyki

Ø      Wykonawcy- formularz tabelaryczny pokazujące  wszystkich  wykonawców  znajdujących  się  w  płytotece  oraz  umożliwiający  dodawanie nowych  wykonawców.

Za pomocą widoku  projekt utwórz formularz:

Ø      Panel  główny:  na którym  znajdą się przyciski  otwierające  powyższe  formularze  oraz  w stopce  funkcję  podającą  aktualną  datę,   a  w  nagłówku  napis  „DOMOWA PŁYTOTEKA.  Formularz  umieść  w  autostarcie,  tak  aby  po  otwarciu  bazy  otwierany  był  automatycznie  ten  formularz.

7.       Sprawdź teraz  funkcjonalność  swoich  formularzy,  czy  można  łatwo  za  ich  pomocą  wprowadzać, modyfikować  i  przeglądać dane.

8.       Wykonaj raport  na którym  pokazane  zostaną wszystkie  płyty z  Twojej  bazy  danych i  utwory  jakie  znajdują  się  na  każdej  z  nich,  pogrupowane  kategoriami.

9.       Wykonaj kwerendę,  która wybierze  tytuły  wszystkich  utworów,  których  płyty zostały  zaliczone  do  kategorii Rock,  a  następnie  policz  za  pomocą  kwerendy  podsumowującej  ile  jest  takich  utworów

10.   Zamień   teraz  kategorie  Rock  i  Pop  na  jedną Rock-Pop,  za  pomocą kwerendy  aktualizującej.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin