Kwiecień 2011
Ośrodki zainteresowań:
1. Z wizytą u lekarza.
2. Przedszkolak ekologiem – dzień ziemi.
3. Wielkanoc
4. W wiejskiej zagrodzie
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
Z WIZYTĄ U LEKARZA
04.04.-08.04.2011r.
1. (3 )„Lalki u lekarza” M. Kownacka. słuchanie opowiadania, wypowiedzi nt. roli lekarza na podst. treści i doświadczeń dzieci.
2.( 9 )„Bakterie i zarazki” – rozdmuchiwanie kropel farb po papierze, nadawanie im zamierzonego kształtu, dorysowywanie elementów
3.( 3/ )„Przeziębienie Krzysia” I.Salach - słuchanie opowiadani.
· zapoznaje się ze skutkami niewłaściwego ubierania się wiosną- przeziębieniem oraz z możliwością leczenia wielu chorób domowymi sposobami,
4.(5/6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K.Wlażnik nr XI
- ćw. równowagi , ćw. dużych grup mięśniowych, czworakowanie, bieg.
· umiejętnie współdziała z partnerem.
5.(3/ 5) „W aptece” rozmowa na temat wiersza M. Buczkówna - poznaje różne formy występowania leków (np. maść, syrop itp.).
· rozumienie zakaz spożywania leków bez nadzoru dorosłych oraz konieczność przyjmowania leków w czasie choroby
Ø (3/5)„Chorujemy” – rozmowa nt. przyczyn powstawania chorób, rozumienie pojęć: bakterie, zarazki
Ø (1/3 )Słuchanie literatury związanej ze zdrowiem „A psik Katarzyna”, „Chory kotek” itp.
Ø (1/7 )„U lekarza” – zabawa tematyczna
Ø ( 3/5 )„Hałas nam szkodzi” – pogadanka - umiejętność mówienia umiarkowanym głosem, ćwiczenia usprawniające wrażliwość słuchową.
Ø (5/6 )Spacer do parku – uświadamianie konieczności przebywania na powietrzu ze względów zdrowotnych, odpowiednie ubieranie się w zależności od pogody.
Ø (1 )Zorganizowanie kącika „Apteka”;
Ø ( 2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce)
Ø ( 3 )Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćwiczenia ortofoniczne.
6.(8 ) „Szczotka, pasta” - osłuchanie z piosenką, nauka refrenu. Zabawy rytmiczne – poruszanie się zgodnie z rytmem melodii, hamowanie i pobudzanie ruchu
7.(3/5/15) „Jak przedszkolak dba o swoje zdrowie? ”- spotkanie z panią pielęgniarką
· zapoznaje się z przyborami, jakimi posługuje się pielęgniarka,
· rozumie konieczność mycia rąk przed jedzeniem i po wyjściu z ubikacji,
8.( 3/7 ) „Wilk u dentysty” – teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza T. Śliwiaka.
· rozumienie konieczności wykonywania zabiegów higienicznych jamy ustnej i zębów
· poznanie przyczyn występowania próchnicy i możliwości chronienia się przed nią
9.( 9/10) „Chory ząbek”- zabawy plasteliną
· wypełnienia plasteliną produkty spożywcze, które szkodzą zębom- cukierka, batonika,
· rozumie potrzebę dbania o zęby i ich leczenia,
Ø (8 ) „Dbamy o zdrowie”- zabawy przy muzyce
Ø ( 9 )„Z wizytą u lekarza” – rysowanie kredkami- właściwe rozplanowanie ilustracji, uwzględnienie znanych elementów gabinetu lekarskiego;
Ø ( 4 )Zabawy konstrukcyjne w grupach – wyrabianie umiej planowania pracy i umiej komunikowania się podczas budowania
Ø (10 )Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej.
Ø (8)Poranek z muzyką
Ø ( 3 /14 )Zabawa dydaktyczna „Co by było gdyby ….” – rozwijanie mowy i myślenia. Próby kończenia wypowiedzi rozpoczętej przez nauczycielkę.
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5, 6 ) Zabawy ruchowe
-Z elementem biegu „Koniki”
-Z elementem czworakowania „Przejdź przez okienko”.
- Z elementem równowagi „Omiń pokrzywy”.
- Z elementem celowania „Kto rzuci dalej”.
-Zabawa orientacyjno- porządkowa „Znajdź sobie parę”.
WIELKANOC
18.04.-22.04.2011r.
1 ( 3/15 )„Wielkanoc” słuchanie wiersza R. Przymusa
· potrafi wymienić zwyczaje wielkanocne: malowanie jajek, śmigus – dyngus, koszyk wielkanocny itp.
2( 5/6 ). Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – tor przeszkód
· sprawnie wykonują ćwiczenia
· potrafią pokonać przeszkodę
3. ( 3/15 )Koszyk z pisankami - wyjaśnienie słowa pisanka, kraszanka, skrobanka, malowanka, Zapoznanie z zawartością wielkanocnego koszyka
· potrafi odróżnić rodzaje wielkanocnych jajek,
· potrafi wymienić i nazwać zawartość koszyczka wielkanocnego
4.( 9 )” Nasze pisanki” wykonanie pracy plastycznej poznanymi technikami plastycznymi
· potrafi jak najpiękniej ozdobić swoją pisankę
5.(4/3)„Wielkanocna przygoda zajączka”- na podst. historyjki obrazkowej zapoznanie dzieci ze zwyczajem malowania pisanek
· umieją ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności
ułożyć opowiadanie do historyjki
Ø (1/3)„Zajączek szaraczek” (książka dla dzieci) L. Konopiński – słuchanie treści, dostrzeganie sytuacji komicznych.
Ø (9/14 )Kurczątka – zamalowywanie obrazków.
Ø ( 12 )”Wielkanocna trawka”- wysianie owsa do ziemi i rzeżuchy na watę; dbanie o rośliny i obserwowanie ich wzrostu.
Ø (9/14 )Baranek – próby kreślenia linii spiralnych na dużych arkuszach (prace zbiorowe)
Ø (3/15)„Śmigus” D. Wawiłow – słuchanie opowiadania – rozmowa nt. tradycji lanego poniedziałku.
Ø (5/6 )Spacer po osiedlu – oglądanie wystaw sklepowych i nazywanie symboli związanych ze świętami
Ø ( 3/7)„Ko,ko jestem twoją mamą” – zabawa dżwięko naśladowcza, ćw. logicznego myslenia.
Ø (13 )„Liczymy co się da” – utrwalanie umiejętności przeliczania obiektów i prawidłowego nazywania liczebników.
...
agawa18