PoradnikPSP-Polokk.pdf
(
60 KB
)
Pobierz
Witam,
Ten poradnik skierowany jest dla osób, które dopiero co zaczynają swoją zabawę z konsolą PSP, lub
po prostu zielonych w temacie
SPIS TREŚCI:
-
Ogólne informacje
-
Co jest nam potrzebne do wgrania przeróbki
-
Jak sprowadzić psp do odpowiedniego softu
-
Przeróbka PSP 100x
-
Przeróbka PSP 200x
-
Przeróbka PSP 300x
-
Przeróbka PSP GO
-
Przeróbka PSP E-1004
-
Gry - jak je wrzucać
-Pluginy
Ogólne informacje
:
>>>Jeśli planujesz kupno psp, musisz wiedzieć do czego ci jest to psp potrzebne, wybierz psp
100x/200x jeśli zależy Ci na najlepszej przeróbce, na której odpalisz wszystkie gry, pluginy oraz
homebrew. Wybierz psp 300x jeśli słuchasz muzyki czy oglądasz filmy oprócz grania. Przeróbka na
300x odpali równiez każdą grę lecz z pluginami czy homebrew może być czasami problem.Czym się
różnią te wszystkie modele psp? Dokładny opis wszystkich konsol znajdziecie na wikipedii
LINK
>>>Dobrze jest wiedzieć co to znaczy przeróbka stała i niestała. Stała polega na tym że psp jest
przerobione cały czas i nawet przy całkowitym wyłączeniu zostaje. Niestała natomiast 'znika' gdy
wyłączymy całkowicie psp (przytrzymamy suwak psp po prawej stronie) ale zostaje gdy uśpimy psp
(przesuniemy na chwilę suwak). Gdy przeróbka zniknie, należy uruchomić tzw. Fast Recovery
przeróbka jest spowrotem. Przeróbka niestała nie jest uciążliwa, wystarczy usypiać psp
>>>
Kolejną rzeczą, którą trzeba wiedzieć jest brick
, czyli tzw. uszkodzenie konsoli powstałe na skutek
m.in. aktualizacji softu i nagłego wyłączenia konsoli np. z powodu rozładowanej baterii.
Charakteryzuje się tym że po włączeniu psp dioda się świeci na zielono a ekran jest czarny. Jeśli
złapiesz bricka na psp 100x i 200x można to naprawić za pomocą zestawu serwisowego (bateria
pandora i magiczna karta). Na 300x nie można niestety tego naprawić i w tej sytuacji należy wymienić
płytę główną. UWAGA: Ważna jest naładowana bateria w psp podczas aktualizacji softu i przeróbki
oraz postępowanie zgodnie z instrukcją danego poradnika. Wtedy nie ma szans na bricka.
>>>
Trzeba też wiedzieć, że należy mieć kartę pamięci
. Do samej przeróbki nie trzeba dużej karty
(wejdzie na najmniejszą kartę), ale jeśli chodzi o późniejsze wgrywanie gier przyda się większa karta
(od 8gb najlepiej). Konsola PSP obsługuje kartę Memory Stick Pro Duo. Polecanym zestawem jest
jednak adapter Photofast CR-5400 czyli taka karta MS Pro Duo z wejściem na dwie małe karty MS
MicroSDHC. Dzięki temu można włożyć dwie karty po 16gb i mieć 32gb pamięci (takie karty z
łatwością można kupić na allegro).
>>>
Ostatnią rzeczą jest tzw. data code.
Jest to rodzaj tabliczki która znajduje się za baterią w psp
(data code nie mają modele amerykańskie czyli 1001, 2001 i 3001 oraz psp E-1004 Street. Informuje
nas o roku i kwartale produkcji np. 8D czyli rok produkcji 2008 a D czyli 4 kwartał. Dzięki niej dowiesz
się jaka przeróbka jest najtrafniejsza dla Twojej konsoli.
Co jest nam potrzebne do wgrania przeróbki
:
Aby wgrać przeróbkę na kartę pamięci należy mieć oczywiście kabel usb aby przesłać dane z kompa
na psp.
By wgrać przeróbkę należy mieć najpierw odpowiedni soft, np. aby mieć przeróbkę 6.20 PRO-C,
należy mieć najpierw soft zwykły 6.20 a dopiero potem wgrać przeróbkę PRO-C.
Przed sprowadzeniem psp do odpowiedniego softu sprawdź jaka przeróbka będzie dla Ciebie
najlepsza poniżej, aby później nie bawić się ponownie w downgrade lub upgrade softu.
Jak sprowadzić psp do odpowiedniego softu:
-> Soft NIŻSZY od wymaganego: należy pobrać dany soft (polecam chomikuj.pl). Po pobraniu, plik o
nazwie EBOOT.PBP musimy umieścić w PSP/GAME/UPDATE. Następnie odpalamy soft na psp,
akceptujemy warunki oraz coś tam jeszcze i czekamy aż się zainstaluje. Gdy wejdziemy w
Settings>Sysyem Settings>System Information, powiniem być pokazany odpowiedni soft. Wtedy
można brać się za przeróbkę.
-> Soft WYŻSZY od wymaganego: w takim wypadku należy stosować się do downgradów, który link
podałem na końcu poradnika. Downgrade'y wykonuje się z softów 6.60, 6.39 oraz 6.20. Jeśli masz
inny soft (np. 6.31) to należy zrobić update do najbliższego wyższego softu i dopiero wtedy zrobić
downgrade.
Przeróbka PSP z serii 100x:
Dla tego psp najlepszą przeróbką jest aktualnie 5.50 Prome-4 (stała). Tu akurat data code nie ma
większego znaczenia. Aby wgrać tą przeróbkę najczęściej trzeba zrobić tzw. downgrade, czyli
zaniżenie softu, ponieważ soft był aktualizowany np. do gry na UMD.
Jeśli psp ma soft 6.60 należy wykonać downgrade do 6.20, następnie z 6.20 do 5.50.
PSP 200x:
Tutaj sprawa zaczyna się lekko komplikować, gdyż jest to zależne od data code. Gdy data code to 7A,
7B, 7C, 7D, 8A i 8B, to znaczy że najlepszą przeróbką jest 5.50 Prome-4. To też jest stała przeróbka.
Jednak jeśli się okaże, że data code jest 8C i wyższy, to oznacza że najodpowiedniejszą przeróbką jest
5.03 Prome-4 (niestała). Wykonuje się też odpowiednie downgrade'y czyli np. z 6.60 na 6.20 i z 6.20
na 5.50 lub 5.03 w zależności od data code oczywiście
Gdy będziemy już mieli 5.03 Prome-4, i gdy przeróbka nam zniknie, aby nie odpalać po kolei
mhuspeed/gen-c/prome-4, wówczas należy wgrać tzw. Kxploit który odpali nam te 3 rzeczy na
jednym razem!
PSP 300x
:
Tu jest podobnie jak w psp 200x, ponieważ to też często zależy od data code. Jeśli data code to 8C lub
8D, najlepsza przeróbka to 5.03 Prome-4 (czyt. podkreślone powyżej). Jak data code to 9A, 9B, 9C lub
9D, to do ustalenia najlepszej przeróbki potrzeba programu PSPIdent który ustali model płyty głównej
(motherboard type). Aby ten program odpalić, potrzebna jest dowolna niestała przeróbka. Jeśli
wyjdzie 03g to znaczy że najlepsze jest 5.03 prome-4 (czyt. podkreślone powyżej), jeśli 04g to 6.20
PRO-C (stała). Gdy program PSPIdent nie wyświetli motherboard type, trzeba odpalić program
EVEREST. Data code od 0A do 1D nie ma jednoznacznej przeróbki i zaleca się wtedy 6.39
LME-9.8 lub 6.60 LME-1.8 (obie niestałe).
PSP GO:
Tu jedyną słuszną przeróbką jest LME. Można się maksymalnie cofnąć do 6.20 ale stała przeróbka nie
jest polecana.
PSP E-1004 Street
:
Podobnie jak psp go, należy zainstalować LME-1.8.
Gry - jak je wrzucać:
Aby gry działały, należy najpierw utworzyć folder o nazwie ISO, który tworzymy na tzw. roocie karty
czyli od razu na karcie obok forderów PSP, music czy video. Tam należy wrzucać gry w formacie iso
oraz cso. Jeżeli chodzi o gry z PSX'a (EBOOT.PBP) to je się wrzuca do PSP/GAME/<nazwa gry>. Po
wrzuceniu możemy je odpalić na psp w Game/Memory Stick. Wszystkie gry są do pobrania na tym
forum, a działające linki są na ostatnich stronach danego tematu na serwisie rapidshare.
Zdarza się tak że niektóre gry przycinają podczas grania. Jeśli gra została pobrana w formacie CSO,
wówczas można spróbować skonwertowania do ISO programem UMDGen. Drugą metodą jest
podkręcenie zegarów w psp. Aby to zrobić, należy nacisnąć select na psp (gdy jest przerobione) i CPU
CLOCK XMB oraz CPU CLOCK GAME ustawić na 333/166 i nacisnąć reset vsh.
Pluginy:
Ciekawą rzeczą na nasze konsole są tzw. pluginy. Są to różnego rodzaju wtyczki i urozmaicenia do
psp. Dzięki takim pluginom możemy między innymi wprowadzić język polski dla naszej konsoli.
Instalacja pluginów zazwyczaj przebiega tak:
Obok folderów PSP, VIDEO itp. tworzysz folder seplugins. W nim tworzysz pliki tekstowe vsh.txt oraz game.txt. Pluginy wrzucasz do folderu
seplugins i w odpowiednim pliku (czyli w vsh.txt albo game.txt zależy czy chcesz, aby plugin działał w XMB czy w grze lub i tu i tu) dopisujesz
linijkę ms0:\seplugins\<nazwa pluginu>.prx 1 (1 oznacza że plugin jest włączony)
Poradnik zaczerpnięty z forum psptube.pl.
Wersja pdf: polokk
Plik z chomika:
polokk
Inne pliki z tego folderu:
PoradnikPSP-Polokk.pdf
(60 KB)
Inne foldery tego chomika:
Gry
Minis
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin