Plan wynikowy KOLOROWA KLASA I sem 1.doc

(176 KB) Pobierz
PODRĘCZNIK KL I – WERSJA ZMIENIONA

Plan wynikowy

Treści nauczania i przewidywane osiągnięcia ucznia w pakiecie Kolorowa klasa, dla klasy 1, semestr I Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON

 

Uwaga: W kolumnie „Przewidywane osiągnięcia ucznia w nawiasach podano punkty podstawy programowej odpowiadające poszczególnym treściom nauczania.

 

TYDZIEŃ/MIESIĄC

TEMAT

TREŚCI POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZE ORAZ SPOŁECZNE Z ETYKĄ, MUZYCZNE, PLASTYCZNE I TECHNICZNE

TREŚCI MATEMATYCZNE

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

1/ wrzesień

Co lubią robić dzieci?

 

 

 

 

 

 

Witaj, szkoło!

 

 

 

 

 

 

Dobrze razem się bawimy

 

 

 

 

 

W klasie

 

Ulubione zabawy dzieci w domu i na dworze.

 

 

 

 

Pierwszy dzień w szkole, poznanie koleżanek i kolegów z klasy.

 

 

 

 

Zabawy integracyjne, pozwalające na bliższe poznanie siebie nawzajem.

 

 

Zapoznanie z salą lekcyjną najbliższym środowiskiem ucznia.

Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała.

Orientacja w schemacie własnego ciała (prawa, lewa ręka).

Orientacja w przestrzeni, ustalanie i nazywanie kierunków w przestrzeni.

 

 

 

 

 

 

Orientacja w przestrzeni, określanie położenia i kierunku przedmiotów w przestrzeni. Używanie określeń typu: nad, pod, obok, na, między, po prawej, po lewej…

wie, gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie można i dlaczego (5.6)

– wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w innej sytuacji i pomaga im (10.6)

współpracuje z innymi w zabawie, nawiązuje i utrzymuje dobre relacje z rówieśnikami (5.2)

uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem szkolnym (1.1.c)

wyprowadza kierunki od siebie i innych osób; orientuje się na kartce papieru, aby odnajdować informacje (np. w lewym górnym rogu), i rysować strzałki we właściwym kierunku (7.1.e)

2/ wrzesień

W szkole

 

 

 

 

Tajemnice uczniowskiego tornistra

 

 

 

 

 

Jak być dobrym uczniem?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasze zasady klasowe

 

 

 

Co robić, aby czuć się bezpiecznie

 

Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w szkole.

 

Zapoznanie ze sposobami prawidłowego noszenia tornistra.

Dbanie o porządek wokół siebie.

 

 

Próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: „Co to znaczy być dobrym uczniem?”. Określenie obowiązków dyżurnego.

 

 

 

 

 

Ustalenie i przestrzeganie zasad klasowych.

 

 

Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w szkole podczas przerw i w trakcie zajęć.

Orientacja w przestrzeni (nad, pod, za, obok).

 

 

Orientacja w przestrzeni

(używanie określeń: wewnątrz, na zewnątrz).

 

 

Orientacja w przestrzeni (nad, pod, obok, za) orientacja na kartce.

 

Wdrażanie do rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia drugiej osoby.

utrzymuje porządek wokół siebie (na swoim stoliku, w sali zabaw, szatni i w ogrodzie), sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymywaniu porządku (9.2.a)

– potrafi odróżnić, co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami; wie, że warto być odważnym, mądrym i pomagać potrzebującym (5.1)

współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych

(5.2)

wie, gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie i dlaczego (5.6)

– wyprowadza kierunki od siebie i innych osób; określa położenie obiektów względem obranego obiektu; orientuje się na kartce papieru, aby odnajdować informacje (np. w lewym górnym rogu), i rysować strzałki we właściwym kierunku (7.1.e)

3/ wrzesień

Na spotkanie z uliczną zebrą

 

 

 

Znaki drogowe

 

 

 

Gdzie mieszkamy?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gdzie byliśmy latem?

 

 

 

 

 

 

 

Wielkie sprzątanie Maciej Kraszewski „Śmieciowanka”

Omówienie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.

 

Poznanie wybranych znaków drogowych.

 

 

Wskazywanie cech charakterystycznych miasta i wsi – wskazywanie różnic. Swobodne wypowiedzi na temat swojej miejscowości.

 

 

 

 

 

Wakacyjne wspomnienia opowiadanie o wakacyjnych o podróżach.

 

 

 

 

Kształtowanie świadomości ekologicznej. Nauka segregacji śmieci.

Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych.

 

 

 

 

 

Rozpoznawanie figur geometrycznych zbiory.

 

 

 

 

 

 

 

 

Figury geometryczne w naszym otoczeniu.

 

 

 

 

 

Przeliczanie przedmiotów, tworzenie zbiorów równolicznych.

 

wie, jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach (9.2.c)

rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji (1.2.a)

potrafi wymienić status administracyjny swojej miejscowości (5.7)

w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat (1.1.b)

chroni przyrodę: nie śmieci, szanuje rośliny, zachowuje ciszę w parku i w lesie (6.1.e)

– wie, że należy segregować śmieci, rozumie sens stosowania opakowań ekologicznych

(6.1.h)

–kontynuuje regularny wzór (7.1.f)

– układa obiekty w serie rosnące i malejące (7.1.b)

ustala równoliczność (7.1.a)

4/ wrzesień

Wprowadzenie liter O, o

 

Portret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pan Hilary”

 

Nauka pisania liter O, o. Portret świadomość siebie, własnego ciała, jak mnie widzą inni, jak ja widzę innych. Kształtowanie umiejętności opisywania osób i przedmiotów. Odczytywanie emocji na podstawie wyrazu twarzy.

 

 

 

Przedstawienie zachowania bohatera wiersza za pomocą mimiki i gestów.

Kształtowanie świadomości własnego ciała części głowy i twarzy.

 

 

Kształtowanie świadomości własnego ciała – prawa i lewa ręka.

 

 

Rysowanie słońca i piłki (wg osi symetrii).

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin