Identyfikacja_BBM.pdf

(586 KB) Pobierz
Identyfikacja pojazdów samochodowych
Identyfikacja pojazdów samochodowych
Samochody
Fiat BRAVA i BRAVO
Samochody BRAVA 5d i BRAVO 3d z silnikami benzynowymi, produkowane są od 1995
roku. Natomiast silniki wysokoprężne 2.0 Turbo D zastosowano do produkcji tych
samochodów w 1996 roku. Są to samochody wyposażone zasadniczo w cztery odmiany
silników, a jeżeli uwzględni się jeszcze różnicę w osiągach silników 1.4 i 1.6, wówczas
naliczyć można sześć odmian na rynek polski:
·1.4 - 182A3.000 o pojemności 1370 cm3 i mocy 59 kW przy 6000 obr./min., trzy zawory na
cylinder, z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Trójfunkcyjny katalizator spalin z sondą
lambda.
·1.4 – 182A5.000 o pojemności i pozostałych parametrach jak wyżej, jedynie z mniejszą
mocą 55kW przy 6000 obr./min.
·1.6 – 182A4.000 o pojemności 1581 cm3 i mocy 76 kW przy 5700 obr./min., dwa wałki
rozrządu, cztery zawory na cylinder. Wielopunktowy wtrysk paliwa. Trójfunkcyjny
katalizator spalin z sondą lambda.
·1.6 – 182A6.000 o pojemności i pozostałych parametrach jak wyżej, jedynie z mniejszą
mocą 66 kW przy 6000 obr./min.
·1.8 – 182A2.000 o pojemności 1747 cm3 i mocy 83 kW przy 5800 obr./min. Dwa wałki
rozrządu, 4 zawory na cylinder. Wielopunktowy wtrysk paliwa. Trójfunkcyjny katalizator z
sondą lambda.
·1.9 D – 182A7.000 z zapłonem samoczynnym o pojemności 1929 cm3 i mocy 48 kW przy
4600 obr./min. Pompa wtryskowa. Katalizator ceramiczno – metalowy.
Na Targach Poznań Motor Show 2001 wystawiono nowe modele:
-Fiat Bravo 80 Steel z silnikiem z rodziny Fire o objętości skokowej 1242cm3 i mocy 59 kW
przy 5000 obr./min.
-Fiat Brava JTD. 100SX z silnikiem z nowej generacji o zapłonie samoczynnym, o objętości
skokowej 1910 cm3 o mocy 74 kW przy 4000 obr./min., i momencie obrotowym 200 Nm
przy 1500 obr./min.
Jest to czterocylindrowy silnik wyposażony w turbosprężarkę oraz chłodnicę
powietrza doładowującego. Zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa oraz system „Common
rail”. Jest to silnik z rodziny JTD, zastosowany w Fiacie Marea Weekend, ale o mniejszej
mocy. W ogóle do produkcji samochodów na różne rynki użyto więcej typów silników niż
ujęto w tym zestawieniu. Numer identyfikacyjny VIN wytłoczony jest na górnej powierzchni
gniazda prawego amortyzatora w 2 grupach: w pierwszej (WM1 + VDS) 9 cyfrowo –
literowy i w drugiej VIS osobno, ograniczonych z obu stron gwiazdkami (patrz fot. 1).
Typowe tabliczki znamionowe są przynitowane na pasie górnym wzmocnienia czołowego z
prawej strony części środkowej. Bliżej prawego błotnika widoczna tabliczka homologacyjna
EKG (patrz fot. 2).
Numery silników są wybite na bloku cylindrów po stronie sprzęgła w 2 wierszach: w
pierwszym typ silnika a w drugim numery fabryczne – patrz załączone rysunki.
Tabliczka identyfikująca lakier nadwozia znajduje się na wewnętrznej stronie pokrywy
bagażnika – typowo dla samochodów Fiat.
A.Producent lakieru.
B.Nazwa koloru.
C.Kod koloru wg Fiata.
D.Kod koloru do zaprawek lub ponownego lakierowania.
Oznaczenie samochodów Fiat BRAVA i BRAVO
90014282.005.png 90014282.006.png
90014282.007.png
Ze względu na
różnorodność wykonania typów odmian samochodów i silników wg samej numeracji VIN,
nie da się ustalić dla samochodów Fiata pełnego kodu typu i jego odmian produkowanych, a
90014282.008.png 90014282.001.png 90014282.002.png
tylko kod typu.
Samochody Fiat Multipla
Oznaczenie samochodu Fiat
MULTIPLA
90014282.003.png 90014282.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin