iwonka protokół dla oli.doc

(34 KB) Pobierz
-

 

Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II„a”

w dniu 25.09.2007

 

Osoba prowadząca: Iwona Zarzycka

 

Osoby wspomagające: Aleksandra Wnuk, Kornelia Witkowska

 

Czas trwania: 5 godzin

 

Temat ośrodka tygodniowego: Najbliższa okolica szkoły. Bezpieczeństwo na ulicy.

 

Cele ogólne:

Ø      wdrażanie do poprawnego przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną

Ø      rozpoznawanie kolorów sygnalizacji świetlnej

Ø      poprawne posługiwanie się nożyczkami

Ø      posługiwanie się klejem

Ø      wypełnianie konturów kolorem

Ø      rozpoznawanie kształtów geometrycznych- koło

Ø      ćwiczenie aparatu artykulacyjnego

 

Metody:

Ø      asymilacji wiedzy

Ø      waloryzacyjna

Ø      stymulacji polisensorycznej

Ø      metoda Knilla

 

Formy:

Ø      Indywidualna

Ø      zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

Ø      olejek zapachowy

Ø      kartki z narysowanymi kołami do wycinania

Ø      tablica obecności

Ø      ścienny kalendarz pogody

Ø      nożyczki

Ø      klej

Ø      kredki

Ø      płyta z podkładem muzycznym do metody Knilla

Ø      kartki papieru

 

Przebieg:

-          Przywitanie przez pocieranie olejkiem dłoni dzieci siedzących na dywanie i śpiewanie piosenki „Witaj..”.

-          Ćwiczenia  programem Knilla

-          Dmuchanie  kawałków papierków- ćwiczenia ortofoniczne

-          Sprawdzenie obecności

-          Wyznaczenie dyżurnego

-          Ustalenie dnia tygodnie, poprzez wybranie z podanych plakietek

-          określenie pogody

-          pokaz schematu sygnalizatora świetlnego, określenie jaki kolor co oznacza

-          Wklejanie rysunku sygnalizatora świetlnego do zeszytu.

-          Prowadząca rozdaje szablony kół i poleca odrysować je , a następnie wyciąć

-          Wklejanie wyciętych kół na kartoniki

-          Kolorowanie kół  na odpowiednie  kolory

-          Czynności porządkowe.

-          Układanki tematyczne

-          Przygotowanie do śniadania

-          Śniadanie

-          Czynności porządkowe.

-          Przygotowanie do spaceru.

-          Wyjście na przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i ćwiczenie przechodzenia przez ulicę

-          Powrót do szkoły

-          Zabawa w kolory

Prowadząca podaje nazwę jakiegoś przedmiotu, który ma kolor zielony, żółty  lub czerwony, a dzieci po usłyszeniu nazwy podnoszą kartkę z kolorem tego przedmiotu.

ŻABA, TRAWA, SŁOŃCE, PIASEK, TRUSKAWKA, KAPELUSZ ŚW. MIKOŁAJA

-          Pożegnanie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin