DSAT.pdf
(
2799 KB
)
Pobierz
Slajd 1
Urządzenia detekcji stanów awaryjnych
tabor
tabor
Urządzenia detekcji stanów awaryjnych
Historia urządzeń DSAT na sieci PKP PLK S.A.
•
Pierwsze urządzenia na sieci PKP na początku lat 70-tych,
(urządzenia
obsługowe
typu SERVO (Model 7788) i CSEE).
•
Modernizacja przez firmę TENS z Sopotu w latach 90-tych
urządzeń obsługowych typu SERVO i CSEE na urządzenia
bezobsługowe
typu ASDEK.
•
Przejęcie przez sektor Infrastruktury
1.10.2000r
., zgodnie z
porozumieniem zawartym w dniu 31.07.2000r. pomiędzy
Dyrekcją Kolejowych Przewozów Towarowych CARGO w
Katowicach a Dyrekcją Infrastruktury Kolejowej w Warszawie
(Zakłady Taboru - Zakłady Infrastruktury Kolejowej).
Cel stosowania urządzeń dsat
CARGO
PLK
1.
zapewnienie bezpieczeństwa poprzez
zapewnienie bezpieczeństwa poprzez
ostrzeganie o możliwości wystąpienia stanu
1.
zapewnienie bezpieczeństwa poprzez
zapewnienie bezpieczeństwa poprzez
ostrzeganie o możliwości wystąpienia stanu
awaryjnego taboru (elementów biegowych),
awaryjnego taboru (elementów biegowych),
2.
wspomagania utrzymania taboru: weryfikacja
wspomagania utrzymania taboru: weryfikacja
parametrów taboru w ramach ich utrzymania
2.
osłona infrastruktury (
poprzez:
–
wykrywanie w taborze deformacji bieżni kół
nawierzchni kolejowej
)
)
poprzez:
kierowanie taboru na przeglądy na
podstawie informacji diagnostycznych
wykrywanie w taborze deformacji bieżni kół
powodującej pęknięcia szyn i rozjazdów,
podstawie informacji diagnostycznych
dostarczanych przez urządzenia
powodującej pęknięcia szyn i rozjazdów,
–
wykrywanie taboru z uszkodzonymi
dostarczanych przez urządzenia
wykrywanie taboru z uszkodzonymi
hamulcami, powodującymi przyspieszone
hamulcami, powodującymi przyspieszone
zużycie drogi kolejowej,
zużycie drogi kolejowej,
–
wykrywanie taboru z zagrzanymi łożyskami
3.
osłona infrastruktury (nawierzchni kolejowej)
osłona infrastruktury (nawierzchni kolejowej)
–
jako cel pośredni
jako cel pośredni
wykrywanie taboru z zagrzanymi łożyskami
osiowymi mogącymi stać się przyczyną
osiowymi mogącymi stać się przyczyną
wypadków kolejowych i zniszczeń urządzeń
wypadków kolejowych i zniszczeń urządzeń
infrastruktury technicznej,
infrastruktury technicznej,
3.
wspomaganie utrzymania taboru:
wspomaganie utrzymania taboru:
weryfikacja parametrów taboru
dodatkowa
oferta dla przewoźnika.
1.
1.
ostrzeganie o możliwości wystąpienia stanu
awaryjnego taboru (elementów biegowych),
ostrzeganie o możliwości wystąpienia stanu
awaryjnego taboru (elementów biegowych),
2.
2.
parametrów taboru w ramach ich utrzymania
–
kierowanie taboru na przeglądy na
osłona infrastruktury (
nawierzchni kolejowej
3.
3.
weryfikacja parametrów taboru -
dodatkowa
oferta dla przewoźnika
Co mogą wykrywać urządzenia dsat?
1.
zagrzane łożyska osiowe,
zagrzane łożyska osiowe,
2.
zagrzane hamulce (klockowe i tarczowe),
zagrzane hamulce (klockowe i tarczowe),
3.
deformacje bieżni kół:
deformacje bieżni kół:
–
„płaskie miejsca”,
„płaskie miejsca”,
–
nalepy,
nalepy,
–
wżery,
wżery,
–
wyłupania,
wyłupania,
–
owalizacje
(bicie promieniowe),
–
różnice średnic kół w zestawie,
różnice średnic kół w zestawie,
–
bicie boczne.
bicie boczne.
4.
przeciążenia wagonów,
przeciążenia wagonów,
5.
niezrównoważenia
niezrównoważenia
nacisków kół,
nacisków kół,
6.
przekroczenia skrajni.
przekroczenia skrajni.
1.
2.
3.
owalizacje
(bicie promieniowe),
4.
5.
6.
Funkcje realizowane w urządzeniach dsat na
sieci zarządzanej przez PKP PLK S.A.
sieci zarządzanej przez PKP PLK S.A.
Przyjęte wartości progowe
1.
Funkcja GM - wykrywania temperatury zagrzanych łożysk osiowych, stan:
–
ostrzeżenie (OSTR)
, gdy temperatura łożyska przekroczy
60
°
C
powyżej t
o
,
–
alarm (STOP)
, gdy temperatura łożyska przekroczy
72
°
C
powyżej t
o
,
–
alarm (STOP[L],[P])
, alarm tzw. różnicowy, występuje gdy różnica temperatury między
łożyskiem prawym [P] a lewym [L] przekroczy
48
°
C
,
2.
Funkcja GH - wykrywania temperatury zagrzanych hamulców, stan:
–
ostrzeżenie (OSTR)
, gdy temperatura obręczy (tarczy hamulcowej) przekroczy
200
°
C
powyżej t
o
,
–
alarm (STOP)
,
gdy temperatura obręczy (tarczy hamulcowej) przekroczy
300
°
C
powyżej
t
o
,
3.
Funkcja PM - wykrywanie deformacji powierzchni tocznej kół, stan:
–
ostrzeżenie (OSTR)
, gdy długość „modelowego płaskiego miejsca” przekroczy
45mm
,
–
graniczny (STOP)
, gdy długość „modelowego płaskiego miejsca” przekroczy
60mm
.
4.
Funkcja OK – niezrównoważenie nacisku kół, stan:
–
graniczny (STOP),
dopuszczalna nierównomierność rozkładu nacisków kół (różnica
nacisków do średniego nacisku koła w osi) musi się mieścić w granicach
+/– 12%.
Funkcje realizowane w urządzeniach dsat na
Plik z chomika:
Krzysiek_351
Inne pliki z tego folderu:
DSAT_TENS.pdf
(260 KB)
DSAT.pdf
(2799 KB)
Inne foldery tego chomika:
filmy
Instrukcje
Plany schematyczne Stacji
podręczniki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin