koleje.doc

(342 KB) Pobierz

Politechnika Poznańska

Wydział Budownictwa, Architektury I Inżynierii Środowiska

Instytut Inżynierii Lądowej

Zakład Dróg Kolejowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKT WSTĘPNY ODCINKA LINII KOLEJOWEJ

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonał:

 

Rok studiów II

Rok akademicki

2007/2008

 

 

 

Opracowanie zawiera:

 

 

1.     Opis techniczny

2.     Plany sytuacyjne zaprojektowanego odcinka w skali 1:25000

3.     Obliczenia elementów linii kolejowej w planie

4.     Kilometrację

5.     Dziennik niwelacji

6.     Obliczenia elementów linii kolejowej w profilu

7.     Profil podłużny odcinka linii kolejowej  w skali 1:500/10000

8.     Przekrój poprzeczny normalny dla zadanej kategorii linii kolejowej w skali 1:50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis techniczny:

 

Parametry odcinka linii kolejowej łączącego punkty A i B:

a) kategoria: 1 (linia pierwszorzędna)

b) liczba torów: 2

c) prześwit: 1435 mm (linia normalnotorowa)

d) teren: nizinny

e) minimalny promień łuku: Rmin=1200 m (przyjęto Rh=1400 m)

f) maksymalna prędkość pociągów pasażerskich: vmax=120 km/h

g) maksymalna prędkość pociągów towarowych: vt=80 km/h

h) obciążenie przewozami: T=25 Tg/rok

i) dopuszczalna wartość przysp. niezrównoważonego dla pociągów pasażerskich

adop=0,8 m/s2

j) dopuszczalna wartość przysp. niezrównoważonego dla pociągów towarowych

at=0,3 m/s2

k) pochylenie miarodajne: im=6 o/oo

l) długość najdłuższego pociągu: 700 m (150 osi)

m) promień łuku pionowego: Rv=10000 m

 

*Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

 

 

 

 

2. Plan sytuacyjny zaprojektowanego odcinka (na załączonej mapie).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Obliczenia elementów linii kolejowej w planie:

 


 

Odległość między punktami:

 

A – W1                                          16,78 cm              4195 m

W1 - W2                            8,24 cm              2060 m

W2 - B                                          13,62 cm              3405 m

 

Obliczenia łuków:

 

= 50                                                        = 46

R1 = 1400 m                                                        R2 = 1400 m

 

Długość kołowej części łuku:

 

Ł1 = = 1221,11 m                            Ł2 = = 1123,42 m

 

Długość stycznej:

 

T1 = R1tg = 652,83 m                            T2 = R2tg = 594,26 m

 

Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami:

 

Lmin = vmax/1,8 =120/1,8=66,67 m

 

Najmniejsza długość odcinka toru w łuku:

 

Lmin = vmax/2,5 =120/2,5=48 m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kilometracja:

 

 

 

0+000,00              A

+A-W                            4+195,00



                            4+195,00              W

-T1                                652,83



                            3+542,17              PŁK

/2                                    610,56



4+152,73              ŚŁK

/2                                610,56



4+763,29              KŁK

-T                                652,83



4+110,46              W

+W-W              2+060,00



6+170,46              W

-T2                                594,26



5+576,20              PŁK

/2                                   561,71

 

6+137,91              ŚŁK

/2                                561,71



6+699,62              KŁK

-T                               594,26





6+105,36              W

+W-B              3+405,00



9+510,36              B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Dziennik niwelacji:

 

 

 

 

 

L.p.

Km

H [m.n.p.m.]

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin