Czerwiec 2011
Ośrodki zainteresowań
1. Dzień Dziecka.
2. 55 – lecie przedszkola.
3. Zwierzęta żyjące w ZOO.
4. Wyjazd na Zielone Przedszkole.
5. Wkrótce wakacje.
Opracowanie:
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
ZWIERZĘTA ŻYJĄCE W ZOO
13.06.- 17.06.2011r.
1.{3,6,12) Zwierzęta żyjące w ZOO – rozmowa przy ilustracjach i na podst zagadek – zapoznanie z wyglądem, sposobem odżywiania zwierząt
· wypowiada się na temat obrazków
· rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne
2.(5/6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej W. Sherborne - rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem, korzystania przyborów gimnastycznych (woreczki), przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy.
· rozwija ogólną sprawności ruchową.
3.(7,14) „W ZOO” – teatrzyk sylwet wg utworu B.Lewandowskiej {Sc 191) – omówienie z dz. co to jest ZOO,
· z uwagą ogląda teatrzyk
4(9)Żyrafa – wykonanie obrazka żyrafy
wydziera i nakleja w odpowiednim miejscu kawałki papieru i bibuły
· wykorzystuje odpowiednie kolory papieru
5.(3,13) Zwierzęta dalekie i bliskie – zabawa dydaktyczna – wyodrębnianie ze zbiorów zwierząt krajowych i egzotycznych, przeliczanie, porównywanie, wyciąganie wniosków
Ø ( 3,14)Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych - próby samodzielnego układania zagadki słownej o wybranym zwierzęciu.
Ø (4) Przyklej naklejki ze zwierzętami wg opisu (W28) dosk. analizy i uwagi słuchowej
Ø (14) Popołudnie z książką
Ø (12) W ogrodzie przedszkolnym – obserwacja wzrostu kwiatów i iglaków
Ø (10) Zabawy konstrukcyjne – wyrabianie umiejętności projektowania i planowania działania
Ø ( 1,5)Zabawy integrujące grupę „Kto Cię woła?”,
Ø (14)Utrwalanie nazw miesięcy,
Ø ( 3/7)„Ko,ko jestem twoją mamą” – zabawa dżwięko naśladowcza, ćw. logicznego myslenia.
Ø (13 )„Liczymy co się da” – utrwalanie umiejętności przeliczania obiektów i prawidłowego nazywania liczebników.
6.( 8 ) Wesołe ZOO – osłuchanie z piosenką ,nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence- inscenizowanie ruchem
· śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi
· podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
inscenizuje ruchem tekst
8..(9) Lew - malowanie farbami, wycinanie, składanie wg wzoru – wyrabianie sprawności manualnej, sprawne wycinanie, estetyka prac
· potrafi zaprojektować i wykonać proste
8,9(5) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie przedszkolnym – wykorzystanie naturalnych przeszkód,
· sprawne i prawidłowe wykonanie ćwiczeń
10( )
Ø (9)Dokończ rysować żyrafę i ułóż zagadkę (W 23);
Ø (4)Zwierzęta (W29) –doskonalenie koordynacji – wzrokowo – ruchowej
Ø 14) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę
Ø (4) Co to za zwierzę (w12) – dokonywanie operacji myślowych
Ø (9) Pokoloruj obrazek wg kodu (W17) – doskonalenie koncentracji
Ø (1/4 )Dowolna działalność plastyczna – kolorowanie obrazków, wycinanie, lepienie z plasteliny;
Ø ( 1 /10/15 )Zabawy wybraną zabawką, zwrócenie uwagi na poszanowania prawa do zabawy każdego dziecka.
( 5/6 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
- „Samochody” – bieg
-„ Wieje wietrzyk”” -zabawa orientacyjno – porządkowa
- „ Kto potrafi „ - zab. ruch. z elem. równowagi.
WKRÓTCE WAKACJE
27.06.-30.06.2011r.
1.(3,6,14) „Bezpieczne wakacje” – rozmowa nt treści wiersz M.Platy – omawianie zasad bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych, zachowania się w lesie, w parku na wycieczce, rozwijanie logicznego myślenia
· zna sposoby bezpiecznego spędzania czasu nad wodą.
2.(9) Lato – wypełnianie obrazka cienką warstwą plasteliny – przypomnienie w jaki sposób wykonać pracę, dobór odpowiednich barw, estetyka prac
· projektuje swoją pracę
3( 3 ) Gdzie spędzimy wakacje? – rozmowa przy obrazkach
wie jak trzeba postępować- ocena zachowania dzieci w różnych sytuacjach
· wypowiada się całym zdaniem
4.(9) Gdzie chciałbym spędzić wakacje – rysowanie kredkami – doskonalenie wyobraźni i pomysłowości, przedstawienie w formie plastycznej własnych marzeń
Ø (9) Pokoloruj gąsienice (w 28) - koordynacja wzrokowo – ruchowa
Ø (14) Wakacyjne pozdrowienia (L20) – dokonywanie operacji myślowych
Ø (9) Dokończ rysować wzgórza elfów (L25) – sprawność manualna
Ø (14) Kąpiel w morzu – (L 30) – dosk. analizy i syntezy wzrokowej
Ø ( 2,3)Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce)
Ø ( 5,6)Zabawy ruchowe na holu przedszkola z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego
Ø (11 ,12 , 15, 5)Spacery w okolicy przedszkola-dosypywanie karmy do karmnika, obserwowanie ptaków,
5( 3 )„Wakacyjne rady”- słuchanie wiersza W. Bodalskiej rozmowa oparta na wierszu i własnych przeżyciach.
· wie, jak bezpiecznie korzystać z kąpieli słonecznych i wodnych
6.(8) Rytmika zabawy przy muzyce – utrwalenie poznanych piosenek, zabawa przy piosence „Jedziemy na wakacje”, reagowanie na dźwięki wysokie i niskie
7.(1,8 ) „Wakacyjny koncert życzeń” – zbiorowy
i indywidualny śpiew poznanych piose...
Marusia901