Tworzenie własnych karier w SimPe.doc

(2335 KB) Pobierz
Tworzenie własnych karier w SimPe - Poradnik

Tworzenie własnych karier w SimPe - Poradnik


UWAGA - Istnieje ryzyko, że kariery się zastąpią - np. będziesz miał własną karierę zamiast naukowca. Dlatego zanim zaczniesz tworzyć, zastanów się, czy chcesz ryzykować ; >

Wbrew pozorom to nie jest takie trudne - wystarczy uzbroić się w cierpliwość i trochę wolnego czasu.
Ja też nie wiem wszystkiego o SimPe - dlatego nie liczcie na to, że odpowiem wam na wszystkie pytania i że się nie pomylę.
Poradnik napisany na podstawie poradnika na stronie simpassion.pl

Potrzebujemy:

• Simpe - najnowsza wersja (polecam zapoznanie się z tym poradnikiem)

• "Base" - podstawy, za pomocą których zrobimy naszą karierę. Ściągnij tu


• Folder "Kariery" na pulpicie; dzięki niemu utrzymamy porządek i do niego radzę wrzucić wszystkie "base"

Krok po kroku

1) Rozpakowujemy zawartość "base.zip" do naszego folderu "Kariery".
2) Klikamy na "base.package". Otwieramy za pomocą SimPe, powinno się nam otworzyć automatycznie.
3) Klikamy na "Narzędzia" a następnie "Bidou's Career editor". Otwiera nam się okno, w którym będziemy wszystko robić.

4) Zmieniamy podstawowe rzeczy.

• Career Title - nazwa kariery - w moim wypadku Artysta
• Language - język, 0x10 Polish
• Reward - nagroda zawodowa



5) Z zakładki "Job Levels" wybieramy 1 - "Królik doświad...".
6) W zakładce "Current Level..." zmieniamy:

• Title Male/Female - nazwa kariery dla sima/simki.
• Desc Male/Female - opis kariery dla sima/simki.
• Outfit - strój, w którym sim wychodzi do pracy. Są tam też wszystkie stroje NPC-ów. Przy wybraniu "none" sim idzie w ubraniu codziennym.
• Vehicle - pojazd, który przyjeżdża po sima (jeśli nie ma własnego)



7) Cały punkt szósty musimy powtórzyć 10 razy - dla wszystkich poziomów kariery.
Wybieramy po kolei z zakładki "Job Levels" i zmieniamy według upodobania.

8) Gotowe? Klikamy w drugą zakładkę - "Hours & Wages"
Tutaj ustalamy godziny pracy sima, dni, w które nasz sim pracuje, jak spada mu nastrój w pracy i wynagrodzenie.
Wybieramy pierwszą pozycję z "Job Levels" - jesteśmy na pierwszym poziomie kariery i modyfikujemy.

• Start - o której się zaczyna praca (samochód przyjeżdża godzinę wcześniej)
• Hours - godziny pracy, tj. jak długo nasz sim pracuje.
• Wages - Ile dostaje simoleanów za dzień.
• Dalej zahaczamy dni w których pracuje, i odchaczamy te które ma wolne.
• Motives - to właśnie nastrój sima w pracy. Szczerze mówiąc, nie bardzo się w tym orientuję - jak rozpracuję system tych potrzeb, to napiszę.



9) Powtarzamy te czynności dla każdego szczebla kariery.

10) Klikamy w zakładkę "Promotion".
Tam ustalamy, co nasz sim musi umieć aby dostać awans, i ilu musi mieć przyjaciół.
Wybieramy jak zwykle pierwszy szczebel kariery z "Job Levels", anstępnie zaglądamy do "Current Level..."

• Cooking - gotowanie - ustalamy, ile jeszcze punktów nasz sim ma zdobyć. (Jeżeli zostawimy zero - nie musi zdobywać nic, jeżeli ustawimy 2, to musi zdobyć jeszcze dwa punkty)
• Mechanical - technika
• Charisma - charyzma
• Body - aktywność
• Creativity - kreatywność
• Logic - logika
• Cleaning - sprzątanie
• Family Friends - przyjaciele rodziny - ustalamy, ilu jeszcze przyjaciół rodzina ma zdobyć do osiągnięcia awansu.



11) Chance Cards - karty szansy.
Tu ustalamy karty szansy, czyli te "niespodzianki" które wyskakują nam czasami w pracy.

• Current Level - Szczebel Kariery
• Chance of happening % - szansa trafienia w %
• ChoiceA - Pierwsza opcja
• ChoiceB - Druga opcja

• Text Male/Female - tekst, główna treść tej karty szansy, to co wyskakuje na początku.

• Pass A - To co przytrafi się naszemu simowi, gdy wybierze pierwszą opcję - efekt pozytywny
• Fail A - To co przytrafi się naszemu simowi, gdy wybierze pierwszą opcję - efekt negatywny
• Pass B - To co przytrafi się naszemu simowi, gdy wybierze drugą opcję - efekt pozytywny
• Fail B - To co przytrafi się naszemu simowi, gdy wybierze drugą opcję - efekt negatywny


• Effect - efekt wybrania tej opcji - tu można ustalać ile przybędzie/ubędzie punktów umiejętności, kary/nagrody pieniężne oraz czy nasz sim awansuje, czy spadnie na niższe stanowisko.
• Text Male/Female - Tekst, który wyskoczy po wybraniu konkretnej opcij (A albo B )


Komputer losuje, czy to będzie "Pass" czy "Fail".

12) Powtarzamy punkt 11 dla każdego szczebla kariery (wiem, że to nużące, ale karierę można edytować i w każdej chwili zmienić)

13) Zrobiliśmy wszystko, co się dało. Teraz zapisujemy naszą karierę.
Zamykamy "Career Editor". Wybieramy "Plik" -> "Zapisz Jako" -> "nazwakariery.package".
14) Zamykamy SimPe
15) Otwieramy -> Moje Dokumenty -> EA Games -> The Sims2 -> Downloads. Tworzymy folder pt. Carrers i wrzucamy tam naszą karierę.
16) Włączamy grę, szukamy pracy w gazecie albo w komputerze i przy odrobinie szczęścia mamy własną pracę

 

 

Autor: Vanilienné. Jeśli chcesz zobaczyć Internetową wersję poradnika, znajdziesz ją na forum SimsWeb, pod adresem http://forum.simsweb.pl/showthread.php?t=1511

Zgłoś jeśli naruszono regulamin