Protokół z zajęć oli zmienić!!.doc

(36 KB) Pobierz
Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II „a” w dniu

Protokół  z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II „a”

w dniu 26.09.2007

 

Osoba prowadząca: Aleksandra Wnuk

 

Osoby wspomagające: Kornelia Witkowska, Iwona Zarzycka

 

Czas trwania: 4 godziny

 

Temat ośrodka tygodniowego: Najbliższa okolica szkoły. Bezpieczeństwo na ulicy.

 

Cele ogólne:

·         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

·         Rozwijanie sprawności motoryki małej

·         Doskonalenie umiejętności obserwacji ukierunkowanej

·         Rozpoznawanie kształtów geometrycznych- koło

·         Uważne słuchanie poleceń prowadzącego

·         Rozpoznawanie kolorów

·         Utrwalanie poznanych wiadomości o zasadach przechodzenia przez jezdnie

·         Posługiwanie się plasteliną

 

Metody:

·         Metoda Knilla

·         Stymulacji polisensorycznej

·         Asymilacji wiedzy

·         Waloryzacyjna

 

Formy:

·         Indywidualna

·         Zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

·         tablica obecności

·         ścienny kalendarz pogody

·         olejek zapachowy

·         plansze ulicy

·         plastelina

·         szablony sygnalizacji świetlnej

·         płyta z podkładem muzycznym dla metody Knilla

·         układanki tematyczne na motorykę małą

·         plakietka dyżurnego

·         kolorowe kółka w kolorach sygnalizacji świetlnej

 

 

Przebieg zajęć:

Ø      Przywitanie: prowadząca naciera ręce dzieci olejkiem zapachowym śpiewając przy tym piosenkę na przywitanie

Ø      Ćwiczenia  programem Knilla

Ø      Sprawdzenie obecności

Ø      Wyznaczenie dyżurnego i przywieszenie plakietki przy odpowiedniej osobie

Ø      Układanie na planszy plakietek z nazwami dni tygodnia

Ø      Określenie dzisiejszego dnia tygodnia i przyczepienie odpowiedniej plakietki na tablicy

Ø      Obserwacja pogody i przyczepienie na ściennym kalendarzu pogody odpowiedniego symbolu

Ø      Pokaz ilustracji  przedstawiającej ulicę i nazywanie wspólnie z dziećmi tego co się na niej znajduje:

-          Jakie pojazdy są na drodze

-          Ile jest wszystkich pojazdów?

Ø      Liczenie jednakowych pojazdów na ilustracji.

Ø      Rozpoznanie na ilustracji sygnalizacji świetlnej i ustalenie jakie znajdują się na niej kolory

Ø      Szukanie przez dzieci ukrytych w sali obrazków przedstawiających sygnalizację świetlną, które będą służyły jako wzór do kolejnego zadania.

Ø      Wykonywanie modelu sygnalizacji świetlnej  w oparciu o znaleziony wzór- dzieci dostają czarną kartkę z trzema białymi kółkami, ich zadaniem jest wyklejenie plasteliną białych pól na odpowiednie kolory 

Ø      Wywieszenie prac dzieci na tablicy

Ø      Czynności porządkowe

Ø      Zabawa ruchowa- dzieci zamieniają się w samochodziki, i na różne sygnały prowadzącej (podnosi czerwone lub zielone światło) biegają  lub zatrzymują się.

Ø      Praca z układankami tematycznymi

Ø      Przygotowanie do śniadania, rozstawienie talerzyków, mycie rąk

Ø      Śniadanie

Ø      Sprzątanie

Ø      Przygotowanie do wyjścia, zejście do szatni, zmiana obuwia, nakładanie kurtek

Ø      Prowadząca omawia zasady przechodzenia przez jezdnie bez sygnalizacji świetlnej

Ø      Pokaz prowadzącej jak należy bezpiecznie przechodzić przez jezdnie beż sygnalizacji świetlnej

Ø      Samodzielne ćwiczenia dzieci (z pomocą prowadzących :)

Ø      Powrót do szkoły

Ø      Pożegnanie


 
 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin