Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II„a”
w dniu 25.09.2007
Osoba prowadząca: Iwona Zarzycka
Osoby wspomagające: Aleksandra Wnuk, Kornelia Witkowska
Czas trwania: 5 godzin
Cele ogólne:
Ø wdrażanie do poprawnego przechodzenia przez jezdnię z sygnalizacją świetlną
Ø rozpoznawanie kolorów sygnalizacji świetlnej
Ø poprawne posługiwanie się nożyczkami
Ø posługiwanie się klejem
Ø wypełnianie konturów kolorem
Ø rozpoznawanie kształtów geometrycznych- koło
Ø ćwiczenie aparatu artykulacyjnego
Metody:
Ø asymilacji wiedzy
Ø waloryzacyjna
Ø stymulacji polisensorycznej
Ø metoda Knilla
Formy:
Ø Indywidualna
Ø zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Ø olejek zapachowy
Ø kartki z narysowanymi kołami do wycinania
Ø tablica obecności
Ø ścienny kalendarz pogody
Ø nożyczki
Ø klej
Ø kredki
Ø płyta z podkładem muzycznym do metody Knilla
Ø kartki papieru
Przebieg:
- Przywitanie przez pocieranie olejkiem dłoni dzieci siedzących na dywanie i śpiewanie piosenki „Witaj..”.
- Ćwiczenia programem Knilla
- Dmuchanie kawałków papierków- ćwiczenia ortofoniczne
- Sprawdzenie obecności
- Wyznaczenie dyżurnego
- Ustalenie dnia tygodnie, poprzez wybranie z podanych plakietek
- określenie pogody
- pokaz schematu sygnalizatora świetlnego, określenie jaki kolor co oznacza
- Wklejanie rysunku sygnalizatora świetlnego do zeszytu.
- Prowadząca rozdaje szablony kół i poleca odrysować je , a następnie wyciąć
- Wklejanie wyciętych kół na kartoniki
- Kolorowanie kół na odpowiednie kolory
- Czynności porządkowe.
- Układanki tematyczne
- Przygotowanie do śniadania
- Śniadanie
- Przygotowanie do spaceru.
- Wyjście na przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i ćwiczenie przechodzenia przez ulicę
- Powrót do szkoły
- Zabawa w kolory
Prowadząca podaje nazwę jakiegoś przedmiotu, który ma kolor zielony, żółty lub czerwony, a dzieci po usłyszeniu nazwy podnoszą kartkę z kolorem tego przedmiotu.
ŻABA, TRAWA, SŁOŃCE, PIASEK, TRUSKAWKA, KAPELUSZ ŚW. MIKOŁAJA
- Pożegnanie
jarzab