kwiecień P.doc

(132 KB) Pobierz

                              

                                 Kwiecień  2011

 

        Ośrodki zainteresowań:
 

1.  Z wizytą  u  lekarza. 

2.  Przedszkolak ekologiem – dzień ziemi.

3.  Wielkanoc

4. W wiejskiej zagrodzie

 

                                                                                                                                  Opracowanie:

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                Z  WIZYTĄ  U  LEKARZA 

                                  04.04.-08.04.2011r.

 

 

 

1. (3  )„Lalki u lekarza” M. Kownacka. słuchanie opowiadania, wypowiedzi nt. roli lekarza na podst. treści i doświadczeń dzieci.

 

2.( 9  )„Bakterie i zarazki” – rozdmuchiwanie kropel farb po papierze, nadawanie im zamierzonego kształtu, dorysowywanie elementów

 

3.( 3/ )„Przeziębienie Krzysia” I.Salach - słuchanie opowiadani.

·         zapoznaje się ze skutkami niewłaściwego ubierania się wiosną- przeziębieniem oraz z możliwością leczenia wielu chorób domowymi sposobami,

 

4.(5/6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K.Wlażnik  nr  XI

- ćw. równowagi , ćw. dużych grup mięśniowych, czworakowanie, bieg.

·         umiejętnie współdziała z partnerem.

 

5.(3/ 5) „W aptece” rozmowa na temat wiersza M. Buczkówna  - poznaje różne formy występowania leków (np. maść, syrop itp.).

·         rozumienie zakaz spożywania leków bez nadzoru dorosłych oraz konieczność przyjmowania leków w czasie choroby

Ø      (3/5)Chorujemy” – rozmowa nt. przyczyn powstawania chorób, rozumienie pojęć: bakterie, zarazki

 

Ø      (1/3 )Słuchanie literatury związanej ze zdrowiem „A psik Katarzyna”, „Chory kotek” itp.

 

Ø      (1/7  )„U lekarza” – zabawa tematyczna

 

Ø      ( 3/5   )„Hałas nam szkodzi” – pogadanka - umiejętność mówienia umiarkowanym głosem, ćwiczenia usprawniające wrażliwość słuchową.

 

Ø      (5/6 )Spacer do parku – uświadamianie konieczności przebywania na powietrzu ze względów zdrowotnych, odpowiednie ubieranie się w zależności od pogody.

 

Ø      (1  )Zorganizowanie kącika „Apteka”;

 

 

Ø      ( 2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce)

 

Ø      ( 3  )Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – ćwiczenia ortofoniczne.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               

                               

 

 

 

6.(8 ) „Szczotka, pasta” - osłuchanie z piosenką, nauka refrenu. Zabawy rytmiczne – poruszanie się zgodnie z rytmem melodii, hamowanie i pobudzanie ruchu

 

7.(3/5/15) „Jak przedszkolak dba o swoje zdrowie? - spotkanie z panią pielęgniarką

·         zapoznaje się z przyborami, jakimi posługuje się pielęgniarka,

·         rozumie konieczność mycia rąk przed jedzeniem i po wyjściu z ubikacji,

 

8.( 3/7 ) „Wilk u dentysty” – teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza T. Śliwiaka.

·         rozumienie konieczności wykonywania zabiegów higienicznych jamy ustnej i zębów

·         poznanie przyczyn występowania próchnicy i możliwości chronienia się przed nią

 

9.( 9/10) Chory ząbek- zabawy plasteliną

·         wypełnienia plasteliną produkty spożywcze, które szkodzą zębom- cukierka, batonika,

·         rozumie potrzebę dbania o zęby i ich leczenia,

 

 

 

Ø         (8 ) „Dbamy o zdrowie- zabawy przy muzyce

 

Ø         ( 9 )„Z wizytą u lekarza” – rysowanie kredkami- właściwe rozplanowanie ilustracji, uwzględnienie znanych elementów gabinetu lekarskiego;

 

Ø         ( 4   )Zabawy konstrukcyjne w grupach – wyrabianie umiej planowania pracy i umiej komunikowania się podczas budowania

 

Ø      (10  )Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej.

 

Ø      (8)Poranek z muzyką

 

Ø         (  3 /14 )Zabawa dydaktyczna „Co by było gdyby ….” – rozwijanie mowy i myślenia. Próby kończenia wypowiedzi rozpoczętej przez nauczycielkę.

 

            ( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5, 6 )   Zabawy ruchowe

 

-Z elementem biegu Koniki

-Z elementem czworakowania „Przejdź przez okienko”.

- Z elementem równowagi „Omiń pokrzywy”.

- Z elementem celowania „Kto rzuci dalej”.

-Zabawa orientacyjno- porządkowa „Znajdź sobie parę”.

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                      WIELKANOC

                                     18.04.-22.04.2011r.

                               

 

 

 

1 ( 3/15 )„Wielkanoc” słuchanie wiersza R. Przymusa   

·         potrafi wymienić zwyczaje wielkanocne: malowanie jajek, śmigus – dyngus, koszyk wielkanocny itp.

 

2( 5/6 ). Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – tor przeszkód

·         sprawnie wykonują ćwiczenia

·         potrafią pokonać przeszkodę

 

 

3. ( 3/15 )Koszyk z pisankami - wyjaśnienie słowa pisanka, kraszanka, skrobanka, malowanka, Zapoznanie z zawartością wielkanocnego koszyka

·         potrafi odróżnić rodzaje wielkanocnych jajek,

·         potrafi wymienić i nazwać zawartość koszyczka wielkanocnego

 

4.( 9 ) Nasze pisanki”    wykonanie pracy plastycznej poznanymi technikami plastycznymi

 

·         potrafi jak najpiękniej ozdobić swoją pisankę

 

5.(4/3)„Wielkanocna przygoda zajączka”- na podst. historyjki obrazkowej zapoznanie dzieci ze zwyczajem malowania pisanek

·         umieją ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności

ułożyć opowiadanie do historyjki

 

 

Ø         (1/3)„Zajączek szaraczek” (książka dla dzieci) L. Konopiński – słuchanie treści, dostrzeganie sytuacji komicznych.

 

Ø         (9/14 )Kurczątka – zamalowywanie obrazków.

 

Ø         ( 12 )”Wielkanocna trawka”- wysianie owsa do ziemi i rzeżuchy na watę; dbanie o rośliny i obserwowanie ich wzrostu.

 

Ø         (9/14 )Baranek – próby kreślenia linii spiralnych na dużych arkuszach (prace zbiorowe)

 

Ø         (3/15)„Śmigus” D. Wawiłow – słuchanie opowiadania – rozmowa nt. tradycji lanego poniedziałku.

 

Ø         (5/6 )Spacer po osiedlu – oglądanie wystaw sklepowych i nazywanie symboli związanych ze świętami

 

Ø         ( 3/7)„Ko,ko jestem twoją mamą” – zabawa dżwięko naśladowcza, ćw. logicznego myslenia.

 

Ø         (13 )„Liczymy co się da” – utrwalanie umiejętności przeliczania obiektów i prawidłowego nazywania liczebników.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin