TEMAT 6 uczenie_pamiec[1].pdf

(3232 KB) Pobierz
ZAJĘCIA 6
uczenie się
i
pamięć
dr Marek Binder
Zakład Psychofizjologii
774750603.032.png 774750603.033.png
Warunkowanie klasyczne
wielokrotna prezentacja pary bodziec warunkowy (CS) i
bezwarunkowy prowadzi do wytworzenia się reakcji
warunkowej (CR) na sam bodziec warunkowy
zajęcia 6 (BMZ II)
4
774750603.034.png 774750603.035.png 774750603.001.png 774750603.002.png 774750603.003.png 774750603.004.png 774750603.005.png
warunkowanie instrumentalne
NAGRODA –zwiększa
prawdopodobieństwo
powtórzenia zachowania
KARA – zmniejsza
prawdopodobieństwo
powtórzenia zachowania
•modyfikacja zachowania przez nagrody
(wzmocnienia) i kary
zajęcia 6 (BMZ II)
5
774750603.006.png 774750603.007.png 774750603.008.png 774750603.009.png 774750603.010.png 774750603.011.png 774750603.012.png 774750603.013.png 774750603.014.png 774750603.015.png 774750603.016.png 774750603.017.png 774750603.018.png 774750603.019.png 774750603.020.png 774750603.021.png
Poszukiwanie engramu
• engram –neuronalne podłoże
pamięci
• badania Lashleya
– doszedł do wniosku, że nie istnieje
funkcjonalne zróżnicowanie kory
mózgowej, jeśli chodzi o pamięć
– koncepcja antylokalizacjonistyczna
•zasada ekwipotencjalności
•zasada całościowego działania
•badania Thompsona na królikach
– rola jądra wsuniętego bocznego (LIP)
poglądy Pawłowa
zajęcia 6 (BMZ II)
6
774750603.022.png 774750603.023.png 774750603.024.png 774750603.025.png 774750603.026.png 774750603.027.png
badania
Thompsona
zajęcia 6 (BMZ II)
7
774750603.028.png 774750603.029.png 774750603.030.png 774750603.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin