Usuwamy tło kanałami Alfa.pdf
(
931 KB
)
Pobierz
684296058 UNPDF
60
Technika
Photoshop CS lub nowszy
Usuwanie
tła
za
pomocą
kanałów
Alfa
Proste triki z kanałami
Alfa mogą uratować przed
piekłem rysowania ścieżek
odcinania
01
Na tym etapie należy
zamaskować włosy. W tym celu trzeba
sprawdzić, które kanały odpowiada-
ją za większość ich koloru. Szukam
wyraźnych różnic tonalnych pomiędzy
tym, co ma zostać, a tym, co zostanie
wycięte. Łatwo zauważyć, że kanały
Magenta oraz Yellow mają trochę
więcej informacji o pikselach w tym
obszarze niż pozostałe.
02
Duplikuję oba kanały i usu-
wam zbędne piksele kolorem białym.
Następnie wybieram polecenie Image>
Adjustments> Levels i korzystam z
kroplomierza Set White Point, który
znajduje się u dołu okna dialogowego,
by zaznaczyć szarość tła. Tło zniknęło,
ale pozostało wiele dokładnie odcię-
tych pasemek włosów.
Każdegokiedyśtodopada.
Otrzymujesz
zdjęcie, z którego należy usunąć tło, a jedyne, co
przychodzi Ci na myśl, to rysowanie ścieżki odcinania. Po
kilku godzinach ciężkiej pracy masz więc przed sobą coś,
co w najlepszym przypadku wygląda jak efekt zabawy z
nożyczkami pięcioletniego dziecka. Na szczęście, jest też
inny sposób na usunięcie tła – użycie kanałów Alfa.
Umiejętne wykorzystanie pikseli w obrazku
może nie tylko pomóc wydobyć takie detale, jak kosmyki
włosów, ale także dzięki zastosowaniu poziomów
szarości w definiowaniu krycia maski umożliwia
dokładne kontrolowanie przezroczystości wycinanych
fragmentów obrazu.
03
Nie zamykając okna Levels, przeciągam w lewo suwak
tonów średnich histogramu, zwiększając kontrast. Cały czas zwra-
cam uwagę na kosmyki włosów, gdyż nie chcę ich zniekształcić,
włączając do nich piksele tła. Czas spłaszczyć oba kanały.
PaulTysall
Paul od 11 lat
jest projektantem
w wydawnictwie
Future Publishing.
Ma ogromne
doświadczenie w
przygotowywaniu
prac do druku.
Więcej na stronie
www.imaginefx.
com.
Potrzebnyczas
10 minut
Umiejętności
Praca z
kanałami Alfa
04
W tym celu klikam polece-
nie Image> Calculations. W tym oknie
znajdują się trzy sekcje: Source 1,
Source 2 i Blending. Source 1 to mój
skopiowany kanał Magenta, a Source
2 to duplikat kanału Yellow. Pozo-
stawiając Blending na 100% w trybie
Multiply, uzyskuję nowy kanał z obu
kopii.
05
Odwracam nowy kanał i zaczynam go czyścić. Ma-
jąc dostęp jednocześnie do kanału obrazka oraz kanału Alfa
(skrót klawiaturowy ~ przełącza kanał kompozytowy i Alfa),
korzystam z narzędzi Dodge oraz Burn, by rozświetlić lub
przyciemnić piksele. Oba narzędzia muszą być ustawione w
tryb Highlights na bardzo niskim poziomie ekspozycji (3–8).
ComputerArts
Styczeń 2009
www.computerarts.com.pl
Plik z chomika:
LordManganus
Inne pliki z tego folderu:
Detekcja pluginów.tut5.pdf
(427 KB)
Efekty mapy gradientu.pdf
(812 KB)
Efekty w Adobe InDesign CS3.pdf
(483 KB)
Głębia płaskiego obrazu.pdf
(6176 KB)
Illustrator a sprawa WWW.pdf
(4632 KB)
Inne foldery tego chomika:
Algorytmy
Analiza Matematyczna
Analiza systemu światów
Antropologia
Archeologia wojskowa
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin