Podział metod nauczania.doc

(24 KB) Pobierz

Podział metod został zaczerpnięty z pozycji

pt.: „Podstawy dydaktyki ogólnej”

Czesława Kupisiewicza.

Podział ten wygląda następująco:

1. Metody oparte na posługiwaniu się słowem – metody słowne:

·         opowiadanie,

·         wykład,

·         pogadanka ( może być wstępna, służąca zaznajamianiu uczniów z nowym materiałem, syntetyzująca i utrwalająca, kontrolna),

·         dyskusja,

·         praca z książką,

2. Metody oparte na obserwacji i pomiarze (oglądowe)

·         pokaz,

·         pomiar,

3. Metody oparte na działalności praktycznej uczniów

·         metoda laboratoryjna (samodzielne przeprowadzanie przez uczniów eksperymentów, indywidualnie lub w grupach),

·         problemowa metoda laboratoryjna (polega ona na dostrzeganiu, formułowaniu i rozwiązywaniu określonych problemów teoretycznych i praktycznych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych),

·         metoda zajęć praktycznych (na przykład różnorakie prace na działce szkolnej, obróbka drewna,

4. Metody gier dydaktycznych

·         metoda symulacyjna,

·         metoda sytuacyjna (odnosi się do sytuacji fikcyjnych, w których uczeń na podstawie podejmowanych decyzji przewiduje ich następstwa),

·         metoda inscenizacji

·         fabryka pomysłów zwana obecnie burzą mózgów.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin