1. Opis techniczny
Parametry odcinka linii kolejowej łączącego punkty A i B:
kategoria: 1 (linia pierwszorzędna)
liczba torów: 1
prześwit: 1435 mm (linia normalnotorowa)
teren: nizinny
minimalny promień łuku: Rmin=1200 m (przyjęto Rh=1400 m)
maksymalna prędkość pociągów pasażerskich: vmax=120 km/h
maksymalna prędkość pociągów towarowych: vt=80 km/h
obciążenie przewozami: T=15 Tg/rok
dopuszczalna wartość przysp. niezrównoważonego dla pociągów pasażerskich adop=0,8 m/s2
dopuszczalna wartość przysp. niezrównoważonego dla pociągów towarowych at=0,3 m/s2
pochylenie miarodajne: im=6 o/oo
długość najdłuższego pociągu: 700 m (150 osi)
promień łuku pionowego: Rv=10000 m
*zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
2. Plan sytuacyjny zaprojektowanego odcinka (na załączonej mapie)
3. Obliczenia elementów linii kolejowej w planie
Dane:
A-W1=1325,00 m
W1-W2=3112,50 m
W2-B=5037,50 m
a1=50°
a2=56°
R1=R2=1400 m
Wzory:
Obliczenia:
T1=1400*tg(50°/2)
T1=652,83 m
Ł1=2P*1400*50°/360°
Ł1=1221,73 m
T2=1400*tg(56°/2)
T2=744,39 m
Ł2=2P*1400*56°/360°
Ł2=1368,34 m
Najmniejsza długość odcinka toru prostego pomiędzy łukami:
Lmin=vmax/1,8 =120/1,8=66,67 m
Najmniejsza długość odcinka toru w łuku:
Lmin=vmax/2,5 =120/2,5=48 m
4. Kilometracja
____
0+000,00
A
+A-W1
1+325,00
W1
-T1
0+652,83
0+672,17
PŁK1
+1/2 Ł1
0+610,87
1+283,04
ŚŁK1
1+893,90
KŁK1
_____
1+241,07
W1'
+W1-W2
3+112,50
4+353,57
W2
-T2
0+744,39
3+609,18
PŁK2
+1/2 Ł2
0+684,17
4+293,35
ŚŁK2
4+977,52
KŁK2
4+233,13
W2'
+W2-B
5+037,50
9+270,63
B
5. Dziennik niwelacji
l.p.
km
h [m n.p.m.]
opis punktu
1
52,50
początek trasy, warstwica
2
0+050,00
50,00
warstwica
3
0+100,00
hektometr
4
0+200,00
horcio