Czerwiec 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Święto wszystkich dzieci;
2. Pierwsze owoce;
3. Co słychać na łące ?;
4. To już lato.
5. Wakacje!.
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
Co słychać na łące ?
14.05.-18.05.2010r.
1.( 3) „Rano na łące”- M.Buczkówna – słuchanie wiersza, wypowiadanie się nt. treści, rozpoznawanie i nazywanie owadów.
· z uwagą słuch wiersza
· interpretuje ruchem tekst-
2.( 8) Rytmika- zabawy przy muzyce, utrwalenie piosenek „Motylek” i „Pszczółki”
· dz. indywidualnie i grupowo śpiewa poznane piosenki, improwizuje ruchem treść piosenek.
3.( 5/ 6) Dzień sportu – rozgrywanie konkurencji sportowych na świeżym powietrzu.
· ćwiczy w zespole
· zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń
· wie , że nie zawsze można wygrywać
4.( 9) Owady na łące – wykonanie pracy plastycznej różnymi sposobami
· projektuje swoją pracę
5.( 3/14) „Goście z glinianego dzbanka” – E.SZ.- Zarębina. Słuchanie opowiadania, przedstawienie treści wg kolejności zdarzeń.
· rozumie związki przyczynowo – skutkowe
· cierpliwie czeka na swoją kolej wypowiedzi
Ø (13 )„Co jest w tym kolorze” – zabawa
Ø (9 )Kolorowanie rysunku motyla
Ø ( 3 )„Pszczółki do ula”- Ćwiczenia słuchowe
Ø ( 14 )Tak- nie – zabawa
Ø ( 12/3 )Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i roślinach mieszkających na łące
Ø ( 5/6) Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
Ø ( 7, 1 ) Zabawy w kącikach tematycznych –,podejmowanie prostych zabaw tematycznych – kuchnia, dom lalek-zgodna zabawa w zespole,
Ø (14) Układanie puzzli, układanek, gry w loteryjki doskonalenie percepcji wzrokowej
Ø (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ,6 ) Zabawy ruchowe
Motyle”-z el biegu
„Żabki w stawie”-z el podskoku
„Pokrzywy”- z el równowagi
To już lato.
21.06.- 25.06.2010r.
1. ( ) „Mija roczek szkolny” – słuchanie wiersza L.Wiszniewskiego z wykorzystaniem sylwety chłopca i serii obrazków Kształcenie umiejętności uważnego słuchania;
· Dz. wie gdzie można spędzić wakacje i co można tam robić
2. ( ) „Wakacji czas”- zabawa przy piosence- Rozwijanie słuchu muzycznego;
· Dzieci tańczą w rytm muzyki, improwizują ruchowo
3( ).Opowiadanie nauczycielki przy tablicy tematycznej pt. „W co się bawić?” wg tekstu I. Salach.
· Poznaje sposoby bezpiecznego spędzania wolnego czasu (zabawy tylko w dozwolonych miejscach).
4( ).Malowanie farbami specjalnie przygotowanymi do techniki „dziesięciu palców
· Pełne wypowiadanie się za pomocą mazów i plam, wyzwalanie ekspresji twórczej
5.(5/6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony met. zadaniową wg K. Wlaźnik.
· wykonuje ćw. zademonstrowane przez nauczycielkę,
Ø ( )Zabawy stolikowe;
Ø ( )Zabawy w wybranych kącikach zabaw;
Ø ( )Słuchanie bajek, opowiadań z przedszkolnej biblioteki;
Ø ( )Zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem, ilustracyjne;
Ø ( )Utrwalanie poznanych w przedszkolu wierszyków, rymowanek;
Ø ( ) „Czym podróżujemy podczas wakacji?”- zabawa dydaktyczna;
Przybliżenie różnych środków lokomocji; Dz. rozpoznaje i nazywa różne środki lokomocji; wie, które z nich poruszają się po wodzie, lądzie i w powietrzu;
Ø ( )Zajęcia na powietrzu w ogrodzie;
Ø ( 2 )Zabiegi , higieniczno sanitarne;
Ø (6/11 )Spacery w okolicy przedszkola – obserwacja przyrody
( 5, 6 ) Zabawy ruchowe„Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki
„W wodzie” – z elem. czworakowania.
„Czy zimna woda” – z elem. równowagi.
Wakacje.
1( ).Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Jedziemy na wakacje”. Podejmuje próby interpretacji wysłuchanego i zapamiętanego wiersza.
·
2.( )Historyjka obrazkowa na podstawie utworu M. Kownackiej pt. „Lalki jadą na wczasy”.
· Wyróżnia na obrazkach znane przedmioty i postaci, określa wykonywane przez nie czynności, wzbogaca słownik o wyrazy : wczasy, kufer, góry.
3( ) Wakacyjne plany” – malowanie farbami akwarelowymi. Podejmuje próby przedstawienia swoich wakacyjnych planów w postaci pracy plastycznej, właściwe rozplanowanie pracy na powierzchni kartki.
4.( ) „Jesteśmy razem” wzajemne zapoznanie się dzieci i wychowawczyni. Wspólny wybór nazwy grupy. „Jak chciałbym spędzić czas w przedszkolu”.
· bierze aktywny udział w zabawach proponowanych przez naucz
5( ). Zabawy rytmiczne przy muzyce, słuchanie piosenki śpiewanej przez naucz, marsz po okręgu
· dz udziela swobodnych wypowiedzi, dzieli się swoimi uwagami
Ø ( )Rozmowa z dziećmi na temat, gdzie wyjadą na wakacje.
Ø ( )Oglądanie w czasopismach dziecięcych ilustracji o wakacyjnej tematyce : morze, plaża, góry, jeziora.
Ø ( )Ćwiczenie graficzne – „Zabawki do piasku”.
Ø ( ) „Rybki w jeziorze”- praca na szarym papierze pakunkowym.
Ø ( 2 )Zabiegi , higieniczno sanitarne
Ø (14) Popołudnie z książką
Ø (7) Zabawy tematyczne – dz. samodzielnie organizuje zabawę, odgrywa określone role, wykorzystuje rekwizyty
Ø ( )”Bezpiecznie w łazience” – rozmowa, pokaz – prawidłowe zachowanie się w łazience, mycie rąk z zachowaniem kolejnych etapów, zgłaszanie potrzeb fizjologicznych.
Ø ( ) „Nasze zabawki” – kolorowanie obrazków.
1.
Marusia901